the wait is killing me.. ♥

Nu sitter jag här, klockan är 06.51, mitt i mina skakningar och illamående och väntar på att få åka till jobbet,
känner mig så svag och ser ännu svagare ut. Ansiktet som tittade tillbaka på mig ur spegeln när jag gick upp
innan verkade inte vara mitt eget utan någon helt främmande - ganska skrämmande nu när jag tänker efter.
Men trots detta så steg jag upp 06.15 för att göra mig iordning till tåget som skulle ha tagit mig till Ronneby
07.38, dock så blev det så att en mamma kommer och hämtar mig istället så jag iallafall slipper tåget. För jag
måste jobba, jag kan inte skita bort min chans bara för att jag mår lite dåligt en dag.. Det går inte..

Trackbacks ()

my new nails ♥


Härom dagen så upptäckte jag att den rosa färgen på min franska manikyr hade blivit väldigt missfärgad och blek på några av tipparna så lyckades boka in en ny snabbtid hos Sophia för lite lagning och ny färg. Hade väldig tur i att när jag kom dit så kunde vi sätta igång direkt och jag fick ny färg och lite uppdaterng på alla tio naglarna  :) Så nu är de jätte fina och rosa igen (har t.o.m valt ut vilken färg jag vill ha till nästa gång). Är inne i en väldigt rosa period nu.


Trackbacks ()

what to do..?



Jag sitter och tittar ut på den något blåa himlen utanför fönstet och önskar att molnen skulle komma lite snabbare
och att det skulle börja regna, inte bara för att det är så varmt och klibbigt att det skulle behövas utan även för att
jag skulle behöva de.. Ett sätt som jag förut har flytt vardagen genom är att ut och gå, jag kunde gå och irra omkring
i flera timmar - ibland hela nätter - men nu när jag går så mycket till och från jobbet så finns det inte längre någon
flykt i det. Därför längtar jag efter regn, att gå ut och gå i regn gör mig alltid så lugn, det har en sån inverkan på mig
att alla jobbiga känslor och alla jobbiga vardagstankar rinner av mig - bokstavligt talat. Det är något som jag har
blivit väldigt påmind om nu de senaste dagarna - speciellt i lördags när jag skulle gå från jobbet och ner till tåget -
jag saknar den känslan som jag kunde få förut genom att bara skicka iväg ett sms mitt i natten och sen blev det
en riktig långpromenad med min bästa vän.  Det är det som smärtar, jag har förlorat en sån stor del av mig själv
i det. Många skulle nog kalla det utveckling, och hade jag hört någon annan prata om detta så hade jag säkert med
gjort det, men jag känner inuti mig att det är något helt annat men jag kan inte sätta fingret på vad det är. När jag
är nära att göra det så försvinner det. Jag pendlar hela tiden mellan att vara så nära att veta och att inte veta
någonting längre, jag letar efter min magkänsla men jag är bara borttappad. Jag lever mig in i böckerna som jag
läser på ett väldigt osunt sätt och drömmer mig bort till andra äventyr, jag har alltid haft svårt för att vara på ett
ställe och att bara vara nöjd och det vet jag - men detta är någon helt annan känsla. Jag letar efter något, något
som jag längtar efter.. Men jag kan inte för allt i världen beskriva för någon annan, eller mig själv, vad det är..  ♥

Trackbacks ()

little pink thingie ♥


Now my little pink thingie has found it's home!

 

Titta vilka fina grejer mina kompisar kan fixa fram.
I'm the happiest girl in the world.


Trackbacks ()

vad mitt liv består av ♥

(Förutom jobb då)

Mina älskade Vampire Diaries böcker.


Köpte ju den första delen (eller ja första - The Awakening - och andra boken - The Struggle - i ett) när mamma och jag
var i Malmö och nu när jag började läsa den för 4 dagar sedan så kunde jag verkligen inte släppa den. Jag var rädd
att det skulle bli långtråkigt att läsa den eftersom jag redan sett serien men det fanns knappt någon likhet alls
så var jätte spännande och därför var jag bara tvungen att beställa de andra delarna när jag såg att de fanns för 79:-
styck på cdon.com. Och snacka om min förvåning när det inte tog mer än 3 dagar innan jag hade dem i min hand!


Så nu håller jag på med tredje boken - The Fury - och jag sitter som på nålar
och kastas mellan de olika känslorna som de rör upp hos mig. Jag älskar dem!


Trackbacks ()

memories of times past, with love.. ♥

Igår när jag gick i regnet så drömde jag om gamla tider..



"I write the lines you want med to, with words I dare to use
of all the ones that you have taught med along the years.

You cast a perfect shadow on the paper, fade away with sunlight.
Fear the way you know me, love can leave a stain.

You steal my only hope and make me stay awake another night.
I wish you bare with me, stay near med when the autumn leaves
have fallen. Solitude, my pain, the last thing left of me.."



Trackbacks ()

kan man göra annat än att tappa hakan? ♥

Jag försökte underhålla mig som bäst själv nu på morgen medan M fortfarande sover, så jag klickade in mig
på Nelly - bara för att drömma mig bort lite - och hittade dessa underbara skapelser. Vem skulle kunna säga
nej till dem?!
Inte jag iallafall, så nu är drömmen att få lägga till dem i min skosamling - ögonorgasm!

Trackbacks ()

bara, bara jag ♥

Nu sitter jag här igen, på den röda snurrstolen inne på kontoret och bara väntar. Jag tycker inte om
att säga det, för jag älskar verkligen mitt jobb och människorna som jag träffar här, men nu längtar
jag riktigt mycket hem! Jobbar hela dagarna sedan förra lördagen och det känns i kroppen, lyckades
t.o.m försova mig i morse så jag missade tåget - vilket är ett starkt tecken på att jag är slutkörd.
Faktumet är ju att jag har varit arbetslös länge, plus att jag har pluggat på distans så jag har inte haft
ett sånt här hektiskt schema sedan jag jobbade på Pressbyrån 2008. Men nu jobbar jag bara imorgon
till kl 17 med sen är jag ledig fram till kl 8,30 på måndag morgon, ska bli så skönt att sova och slappa.

Men nu ska jag gå och sätta mig vid tvn och spela NHL 09, måste ju lära mig någongång..

Trackbacks ()

take care of me ♥

(Idag är blogglusten totalt bortblåst..)

Efter en härlig jobb dag, då vi tog storbussen och åkte ut till Salsjön (?) och badade med ungdomarna och
slutade lite tidigare än planerat, så har jag nu haft en ta-hand-om-maria-kväll. Direkt efter M hade kommit
hem så hoppade jag in i duschen för att skrubba mig fri från all gammal torr solbränna som började flagna
bort - så nu är jag len och fin över hela mig. Efter duschen blev det skrubb med vantar i hela ansiktet så
tog jag fram en mud mask och slängde på, allt för att känna mig fräsch igen!
Men dock så blev det bara en snabbis på 10 minuter och efter det blev det klart min trogna Aloe Propolis
creme från Forever som är det bästa jag någonsin provat för min hud, speciellt i ansiktet.

Men nu är det strax matdags hemma i vår lilla familj.  <3

Trackbacks ()

ojdå, hoppsan.. ♥

Nu har det blivit lite överhoppade dagar för min del, men enda sedan jag jobbade natt i torsdags
så har jag känt mig allt annat än levande.. Sov bort halva fredagen, jobbade lördag & söndag så
först nu är jag ledig och kan ta mig an allt som behövs, som att damma lite överallt hemma.
Men solen skiner och det är klarblå himmel ute så får nog se till att ta med kameran ut på en liten
promenad idag, inviga min nya fina sommarklänning idag då  ^^


Vad ska ni göra idag?

Trackbacks ()

ännu en dag på jobbet ♥



Ja nu sitter jag här igen, trotsade skyfallet och åskan som var tidigare genom att åka
till jobbet i snigelfart - gick nog ungefär som mest 60 km/h hela vägen ner.. Men ner
kom jag och kunde avlösa hon som jobbat kvällspasset, dock så var det inga barn
(ungdomar) vakna när jag kom så blev ungefär 2 timmar helt själv vilket kanske inte
är drömscenariot direkt men det funkade för timmarna gick ändå. Så nu sitter jag här
och försöker komma på vad vi ska hitta på idag, lite jobbigt eftersom vi inte kan åka
iväg någonstans pga. min situation med körkort och det inte finns så mycket inom
gångavstånd. I värsta fall får vi underhålla oss här fram till halv två när nästa kommer
och hitta på något då, ska nog fixa sig.

Men nu ska jag gå och umgås.

Trackbacks ()

i'll always fight for out love ♥




Trackbacks ()

rösta på mig ♥

Mina designade sko på NELLY.COM

Hjälp mig att vinna, rösta på mina skor här!

Nu har Nelly satt ingång med en ny rolig tävling där det gäller att designa deras nya sko,
här är mitt bidrag så nu måste vi gå in och rösta på mig sötnosar. Men gå även in och fixa
iordning er egen design så ni är med och tävla, roligare kan det inte bli!


Trackbacks ()

god morgon utan hjärta.

Nu sitter jag på jobbet och har precis gjort klart alla morgonrutiner, t.o.m skrivit schemat för ungdomen
som kommer om en stund. Det som jag var mest nervös inför..
Natten har gått bra och varit lugn men har inte sovit mer än 3 timmar från o till ungefär så känner mig
inte direkt allt för pigg, sängen var så hård och sen kunde jag inte slappna av eftersom jag faktiskt var
på jobbet och det känns knas att sova på arbetet. Men nu ska jag gå och fixa iordning lite kaffe och sen
skriva i dagboken om natten, så får vi se om jag är mer vaken sen.

God natt på're  ;)

Trackbacks ()

forever shopping ♥

Förresten så måste jag vara lite mallig nu för min super fina pyjamas jag köpte på H&M innan idag,
har suttit och kollat på den på deras hemsida nu hur länge som helst men den var så billig att det inte
har varit någon idé att bara skicka efter den. Men nu idag när jag hittade den i butiken så kände jag
att jag inte kunde gå därifrån utan den, blir perfekt att ha på jobbet där jag inte direkt kan sova i
underkläder som jag vanligtvis gör.. Kostade 69,90 eller 79,90 (kommer inte riktigt ihåg just nu).


Trackbacks ()

himlen lyser fortfarande blått ♥

Jag sitter i den bruna fina skinnsoffan på jobbet och lyssnar på hur en massa idiotiska barn springer
runt utanför fönstret och skriker i högan sky.. Hur ska jag kunna sova här om de ska fortsätta såhär?
Tydligen så spelar det ingen roll för föräldrarna i vilka åldrar ungarna är i för många av dem springer
mer eller mindre fortfarande i blöjor - vilka j*vla föräldrar. Ursäkta de hårda orden men måste prata
från hjärtat om jag ens ska klara av denna kvällen utan att börja skrika genom fönstrerna.

Börjar bli riktigt trött nu, har öppet rakt igenom hela lägenheten men ändå så är luften så dålig att det
känns som om jag snart somnar. Jag märker också nu att jag mer eller mindre har blivit pensionär nu,
när barnet som är här sa att han brukar sitta uppe till elva så bara gäspade jag och nu vet jag inte ens
hur jag ska klara av att hålla mig vaken så länge. Har provat med kaffe, choklad och t.o.m en iskall
dusch men ingenting hjälper utan jag blir bara tröttare och tröttare. Tur att inte soffan är så bekväm
för då hade jag nog slocknat för längesen.



Trackbacks ()

på plats på jobbet ♥

Nu har jag jobbat i ungefär en timme, bussen var självklart sen vilket resulterade i att jag också
blev sen
, så precis när klockan slog 17.00 tog jag i handtaget och öppnade dörren. Lagom bra
tajmat. Så nu har jag precis ställt iordning min dator så jag har något att göra under kvällen tills
ungdomen som är här går och lägger sig och jag med "får" sova. Sängen är kanske något som
jag borde se till att bädda - ja det kanske vore en bra idé..
Detta är bara 6 natten som jag spenderar ifrån min sambo och det känns, det är ju vane sak att
ha något att krypa när på kvällen i soffan och sen i värmen på natten. Lite jobbigt nu när jag
tänker på det men timmarna kommer säkert att gå fort och vi ses ju imorgon igen  =)

Men nu ska jag bädda sängen och sen ställa mig och laga chicken nuggets med ris till kvällsmat.


Trackbacks ()

this is how I look today ♥

Sommarsmink aka. bronze puder och mascara och
uppsatta lockar (kommer nog även till en blomma sen).

 


Trackbacks ()

lunch, ams & jobb ♥

Jag har inte direkt mycket som ligger på mitt schema idag utan det är lunch - kanske med Linn,
kanske inte -
, sen ner till AMS för att få mina papper påskrivna och sen passa tågbussen för att
åka till jobbet för mitt första riktiga pass - journatt mellan 17 och 09. Men förmodligen så är det
inte så många ungdomar som ska sova där så blir nog inte så jobbigt hoppas jag på.

Men under natten så blir det nog en j*kla massa inlägg för kommer nog inte sova så mycket.

Trackbacks ()

katten på äventyr ♥

Våran älskade katt var ute på villovägar igår, eller ja hon var bara i trappuppgången men det var ett
stort äventyr för henne det lilla livet. Hon brukar få gå ut i trappan en stund för att svalka sig de
dagarna som vi kommer hem sent. Precis som vi gjorde igår efter att ha varit hos Palle & Henrietta.






Trackbacks ()

utflykt ♥

Igår hade mamma och jag bestämt oss för att ta en liten dagsutflykt till Öland, så bilen rullade iväg vid
åtta och vi kom fram vid ca 10 - hittade en liten egengjord rastplats där stannade och åt frukost. Dock
så kunde vi inte vara kvar på Öland speciellt länge, eller ja, länge nog för att köpa en sommarklänning
på marknaden vid hamnen och ett par vita ballerina med vristrem. Men vi stannade bara 3 timmar sen
var vi så varma och trötta att vi bestämde oss för att åka in till Kalmar & IKEA istället - där det iallafall
var svalt. Blev lite små shopping gjord på IKEA men den stora shoppingen blev gjord på MODE (??)
istället. Där inne blev det ett par jeans (som jag ska fixa om till ett par short) och ett mörkrosa linne
som passar super bra på de varma sommarkvällarna.















Trackbacks ()

SMS-inlägg

20100712057 (MMS)


Trackbacks ()

jag är sååå trött ♥

Det är verkligen inte kul att sova och vakna upp i våran lägenhet, det är så varmt att t.o.m den nybäddade
sängen bränns när man lägger sig där, och trots att vattenflaskan har stått bredvid och det inte fanns en
enda droppe kvar när jag vaknade så känns huvudet som en tidsinställd bomb. Så det blir till Rusta i kväll
och inhandla en fläkt för det är olidligt att ligga och sova i detta här.

Men ändå, idag är det lite moln på himlen så blir nog en runda på stan idag - skönt att slippa den strålande
solen för iallafall en dag. Fast det är ändå 22 grader så blir ju inte direkt svalt ändå.. Men borde inte klaga
på sommaren nu när den äntligen faktiskt har kommit.

Men nu ska jag inte sitta här längre och fördriva tid, jag ska
hoppa in i duschen så jag snabbt kan känna mig levande igen.

Trackbacks ()

sötaste i hushållet ♥

Nu bjuder jag på några nya bilder (med min nya Nikon D60) på den absolut sötaste som finns i detta
hushållet - Piri-Piri. Igår när M skulle gå på toa så fick han inte de för hon hoppade upp och la sig på
locket och flyttade inte sig alls - ganska kul med tanke på att jag bara fick se korten när jag kom hem.




Trackbacks ()

bildbomb med min nya bäbis ♥








Trackbacks ()

jag är mer död än levande ♥

(nu är pausen slut, jag ska ta tag i detta ordentligt nu..)

Helt allvarligt, jag sitter (halvligger) här i soffan och försöker känna hur jag egentligen mår, huvudet känns dubbelt så stort och
kroppen bara skriker efter värktabletter. En ipren? Eller kanske en alindrin så jag kan bli människa igen? Jag blir helt galen av detta..

Men dagen igår kan jag tänka tillbaka på och bli glad, den var super. Mamma och jag bestämde oss för att ta en utflykt ner till Malmö
med tåg över dagen, mest bara för att komma iväg lite men blev även självklart lite shopping gjort. Jag steg upp ur sängen tjugo
över fem
och tåget rullade ut från stationen tjugo i sju. Men nu till den största överraskningen, vi klarade av att vara vänner en
hel dag trots att vi gick varandra på nerverna ibland. Hittade dock inte direkt något som lockade mig till att lägga ut pengar på det,
förutom min efterlängtade Vampire Diaries bok som jag gått och drömt om sedan Linn & jag var där nere sist men då var 99 kr för
en bok lite väl mycket men det är två delar i en så kan väl vara värt det för en gångskull. Men ni kan ju gissa hur sugen jag är på
att krypa ner i soffan och börja läsa den men har lovat mig själv att spara den till alla buss- / tågresor som jag har framför mig i
sommar. Ser t.o.m fram emot dem nu. Blev även lite praktiska saker som shoppades, en liten kalender till alla jobbtider, mini
highlighters och fyra stora hårklämmor med leopardmönster på.

Det var en lyckad dag men herregud vad sliten jag var igår kväll
efter att ha gått fram och tillbaka genom stan i nio timmar.


Trackbacks ()

fredagsmys ♥



Andra anhalten för kvällen  :)

Trackbacks ()

första stoppet.

20100702045 (MMS)

Den första anhalten för kvällen är grillning på vår ballkong.


Trackbacks ()

SMS-inlägg

20100702042 (MMS)


Trackbacks ()

solbada ♥


Vilken h*lvetes natt! Katten har varit helt galen och hoppat upp i sängen varje halvtimme från o med
fyra när solen började gå upp, hatar när hon får sån spunk - hon hoppar upp och masserar oss
samtidigt som hon purrar så högt att nästan grannen hör. Kattfan ibland..

Idag blir det inga bilder eftersom jag redan har packat ner min kamera i den proppfulla väskan, ska
nämligen ut till Jämjö och umgås med Lizette hela dagen. Ska ligga på deras tomt och njuta - sola &
bada i poolen. Ska bli så skönt att vara ute i solen en hel dag för min solbränna börjar försvinna lite
nu, plus att det blir utgång för oss ikväll för att fira att jag kom in på skolan.  =)

Men nu blir det bråttom för jag ska gå om en halvtimme.

Trackbacks ()

fit for fight ♥


Igår var en riktig maria-tid-dag, började med ett besök hos mamma för att slänga i lite fin, ny & fräsch färg
i håret (hade inga slingor kvar i luggen så kände mig lite grå..). Men blev jätte fint och ljust på bara 30 min
så håret mitt börjar nog komma i lite bättre form efter den stora svackan jag har haft  =)
Sen lyckades mamma och jag bestämma en riktigt rolig grej, vi ska åka ner till Malmö på måndag för att fira hennes semester och min intagning på skolan - ska bli så skönt att komma iväg och hitta på något istället för
att bara sitta hemma eller gå på stan för att få tiden att gå tills jag börjar jobba. Mina dagar består inte av så
mycket mer just nu och det känns inte speciellt kul, men jag klarar inte av denna plötsliga värmen - kroppen
och knoppen vill inte riktigt hänga med.. Men det går nog snart över.

Men gårdagens höjdpunkt var ändå att jag äntligen hade min efterlängtade tid hos Sophia på Sophorama för
att fixa iordning mina naglar efter allt för lång tid av dåliga nagellack och slit. Måste säga att hon är en ängel
för jag fick mer eller mindre panik när jag skulle ta bort gelen som jag hade på redan men inte fick bort det
- men hade sådan tur att hon hade tid att göra det också. Så denna gången ville jag ha något lite roligare än
bara vanlig fransk manikyr med vita tippar, så vi bestämde oss för att lägga på ett rosa lack på tippen och sen sätta en fin dekoration på tre naglar. Kan säga att jag blev super nöjd och känner mig jätte somrig plus att vi kortade dem lite så det blir lättare på jobbet sen när jag börjar ordentligt.

Men för er som känner att ni skulle vilja prova på antingen förstärkning av
nageln (som jag har) eller förlängning gå in på hennes sida Sophorama
och boka tid direkt, jag rekommenderar henne stark. Hon har även en
praktikant där nu som gör det billigare så passa på!


Trackbacks ()



Till startsidan igen?


Maria Persson. 23 år.
Bor i Karlskrona, Blekinge.
Plugga Psykiatri på BCY.
Förlovad med världens mest underbara Micke.

Jag skriver av mig om allt det som ligger mig varmast om hjärtat. Har en stor passion för make up & mode - framför allt skor & väskor. Älskar vardagslyx!

Som maskrosbarn lever jag mitt liv till det yttersta för att inte missa någonting och mitt motto är att ta en dag i taget och inte låta rädslan styra livet! Drömmar är till för att uppfyllas!

bloglovin