soffan är mitt tempel.

Update : Jag är inte längre lika stolt över mig själv, jag klarade mig bara i skolan fram till halv tolv
sen var jag tvungen att åka hem och lägga mig. Min snälla far var och hämtade mig så jag slapp sitta
på bussen iallafall. Så direkt när jag kom hem tog jag min kudde och mitt täcke och bäddade ner mig
i soffan för att vara totalt utslagen i ungefär tre timmar. Tjoho för värktabletter, finns inget bättre!

Men nu ska jag äta Ben&Jerrys och tycka synd om mig själv   ♥


Trackbacks ()

sjuklingen i skolan.

Yippi vad jag känner mig duktig idag! Jag har, trots att jag mår skit, tagit mig till skolan och är någolunda engagerad. Igår vid sju började min mage krampa något enormt och det har fortsatt hela hela hela natten - med andra ord så har jag inte sovit många minuter. Så typiskt att jag ska bli dålig just denna dagen när vi hade både handledning och en tre timmar lång föreläsning, inte okej!

Men nu är det dags att lägga ner och börja prata om omvårdnadsmodeller och teorier - tjoho.

Trackbacks ()

lång dag i skolan.

Efter en ultra lång dag i skolan så har jag äntligen placerat mig i soffan och tillåter mig själv att andas ut.

Dagen började med att vi i helklass träffades och skulle bestämma mellan 26 olika LIA-platser, med andra ord våra praktikplatser, till 22 olika personer. Ni kan ju själv tänka hur det blev - vi började 8.30 och vi var fortfarande inte riktigt klara när vi bröt upp kl 11.00. Vi satt där 2 ½ timme och alla hade ändå inte platser när vi gick därifrån. Kändes inte så bra.
Men för att vara lite självisk
; jag fick mitt första val iallafall (eller ja jag kunde tänka mig vilken som av två olika) och jag känner mig nöjd. Enda tills jag satt framför tavlan och kollade på medan de andras namn skrevs upp en efter en på varje ställe så stod det fortfarande mellan Beroendeenheten och Äldrepsyk för mig, svårt val men det blev Äldrepsyk (f.d. psykgeneratriken) för min del och jag ser faktiskt fram emot det. Kul att få vara inom Landstinget istället för Kommunen som jag varit nu.

Men nu måste jag lägga mig och läsa på om Omvårdnadsteorier och modeller till handledningen imorgon.

Trackbacks ()

vilken huvudvärk.


God natt är det enda jag egentligen borde skriva,
vi ska ha stora diskussioner i skolan imorgon så borde inte ens vara vid medvetande nu utan borde nana kudde.. En himla massa borde i den meningen.
Men det som jag måste berätta är "mitt" lilla missöde imorse - jag kom ut i vardagsrummet och skulle sätta mig vid datorn en stund innan jag skulle iväg (som jag oftast brukar) men just idag så upptäcker jag något väldigt konstigt. Bara halva mitt mobila bredbandsmodem sitter kopplad i datorn - den andra delen ligger så fint vid sidan om.. Enda slutsatsen är att katten av någon anledning, och på något sätt, har lyckats ta sönder den under natten. Underbart att vakna till med tanke på att ett sånt nytt inte direkt är det billigaste. Tur att jag har en underbar sambo som kan det mesta, han lyckas fixa och förlänga abonnemanget och jag fick ett nytt modem (som vart mycket finare). Däremot så var ju inte det jobbiga över här, det som väntade oss när vi kom hem och skulle installera den var; fel mjukvara - vilket gjorde att helt fel grejer installerades och vi fick trixa och dona. Så efter ungefär 4 timmar och installationer på 3 olika datorer så fick vi det äntligen att funka. Med hjälp av lite uppdateringar och en jäkla massa tur.
Så nu är det installerat och jag kan använda det som vanligt igen så jag kan slappna av - ingen mer ångest för mig idag utan nu ska jag slappna av och krypa ner i sängen. Förbereda mig mentalt på allt som morgondagen har att erbjuda - blir nog både positivt och negativt.


Företaget som inte kan göra mkt rätt just nu..

Trackbacks ()

vad är fel med denna bilden..?


Vad gör jag uppe innan kl 06 en måndag morgon när jag inte börjar skolan förrän 8.30..?
Jo det är så lätt att jag inte kunde sova, jag vaknade och var övertygad om att klockan snart skulle ringa så jag tar upp mobilen för att kolla, men icke sa nicke - klockan var bara 05. Sen låg jag och slängde mig hit o dit innan jag tillslut insåg att det var lönlöst och gick och satte mig i soffan istället. Klockan 05.30 en måndagmorgon.. Är det möjligtvis skolångesten som börjar komma igång nu och som håller mig vaken? Det är inte direkt länge kvar till vår första tenta - eller jo, det är en månad kvar - men mina gruppmedlemmar börjar prata om den och oroa sig vilket tydligen gör att jag också tar på mig det. Jag som vill ha kvar min ta-det-som-det-kommer attityd även nu. Varför ska jag oroa mig och lägga energi på något som ligger så långt fram i tiden - finns det inget viktigare att ha den energin till här och nu? Kanske just i detta tillfället?

Nej nu får jag väl försöka ta tag i dagen för jag har inget mer och skriva - bye bye!




Trackbacks ()

höjdartävling.


Jag måste dela med mig!

Jag är med i en tävling hos Sportamore, som avslutas i natt kl 12, där vinsten är ett par
Converse All Star Light Hi i läder - perfekta inför hösten. Det var längesedan jag ville vinna
något såhär badly, är en stor dröm att få lägga till dem i min ofullständiga skosamling - vet
inte hur länge jag har sneglat på dem i affären, däremot var priset 999:- allt för mycket.


Trackbacks ()

aj aj aj.


Nu har jag varit duktig och jag är jätte stolt över mig själv, började dagen med att dammsuga och plocka undan hemma och sen gick jag iväg för att ha en välbehövlig fika tillsammans med Linn. Blev en kycklingtoast och en cola - perfekt söndagsbrunch. Vi tog även en liten promenad runt stan i det blåsiga vädret så just nu har jag så ont i öronen att jag knappt hör något.. Jäkla skit. Längtar tills det blir så kallt så jag kan använda mina nya härliga öronmuffar från Nelly - färgen heter snöleopad och de är hur gosiga som helst! Vad tycks?


Trackbacks ()

bästa shoppingen på länge!


Jag och mamma bestämde oss för att ta en liten shoppingtur på stan idag, vilket slutade i att jag kom
hem med ett par nya träningsskor (visserligen gratis från wellness när jag blev medlem), lite nytt smink
och även en jäkligt underbar roooooosa nyckelring! Köpte den på Gallerix för 31 kr för det var 20% på den.

"Never put off 'til tomorrow the shopping you can do today."



Trackbacks ()

soffmys.


Herregud vilken härlig dag, har mer eller mindre spenderat den antingen i soffan under täcket eller i sängen sovandes. Att jobba i basgrupper hela veckan har tagit ut sin rätt plus att jag har sovit så jäkla dåligt senaste nätterna.. Men ikväll blir det en stor överraskning som ska bli jätte roligt och sen imorgon blir det nog att gå ut och introducera Gabrijela för Karlskronas uteliv - eller ja, det lilla som finns..



Trackbacks ()

nu är det ett tag sedan.


Hej igen! 
Jag försvann där ett tag, inte meningen men har varit så mycket - i onsdags var jag på halvmöte och sen igår var det full fart i skolan och sen på kvällen var det KY-fest, eller Psykfest som någon så fint sa. Började med att vi träffades upp hemma hos Ida i stanoch sen vandrade vi ner till lokalen där vi skulle träffa resten av klassen plus ´09orna som hade fixat ihop allt. Det var shotlekar och sen var det även "hämta personer"-lekar.
Jag vann tack vare att jag fick tag i den enda som (förutom jag) har piercing i tungan - vinsten var valfri dryck gratis i baren. Riktigt roligt och riktigt bra pris (trots att jag aldrig hämtade ut det). Det var en höjdar kväll och jag hoppas verkligen att det blir flera sådana - jag längtar redan!

Jag & Gabrijela.

Trackbacks ()

trevlig lunch.

Oj oj, nu tänkte jag skriva god morgon men det är inte rätt utan får bli god middag istället.
Jag är duktig och sitter i skolan med min nya fina vita minidator och knapprar, vi sitter i basgrupperna hela dagen och bara diskuterar massa intressant om mäniskligt beteende. Försöker komma på svar till alla våra 40 PBL-frågor och sen försöker vi komma överens 8 pers också - inget lätt jobb kan jag ju berätta.

Men nu ska vi snart börja jobba igen så jag återkommer senare.


Trackbacks ()

skickar iväg ett stort tack.


Måste nu, innan jag gå och lägger mig, skicka iväg ett jätte
stort tack till Linn som fixade min super snygga nya design!



Vad tycker ni?
Jag är super nöjd och nu har äntligen skrivblockeringen försvunnit.

Trackbacks ()

nyshoppat.

Efter att jag hade publicerat det inte så roliga inlägget tidigare idag så gick jag upp på stan för att leta efter höst jacka och nya jeans - tyvärr så hittade jag ingen jacka (letade inte direkt så noga) men däremot så hittade jag två par underbara jeans. Älskar Cubus, ta 2 betala för 1 är det bästa som finns. Speciellt med tanke på att de satt som sydda för mig! Ett par halv ljusa och ett par mörka som är perfekta för hösten nu. Dock så blir det inga riktiga foton på dem just nu eftersom jag är så trött att jag inte ens orkar mig upp ur soffan utan det får bli imorgon. Bara håll ut.

På vägen hem så tog jag en snabbis in på JC för att kolla på lite allt möjligt till M, vilket snabbt blev att jag kom ut med ett stooort paket med en svart rosett på och i det låg det en svin snygg jeansblå stickad halv tjock tröja vilket verkligen var en höjdare. Lite uppskattning såhär i lite svåra tider.

Men till något roligt, vad tycker ni om jeansen?



Trackbacks ()

paniken sprider sig.

Herregud vad hemskt!
Jag kom hem för ungefär kanske en halv timme sedan och satte mig så skönt i soffan, men nu sprider sig en ren panikkänsla inom mig och jag börjar fysiskt fara illa. Det känns enda ut i fingertopparna och jag tvingar mig själv att ens klara av att skriva detta - usch vad läskigt! Det känns som om jag ska få en panikattack..

Nu drar jag på mig regnjackan och går ut i regnet - jag vill inte må såhär.

Trackbacks ()

inspirationen är bortblåst.

Jag har ingen inspiration till att skriva - eller ja - jag vill skriva men det är som om jag inte har några ord i skallen. Jäkligt frustrerande! Men hoppas att det blir bättre genom lite ny design och lite sömn för jag är helt ur fas vad det gäller allt.

Fråga:
Vad gör du när du känner att du inte vill mer?

Trackbacks ()

hemma igen ♥

Idag har varit en slapp dag som jag har spenderat i soffan tillsammans med katten och sen i sängen
då jag och sambon sov "middag" i några timmar innan vi stack iväg till min käre far på middag.
Han hade lagat indiskgryta med ris och fixat glassbomb med kaffe till efterrätt - mums mums.
Men nu ska jag mysa och kolla på 300 som går på tv.

Trackbacks ()

vad som tar upp hela mitt liv ♥


Just nu finns det inte så mycket att berätta, håller på med skolan konstant.

Går upp på morgonen --> går till skolan --> spenderar 7 timmar sittandes i grupp och
diskutera --> åker hem --> parkerar mig i soffan och pluggar ännu mer --> går och lägger mig.

Men det är kul faktiskt, haft två handledningar och det har varit jätte bra feedback så vi är inne på rätt spår iallafall. Men dock så pågick själva gruppfasen "smekmånaden" bara i ungefär en dag sedan började frustrationen och irritationen komma upp till ytan. Alla är trötta och vi orkar inte bra framåt när människor drar bakåt trots att vi bara fått tillbaka positivt om det vi gjort - jag fattar det inte. Hur kan någon vända ren positiv feedback till negativt på 1 sekund? Men det går säkert bra - det måste det göra, vi har inget val för vi ska jobba tillsammans i 2 år.



Trackbacks ()

herregud vilka veckor ♥

Jag har dåligt samvete för hur dåligt jag har uppdaterat de senaste två veckorna, även att jag inte direkt skriver för någon annan så blir det ändå en sån känsla när jag inte skrivit på länge. Men det har hänt så fruktansvärt mycket senaste två veckorna - skolan har dragit igång och varje dag denna veckan har det varit dagar där vi gått framtill halv fyra och i torsdags så fick vi reda på vilka basgrupper som vi ska vara i nu under dessa två åren. Var riktigt spännande när jag satt och tittade på tavlan när de skrev upp namnen - vet inte om jag hade tur eller inte så det får tiden utvisa. Men blev en härligt blandad grupp med olika åldrar så det ska nog bli bra.
Så igår var det "hemmastudier" som gällde men då vi inte hade någon läxa eller ens börjat med någon kurs så bestämde jag och Gabrijela för att åka till Kalmar för att gå en runda på IKEA och Pernilla och Catharina var inte sena att hänga med så blev en super dag. Blev lite småshopping på IKEA men drog fram den stora plånboken när vi gick in i Modehuset, hittade ett par perfekta bear-inneskor så nu slipper jag leta mer. Bilder kommer senare idag för nu kommer strax M hem från jobbet.

Trackbacks ()

i'm still here ♥


God morgon, god morgon - hör fåglar sjunga glatt...?

Jag har varit lite disträ hela denna veckan, men finns en bra anledning till det. På morgonen har jag vaknat och gått till skolan för att sen komma hem och mer eller mindre gått och lagt mig igen. Och sen har det börjat om när jag vaknat dagen efter igen - men det har varit underbart roligt! Känns som om jag har hittat rätt, tihi.
Så igår hade vi hemstudier, som vi kommer ha varje fredag, så körde igenom hemläxan lite snabbt och sen träffade jag en klasskompis och tog en fika - plus att hon är lika galen i kläder och skor som jag (verkar det som) så vi tog en runda på stan också. Jag hade äntligen en prisvärd nalletröja inne på Stadium som satt som gjutet på mig. 299 kr istället för 349 kr bara för att jag köpte den på barnavdelningen  ^^
Sen hittade jag även en riktigt snygg grå halv genomskinlig topp på Gina Tricot som jag slog till på, behövs nu när hösten börjar komma på riktigt - svin kallt när vi går till skolan på morgonen.

Något som jag måste berätta också är att jag nu, efter ett års velande fram o tillbaka, faktiskt har skaffat ett gymkort! Så nu har jag lagt upp och ska träna minst 2 ggr och vi har fått låna en blender av P&H så nu blir det fruktdrinkar varje dag också. En hälsosammare Maria lagom till min födelsedag kanske?





Trackbacks ()

don't forget ♥

Glöm inte att gå in och kommentera min perfekta back-to-school outfit (klicka på bilden)




Trackbacks ()



Till startsidan igen?


Maria Persson. 23 år.
Bor i Karlskrona, Blekinge.
Plugga Psykiatri på BCY.
Förlovad med världens mest underbara Micke.

Jag skriver av mig om allt det som ligger mig varmast om hjärtat. Har en stor passion för make up & mode - framför allt skor & väskor. Älskar vardagslyx!

Som maskrosbarn lever jag mitt liv till det yttersta för att inte missa någonting och mitt motto är att ta en dag i taget och inte låta rädslan styra livet! Drömmar är till för att uppfyllas!

bloglovin