30 januari.















Varje människas fingeravtryck är unika.
Det vita ljuset strömmar ner och bryts av
människornas prismor i regnbågens alla färger.
Välj din färg i mönstret och behåll den.
(Charles R. Brown)

Det är märkligt hur olika medlemmarna av en och samma familj kan vara. Kontrasterna är ofta stora; ena barnet kan vara högljutt och muntert, det andra tystlåtet och blygt och ändå tycks inget av dem brås på sina föräldrar.
Familjen är som en köksträdgård. Plantorna påverkas av yttre omständigheter. De som får mest sol utvecklas annorlunda än de som växer skuggigt och fuktigt. Plantor som får trängas med andra utvecklas kanske inte lika mycket som de som växer runt omkring, men de kan få bättre smak.
Även om man har gemensamma rötter, formas man av sina upplevelser och sina vänner till unika individer. Ibland tappar man bort sig själv när man jämför sig med andra, och man kanske inte känner att man hör hemma i familjen. Men det är mångfalden i familjeträdgården som gör tillvaron så rik och spännande!

Kan jag idag visa att jag sätter värde på en medmänniska just därför att hon är unik?

Kommentarer

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback


Till startsidan igen?


Maria Persson. 23 år.
Bor i Karlskrona, Blekinge.
Plugga Psykiatri på BCY.
Förlovad med världens mest underbara Micke.

Jag skriver av mig om allt det som ligger mig varmast om hjärtat. Har en stor passion för make up & mode - framför allt skor & väskor. Älskar vardagslyx!

Som maskrosbarn lever jag mitt liv till det yttersta för att inte missa någonting och mitt motto är att ta en dag i taget och inte låta rädslan styra livet! Drömmar är till för att uppfyllas!

bloglovin