vad är det för fel..?


Varför får jag inte lyssna på min magkänsla?
Den har lett mig rätt hittils, varför skulle den svika mig nu..?

Trackbacks ()

all I need.


Trackbacks ()

slut på veckan.


Nu har jag precis kommit hem efter en föreläsning som, vad jag kände det som,
varendra liten lag som finns inom omvårdnad. Den varade mellan 9.30 & 16.00
med en timmes lunch - tror ni jag är trött i huvudet eller? Sjukt uttråkande.

Så nu ska jag fixa litemat och sen ska jag byta om och vandra upp till stan för att
möta min älskade sambo - som förövrigt kom hem med världens största blombukett
till mig igår. Mina favorit blommor i självklart och den gick i lila så blev super glad.

Trackbacks ()

underhåller mig själv.

Idag har jag underhållt mig själv genom smink och
studier - dock så finns det inget mer att göra nu..



Trackbacks ()

överlycklig!


Nu är jag totalt överlycklig!

När mamma och jag var i Kalmar i fredags så hittade jag så fina väggord inne på Village som jag blev väldigt
sugen på - dock så fanns de bara i vita och de passade inte på den väggen som jag hade tänkt då. Så jag åkte
hem, fortfarande med dem i tankarna självklart, och började tänka om eftersom jag så gärna ville ha dem...
Så idag bestämde jag mig - jag ska ha dem!

Och alla som känner mig vet att om jag har bestämt mig så blir det så, om jag så ska gå över berg och vatten.
Så idag efter skolan gick jag in på Village och köpte, efter många om & men, med mig dem hem - lycka på hög nivå!

Så nu hänger dem så vackert på väggen över våran säng.
(ska bli kul att se M's reaktion när han kommer hem)


Trackbacks ()

SMS-inlägg

20101011049 (MMS)


Trackbacks ()

typisk söndag.

Idag är jag bitter till tusen!

Men jag måste ändå visa min "nya" fina dator - fick ett rosa / blommigt skin hemskickat från laptop-skydd.se
som numera sitter och skyddar locket på min lilla vita dator. Matchar super med mitt lilla pekdon som också
är rosa och blommor på. (vilka formuleringar jag lyckas få ihop då, inte lätt såhär en söndag morgon).


(Klicka på bilden för att skicka efter ett eget skin för att skydda din dator)

Trackbacks ()

vilken upplyftande tanke.

"Nästan alla omständigheter i en människas liv kan framkalla sinnessjukdom.
Ärftliga anlag, kroppsliga sjukdomar
, skador på huvudet,rubbningar i menstruationen,
onani, hämmad fotsvett, försummad uppfostran, fattigdom och dryckenskap kunde
framkalla sjukdomarna, men det viktigaste sjukdomsorsaken var starka känslor och
passioner, som oro, ånger, högmod, kärlek eller svartsjuka."  (Beckman, 1984)

Inte nog med att man skulle lida om man drabbas av något av dessa symtomen utan man skulle också bli klassad som mentalt sjuk..? Jag fick mig iallafall en lite tankeställning om att vården kanske inte är så dålig nuförtiden ändå.

(jag sitter och pluggar vilket kanske förklarar det mesta..)

Trackbacks ()

titta vad som trillade ner i min brevlåda!


Ett litet paket från laptop-skydd.se väntade på mig innanför dörren när jag kom hem - kan det bli bättre?
Det är rosa/svart med en hello kitty-granat på framsidan & baksidan, passade min mini dator perfekt så nu
slipper jag ha den i en mössa varje gång jag ska ha den med mig. Den uppfinningsrike tager vad den haver!
Skyddet kostar nu endast 182,75 kr så passa på att skicka efter, det är super snyggt och jätte behändigt! Sen
att det är rosa är inte fel! Klicka på bilden för att komma direkt eller gå in på laptop-skydd.se och kolla runt.


Trackbacks ()

imorgon är det nya tag.

Nu har jag spenderat nästan hela dagen i soffan. Visserligen så har jag pluggat en massa men samtidigt
så har jag kikat runt och spånat på lite nya inredningsideér för jag är så sugen på att förändra lite här
hemma. Känns som om vi aldrig riktigt har kommit iordning här efter att vi tapetserade och målade om..
Har hittat på en massa nya grejer som jag vill prova, ska nog ta en runda in på indiska, hemtex och åhlens
imorgon efter skolan. Det enda tråkiga är att det inte finns något annat sätt att möblera i lägenheten eftersom
det är rundgång så är stora hål överallt plus att M´s databord är hörnskrivbord och vi har bara en hörna där
det kan stå i sovrummet - nu kan ni nog gissa hur badly jag vill byta ut det mot ett mindre och snyggare.
Tycker in om den där typiska IKEA träfärgen som allt finns i.. Passar inte in i resten av lägenheten som är vit
- men den insikten har han inte kommit till ännu trots att jag försökt få honom att förstå det i ett halvår nu.
Får väl se hur länge jag får fortsätta klaga - risken finns att det blir tills vi flyttar till större, suck..


Skrivbordet tar upp halva vårt sovrum - hur kul är det på en skala..?

Trackbacks ()

fruktansvärd dag!

Jag absolut hatar att vara såhär mittemellan - vädret gör mig deprimerad. Alla blir så glada för att det är
blå himmel och sol ute och jag tycker bara det är skit. Jag längtar efter riktig kyla så jag kan ta på mig
tjocka tröjor, stora stövlar, vantar, mössa och halsduk! Igår när vi var på bio - på Resident Evil 3D som
var fruktansvärt för glasögonen var för stora för mitt lilla ansikte - så drog jag faktiskt fram både tjock
stor tröja och mina nya "ugg"skor bara för att må lite bättre och påminna mig själv om vintern  ^^

Men nu ska jag gå o krypa ner i soffan med min kudde
och slappna av lite innan jag börjar plugga igen.




Trackbacks ()

små shopping.

Efter all denna fruktansvärda studiedag jag haft idag så bestämde jag mig för att ta en runda upp på stan
för att få i mig lite frisk luft - vilket slutade med att jag tog bussen hem till farmor för att hälsa på en stund.
Mycket frisk luft det blev där då  ^^  Men Gabrijela tog sig in till stan och umgicks med mig så var inte helt
bortkastat. Fick tag i min efterlängtade primer på Kicks och fick även en liten present när jag väl kom fram
till kassan - hur underbart som helst. En väska, ögonskugga, primer i miniförpackning och en mini mascara.
Aldrig provat smink från Smashbox innan så ska bli kul att testa, kanske blir lite större köp i framtiden.


Trackbacks ()

fördelar med hemstudier.

Vi har varje fredag numera hemstudier varje fredag (eller iallafall en dag i veckan) men just idag ser jag ingen
stor fördel med det - förutom att slippa sitta på skolan i alla de hemska stolarna. Jag kan verkligen inte få mig
själv att läsa frivilligt om omvårdnadsteorier - hur kul och lätt att förstå är Katie Erikssons ansa-leka-lära teori?
Vi fick ett 36 sidors kompendi från föreläsningen om just omvårdnadsteorier/modeller och psykiatrisk omvårdnad
som jag sitter och försöker bena upp för allt känns huller om buller - dock så går det inte direkt så bra. Får bli
att ta det i olika etaper för just nu snurrar allting runt runt runt i hjärnan. Får bli en fika på Waynes istället.


Trackbacks ()



Till startsidan igen?


Maria Persson. 23 år.
Bor i Karlskrona, Blekinge.
Plugga Psykiatri på BCY.
Förlovad med världens mest underbara Micke.

Jag skriver av mig om allt det som ligger mig varmast om hjärtat. Har en stor passion för make up & mode - framför allt skor & väskor. Älskar vardagslyx!

Som maskrosbarn lever jag mitt liv till det yttersta för att inte missa någonting och mitt motto är att ta en dag i taget och inte låta rädslan styra livet! Drömmar är till för att uppfyllas!

bloglovin