i'm still alive ♥


Nej men oj vad jag har försummat bloggen denna senaste veckan men nästan direkt efter Malmö resan började ju jag faktiskt skolan. Så klockan tio i måndags morse skulle jag infinna mig i lokal C246 på BTH och jag var förvånansvärt lugn, fick lite information och träffade alla nya klasskompisar - vilket verkar vara riktigt härliga människor - och sen fick vi gå hem vid ett. Lagom skönmjuk start på veckan.
Idag däremot när jag satt på bussen så blev jag asnervös! Men allt gick bra och jag lyssnade på alla råd jag fått tidigare och tog min plats för annars visste jag att jag skulle hamna i bakgrunden & lika bra att börja direkt  ^^
Så allt känns bra än så länge.

Men nu ska jag sätta mig och läsa hemläxan tills imorgon.


Trackbacks ()

från klockan fyra och framåt ♥

(Glöm inte att gå in och kommentera min perfekta back-to-school outfit)

När klockan var 04.01 tog jag upp mobilen för att se vad klockan var, var lite nojjig om att jag skulle försova mig just denna dagen då det är så viktigt att gå upp i tid, och sedan efter det så vaknade jag en gång i halvtimmen fram till klockan 7 när jag faktiskt gick upp. Det är sjukt vad min hjärna kan ställa in sig på konstiga beteenden. Men detta är en viktig dag - en dag som jag har kämpat för att nå fram till sedan jag slutade gymnasiet (4 år sedan) - för idag är min första dag på min högskoleutbildning! Det är ett sånt lyckorus som går genom hela kroppen medans jag sitter och skriver detta - jag har lyckat med ännu ett av mina delmål, det är fantastiskt.

Trackbacks ()

nu är jag människa igen ♥



Oj oj vilka dagar det blev, kände mig inte som en levande människa igen förrän för en halvtimme sedan. Jag och sambon satte oss i bilen kl 8 i fredags morse och körde ner till Malmö för att fira vår 1 årsdag som sagt, kom ner vid elva efter att ha snurrat runt lite och letat efter hotellet - vilket inte var direkt det lättaste att hitta heller. Dock så blev rummet en stor besvikelse, såg väl fint ut men sängen var stenhård och det såg ut som om de hade satt in en bajamaja med dusch istället för badrum.


Hela fredagen spenderade vi ute på stan, stor shoppade och bara myste - hur härligt som helst. Fick tag i min efterlängtade ögonskugga från Make up Store och puder från IsaDora som jag letat efter här hur länge som helst, blev även ett par gråa jeansen  från JC som jag kollat på här i stan i flera månader men som inte funnits i min storlek. På kvällen så blev det dags för att hitta en restaurang som passade oss, provade nog säkert fem stycken innan vi slog oss ner på Jensens (dock var maten ingen höjdare). Sen vart det helt plötsligt lördag och det var dags för oss att åka hem - men hur härligt det än är att vara iväg så är det grymt skönt att komma hem också!

strumpbyxor - lindex , jeans - jc , pumps - dinsko , bolero - vero moda


MUS ögonskugga (lady) som förövrigt var beige glittrig i affären och rosa glittrig när jag kom hem.

Trackbacks ()

roadtrip med kärleken.

20100827022 (MMS)

Idag firar jag och sambon 1 år tillsammans och firar det med att åka ner till Malmö och bara njuter av varandra.


Trackbacks ()

don't forget ♥

Glöm inte att gå in och kommentera min perfekta back-to-school outfit (klicka på bilden)


Trackbacks ()

måste dela med mig ♥

Torsdags underhållning

Jag brukar aldrig kolla på sånna här extremt onödiga artiklar på Aftonbladet men denna tyckte jag lät riktigt roliga när jag läste den så jag drog fram måttbandet och provade - 0,72 tycker jag var ett väldigt bra resultat ^^




Vad blev ditt resultat?

Trackbacks ()

med gråten i halsen ♥


Morgon!

Gissa vad jag har gjort i natt? Jo fortsatt gråtit, hemskt att säga att en film berörde mig så mycket att jag mer eller mindre gråtit i 6 timmar efteråt - helt sjukt men det är sant. Så kan ju berätta att den filmen står högt upp på min "att-köpa" lista nu, jag bara måste ha den! Inte för att jag vet vart, för den går inte in i filmhyllan, men jag bara måste ändå.

Vad som kommer hända idag är att jag ska försöka få tag i lönekontoret och fråga lite om min lön och sen blir det att svänga ut en runda till Bubbetorp och kasta lite grejer som blev över i rensningen. Sen är det dags för mig att möta min värsta mardröm - ska till tandläkaren och laga.. Ångest på hög nivå. Men sen ikväll kommer H & P hit för att kolla så deras nyckel funkar för de ska vara kattvakter i helgen när jag och sambon åker iväg.

Men nu blir det duschen innan telefontiden kommer igång kl 10.


Trackbacks ()

remember me ♥


Nu har jag sett den efterlängtade filmen Remember Me med Robert Pattinson & Emilie de Ravin i huvudrollerna och jag kan säga att jag är glad över att jag inte såg den på bio som det var planerat för vid slutet så rann tårarna så mycket att inte ens en liten del av sminket satt på rätt ställe. Jag satt på nålar under hela filmen eftersom jag hört så mycket bra om den, många har berättat att tårarna bara sprutade, men jag kunde inte fatta det under en lång stund - men dock tillslut så grep filmen tag om mitt hjärta och även mina tårar sprutade. Extremt bra film och jag kan rekommendera alla som inte sett den att se den!

"A romantic drama set in New York City during the summer of 2001,
where Tyler, a rebellious young man, meets Ally through a twist of fate.
Her spirit helps him heal after a family tragedy, though soon the circumstances
that brought them together threaten to tear them apart."

Trackbacks ()

min perfekta back-to-school outfit ♥

Just nu har nelly.se en "Back to school & work outfit tävling", som jag känner att hela tävlingen skriker mitt namn eftersom priserna är 3000 kr, 1000 kr respektive 500 kr att handla för på Nelly. Så nu bjuder jag på mitt bidrag.



Vill du också vara med och tävla? Klicka in på nelly.blogg.se och läs mer om tävlingen. Och förresten, även om man inte vinner första priset, så får alla som är med och tävlar 50 kr presentkort på Nelly när man handlar för minst 300 kr.

OCH NU DET VIKTIGA FÖR ATT KUNNA VINNA: Bland de bidrag som har fler än 30 kommentarer på sin outfit så utses den bästa outfiten och vinnaren. Så börja kommentera inlägget nu snälla  ;)


Tröja från Vila för 449:-
Jeans från G-star för 1399:-
Linne från Club L för 149:-
Ring från Nelly för 39:-
Armband från Humanity för 599 :-
Väska från Pieces för 399:-
Skor från Nelly för 299:-

Trackbacks ()

kortis ♥

Nu sitter jag och väntar på det efterlängtade samtalet.

Trackbacks ()

hemmafru ♥

Idag har jag lekt hemmafru, rensat och organiserat om i linneskåpet där det såg ut som om en tornado hade dragit igenom - blev en massa kastat men även en massa som åker ner i källaren. Var extra kul att försöka lägga allt efter färg (vilken perfektionist jag kan vara ibland) men hade inte tillräckligt med hyllor så blev lite huller om buller ist.
Sen när jag var klar med det så högg jag in på att klippa till och sy gardinen som ska fungera som "kattfångare" för balkongdörren, blev super nöjd och sambon också så nu är det bara katten kvar som ska godkänna det också.
Vad tycker ni? Har jag varit duktig?


Trackbacks ()

världens bästa flickvän ♥

Idag ger jag mig utmärkelsen : världens bästa flickvän! Sambon ligger fortfarande i sängen och sover medan jag springer upp och ner i tvättstugan, inte så dåligt eller hur? Men nu är maskinen klar så jag ska gå ner och hänga upp allt.


Trackbacks ()

love at first sight ♥

Jag är inget fan av stora tunga stövlar men dessa blev en riktigt höjdare rakt in i mitt hjärta, direkt när jag såg dem i katalogen så kände jag att jag ville ha dem! Kostar 299:- på Ellos.se och snörningen som är på baksidan av skaftet gör dem speciella till tusen - verkligen min stil. Dock så finns det ingen användning av dem i min garderob så ni får gå in på hemsidan och klicka hem ett par till er själva för min skull.
Klicka på bilden för direkt länk.



Trackbacks ()

hemma igen med samma hår ♥

Blev ingen förändring hos frisören, klippte bara topparna så det blev lite bättre iallafall. Så nu är jag hemma igen, precis sminkat mig så nu funderar jag lite på vad som ska hända idag.. Hjälpa mormor med busskort och gå till affären och prata om sambons jeansknapp som gick av på mitten (ungefär) och trillade bort. Aldrig ens varit med om det någonsin och så händer det på hans helt nya också - typiskt.

Men nu blir det en snabblunch.


Trackbacks ()

only one week left ♥


God morgon solstrålar!
Jag är så trött att jag får kämpa med att hålla ögonen öppna (och torra - börjar gråta vilken sekund som helst), men jag ska iväg till frisören och vara där om en timme så ingen idé att gå och lägga mig igen.. Men det kommer bli en bra dag ändå för vet ni vad det bästa är? Det är bara en vecka kvar tills skolan börjar  ^^



Trackbacks ()

frisörbesök ♥

Jisses vilken beslutsångest jag har, ska till frisören imorgon och är grymt sugen på att göra någon förändring - klipp eftersom jag inte vågar mig på färgen en gång till! Men grejen är den att jag inte hittar några roliga frisyrer, jag får spunk. Suttit i tre dagar och kollat runt men inte hittat någonting - deprimerande eller hur?

Sugen på denna korta nu till hösten när mössa och sånt åker fram.

Trackbacks ()

äntligen söndag ♥

Oj vad skönt det är med söndag! Gårdagen spenderades ute i Jämjö hos Putte med grillning och lekar fram till mitt i natten, tyvärr så blev det inga bilder för min del då kameran fick stanna i väskan då jag hade tillräckligt med att bara hålla koll på mobilen eftersom jag inte hade några fickor på kläderna - största misstaget någonsin.
Däckade direkt i sängen när vi väl kom hem och sov sen direkt till sambon började putta på mig i sömnen vid åtta i morse - vilket inte var så populärt hos mig så jag tog mitt täcke o kudde o bäddade ner mig i soffan med katten samtidigt som jag kollade på någon urusel film som gick på tv.. Fick iallafall sova två extra timmar tills katten väckte mig, genom att fälla grejen som vi har stående framför balkongdörren, och bli så rädd att hon trillar ner bakom tvn och drar med sig några x antal sladdar från tvn samtidigt. Tur att hon, trots att hon väger nästan 7 kg, är så vig att hon inte gör några större skador.

Nu blir det duschen och sen ska jag iväg på söndagsmöte.


Trackbacks ()

i've got a present ♥

Jag måste ju visa den fina lilla presenten som jag fick i brevlådan i veckan, ett ljusrosa glittrigt läppstift från IsaDora. Färgen heter Taffeta Pink och kollektionen heter Crystal Gloss Stick, blir inte direkt någon färg men det blir ett riktigt snyggt glow. Det rekommenderade priset för detta är 95 kronor och det är värt pengarna, återfuktar läpparna enormt (vilket jag behövde efter denna soliga sommaren).



Trackbacks ()

lördag morgon ♥

Eller ja, morgon och morgon - klockan är faktiskt redan halv elva och jag har inte gjort något vettigt överhuvudtaget ännu. Står visserligen inte direkt så mycket på schemat för dagen heller, i eftermiddag ska vi ut till en kompis i Jämjö för en heldag där. Grillning och gud vet vad, han vägrade berätta när jag frågade det lilla penntrollet!

Men nu ska jag gå och sätta på en kanna kaffe och sen gå o väcka sambon som fortfarande sover.

Trackbacks ()

♥ ♥ ♥ ♥


Trackbacks ()

fashion has got a hold on my heart ♥

 

Solen skiner utanför fönstret och det är 19 grader varmt men jag sitter inne och dreglar över massa höstkläder som jag hittar.

Idag har vi varit jätte duktiga och städat hela lägenheten inför besöket ikväll och mitt upp i allt kommer svärmor upp på kaffe och kaka så blev ett lite välbehövlig paus, men nu sitter jag i soffan och försöker hitta på något gott att äta för min mage låter mer än vad tvn gör för tillfället. Bon apetit (?)



Trackbacks ()

tillståndet ♥

Ingen "god morgon"-fras kommer från mig idag.
Väcktes för 20 minuter sedan av att sambons kompis ringde, och det är inte direkt så att han har en ringsignal som är behaglig att vakna till utan det är panikvakna mer eller mindre. Det var den sovmorgonen det.. Hoppas jag kan ta igen det imorgon..

Trackbacks ()

I've got a yearning for.. ♥

Försök att inte halshugga mig i tankarna nu när ni läser detta men jag längtar till hösten!
Årets höstmode är faktiskt det skönaste på flera år, det är mycket som tilltalar mig i färger och speciellt modeller. Plus att det bästa av allt - stor halsduk och pösmössa - redan har hittat hem i min samling. Färgen är dimrosa och kommer kännas super fräsch hela hösten och vintern. Mina kommer från Ellos och kostar 179 kr resp. 79 kronor.


Trackbacks ()

home at last ♥

Gud vad skönt att vara hemma! Men usch vad konstigt det känns att skiva på tangentbordet nu med korta naglar igen, jisses är ju van vid att knappra med naglarna och inte komma åt med fingrarna men inga problem nu  ^^ Sophia är förresten helt underbart duktig på det hon gör och färgerna som hon använder är gudomliga - valde idag en knallrosa tipp med tre svarta stenar på vardera ringfingers nagel och det blev en riktigt häftig effekt - speciellt i direkt solljus där de nästan är självlysande. Passar mig perfekt!

Vad tycker ni? Lägg en kommentar  ;)




Trackbacks ()

the day is just going on an on ♥

Äntligen hemma i soffan igen efter en körlektion på bilskolan - som btw gick jätte bra - så nu väntar jag på att klockan ska bli två så jag kan gå ner i tvättstugan och sen vandra bort till Sophia på Sophorama och få helt nya snygga, fina, fräscha naglar igen! Vilken färg tror ni jag ska välja denna gången? Har en speciell som jag funderar på men är lite osäker på den, ska disskutera lite och se vad hon säger tror jag nog.
Men nu ska jag välja kläder!

Trackbacks ()

på schemat står det ♥


Trackbacks ()

telefonkö i trettio minuter ♥

Jag steg upp för 20 minuter sedan men damen i växeln säger
att jag har suttit i telefonkö i 30 minuter, hur går det ihop..?

Trackbacks ()

dagarna bara springer iväg ♥

God eftermiddag?

Jag har haft en super dag, hur har eran varit?
Efter att jag skickat iväg ett väldigt vädjande sms till mamma så bestämde vi oss för att träffas och gå en runda på stan, letade efter
skolväskan (fortfarande) till mig och lite underkläder till mamma min. Blev inga underkläder men däremot så blev det en för tidig
födelsedagspresent till mig från mamma - min älskade Puma-väska från InterSport. Svart med grått märke fram och den är super
snygg! Får plats med både datorn och böcker som är det viktigaste men även lite extra utrymme till andra grejer - tjoho!



Nu blir det kvällsmöte för min del och sen dags att åka ut till Trummenäs och fira min kära pappas födelsedag.

Trackbacks ()

Lunchdejt med mamma min på Cafe 1344 :)

20100818018 (MMS)

Lunchdejt med mamma min på Cafe 1344 :)


Trackbacks ()

music that moves me to tears ♥



I'm okay, I'm alright
Hurricanes and trainwrecks only last one night
Would you believe all I've been through?
Had the hands of tempted fate
Oh, if you only knew
What it costs, how I wait
What I got, what I gave


I'm still here...
After the heartache, after the storm blew through
I kept me and it saved me
I'm still standin', right where you left me
On a cold dark cloud, with nowhere to fall but down
Like a single, naked unrelenting tear...
I'm still here

There was darkness, all around me
There were times I was sure I was drowning
There were people, who tried to reach me
But no matter how they loved me, I kept sinking
I got tired on my own hand, I reached inside and I saved myself

Trackbacks ()

shop untill you drop ♥

Vilken härlig dag det blev! Stack upp till stan med M och vandrade runt lite, letade efter jeans och väska efter mig vilket
jag också gjorde. Eller ja, hittade mina underbara jeans inne på JC och min älskling var söt och ge mig dem! Så nu har jag
ett par super fina mörk blå D.Brand jeans i soffan bredvid mig - "look good. feel good. d.brand"





Jeansen var absolut det bästa på hela dagen men ikväll när jag var hos mamma och hälsade på (kom hem med två påsar
fulla med kläder vi rensade ut) så kom avi'n från H&M och där i låg min efterlängtade hatt! Hela sommaren har jag letar
och nu hittade jag en sån som jag precis ville ha, dock så var den svart men det funkar precis lika bra nu när det blir höst. Nu bara längtar jag tills jag får chans att använda den - where are you lovely rain?



Trackbacks ()

hårt mot hårt funkade ♥

Nu har jag fått dagens stora överraskning, det funkade att sätta hårt mot hårt för att få min ansökan om CSN godkänd - brukar alltid vara stora problem med dem ju men inte riktigt i detta fallet. Förklarade för dem att om jag inte blir godkänd för studiestöd så skulle jag inte kunna börja plugga och då godkände dem de snabbt inte för de 5 veckorna som den andra sur gubben hade sagt till mig. Så nu kan jag börja skolan igen den 30de, bättre kan det inte blir!

Mina dag idag kommer bestå av en runda upp på stan för lite "shopping", byta en skjorta som M fått av mig och sen handla kattmat och möjligtvis hårgrejer till mig, och sen hem igen och städa (kanske tvätta lite om vi har tur också).

Trackbacks ()

to shop or not to shop, that's the question? ♥

Jag är (som alltid) på jakt efter de perfekta jeansen - aldrig hittat några som lever upp till de apsnygga och sköna
Replay'en som jag hade för några år sedan. & då min budget inte direkt låtit mig lägga över 1000 kr på ett par jeans
så letar jag fortfarande efter ett par lite billigare alternativ. Så nu har jag hittat dessa på H&M's hemsida, de finns
i min storlek och de kostar endast 199:- vilket passar min plånbok perfekt, men nu sitter jag här och dividerar fram
och tillbaka om det är värt att lägga pengar på dem.. Precis köpt vinterjacka, stövlar och måste köpa en ny skolväska
som jag kan få plats med både dator och böcker i nu när jag snart börjar plugga igen. Så vad jag försöker göra
egentligen är nog att prioritera, något som jag verkligen inte är bra på, jag är lite för impulsiv vad det gäller shopping
fortfarande (dock så tänker jag på min budget nuför tiden) ^^ Men är de inte fantastiska?



Trackbacks ()

på högsta volym ♥

Kärlek vid första öronkastet när jag hörde denna, den berör mig av uppenbara anledningar.




Trackbacks ()

today is not a good day ♥

Kort inlägg bara för att skriva tror jag, har precis kommit hem från Trummenäs där vi träffat pappa, farmor och
min farbror. Grillade hamburgare med potatismos och sen drack vi kaffe och åt blåbärsfläta, solen sken och vi
var på gott humör så det var väldigt mysigt. Men sen så kom min konstanta huvudvärk fram igen och mitt goda
humör försvann lika snabbt som den kom, så ni sitter jag här och tittar på How I met you mother på trean. Vill
gå och lägga mig och dra huvudet över täcket (?) - självklart ska det vara dra täcket över huvudet men märkte
inte felet förrän jag skrivit klart så lika bra att låta det vara kvar. Det enda bra idag är att jag faktiskt har fått
köra både till stugan och hem igen + parkeringen utanför och det gick hyfsat bra.

Men nu ska jag halsa min redbull och krypa ner i soffan tillsammans med katten som ligger och sover  ♥


Trackbacks ()



Till startsidan igen?


Maria Persson. 23 år.
Bor i Karlskrona, Blekinge.
Plugga Psykiatri på BCY.
Förlovad med världens mest underbara Micke.

Jag skriver av mig om allt det som ligger mig varmast om hjärtat. Har en stor passion för make up & mode - framför allt skor & väskor. Älskar vardagslyx!

Som maskrosbarn lever jag mitt liv till det yttersta för att inte missa någonting och mitt motto är att ta en dag i taget och inte låta rädslan styra livet! Drömmar är till för att uppfyllas!

bloglovin