vardagslyx ♥

Efter denna lååånga och påfrestande dagen så tänker jag nu sätta mig med ett glas vin och skämma
bort mig själv.. speciellt extra med tanke på att M snart ska vandra bort till en kompis på Saltö och
jag ska stanna hemma med en uppvirrad katt för att grannen har fest.

Unnar mig vardagslyx i form av Sunny Days.


Trackbacks ()

i'm singin' in the rain! ♥

Nu har äntligen regnet börjat falla, enda anledningen till varför jag faktiskt är glad över det är att då tvättas
balkongen ren så då slipper jag ligga på knä och skrubba den. Har ändå en massa som ska göras innan den
är sommarduglig men bara till att vänta på bättre väder  =)

Uppdateringen på tvn är iallafall att den ser bättre ut, fick hjälp med inställningarna från affären och sen fick
vi även reda på att anledningen till varför det såg så dåligt ut var, som vi trodde, att grundkanalerna från
ComHem är så dåliga att det inte funkar bättre. Vilket betyder att vi måste betala för det men skit same, det
får väl bli så då. Sen blev det även ganska dåliga nyheter - dvdn är för gammal för att koppla rätt med tvn's
inställningar att vi inte kan kolla på film. Bilden ser målad ut så fort det blir massa färger och det är inte så
kul. Så får bli att ge oss ut på jakt efter en billig, men bra, dvd någon dag istället. För ska man kolla på film
så måste det f*n vara bra kvalitet annars kan man likaväl sitta och glo in i väggen! Höga krav men så är det!

Nu ska jag slänga mig in i dagens stor problem, jag har inga skor som håller mot vatten och jag ska gå hem
till mamma på Pantarholmen sen. Det är ett stort problem för antingen får det bli varma stövlar eller små
tygskor, ingenting som speciellt lockar när det ändå är 14 plus ute.. Suck - lyxproblem jag vet  ^^

(Bjuder på en ny bild på Piri-Piri så ni får se hur hon ligger och kollar på tv.)


Trackbacks ()

överraskning ♥

Igår hände en stor grej, vår tv har ju hållt på och gå sönder nu ett bra tag - den stängde av sig två ggr
direkt efter att man hade startat den plus att det svarta på skärmen oftast var gult istället. Så nu tyckte
M att det var dags för en ny. Så efter att han hade slutat så åkte vi ut till Audio Video och kollade ut en
Samsung 46" som vi bestämde oss för, det lät jätte bra i butiken (även för mig som inte fattar någonting)
men däremot när vi kom hem så blev det ju ett jäkla fiasko.



Den är pixlig och den kan inte hitta alla kanaler, inte ens när man ställer in den manuellt - vilket inte var
lätt att hitta för instuktionsboken var inte direkt världens bästa heller. Så idag blir det till att sätta mig med telefonen och tvinga hit någon från affären för att hjälpa oss. Dags att ta fram klagobitchen i mig  ^^



Men visst är den fin?

Trackbacks ()

my love ♥



Jag måste bara visa vilken stor överraskning som min älskade man kom hem med igår!
Det var precis 8 månader sedan vi var nere i Malmö och hade vår första stor dejt, massa minnen som jag
aldrig någonsin kommer glömma - var en speciell dag och han visste verkligen hur han skulle göra för att
få mig att må som en prinsessa. Och varje dag sedan dess, i'm so lucky!!  

Trackbacks ()

my new shoes ♥



Här kommer en bild på mina nya super sköna skor, köpta på Team Sportia för 199 kronor och jag älskar dem!
Ska se om jag får tag i ett par vita också för igår när M och jag åkte ut så var det stängt   =(

Trackbacks ()

lucky lucky lucky ♥



Jag fick tag i ett par skor, de ser ut som ett par Converse - de känns som ett par Converse -
men prislappen var mycket snällare mot min plånbok. 199 kronor gick de på och jag blev
överlycklig. Köpte ett par svarta men ska även ut och köpa ett par vita efter att M har slutat.
hehe. Då kan jag äntligen slänga de skorna som inte är snälla mot mina små fötter. woho.

Trackbacks ()

när vi fick katt så fick jag svans.. ♥

Nu har jag stått ute i köket och diskat i en halvtimme och gissa vem som har stått bredvid
mig och kollat hela tiden? Ingen mindre än Piri-Piri som helt enkelt velat ha så mycket
uppmärksamhet som möjligt att hon t.o.m har jamat åt mig hela tiden. Men i natt har hon
sovit lugnt och sansat så hon börjar hitta rätt rutiner igen.



Men nog om katten, nu pratar vi om mig  ;)
Idag hade jag tänkt städa lite här hemma tills ikväll, speciellt dag så det ska bli kul att se reaktionerna
när M kommer hem. Men det blir ett senare projekt för först ska jag åka iväg med mamma och kolla på
lite födelsedagsgrejer, kattgrejer och kanske t.o.m kunna övertala mamma till att kolla på ett par riktiga
sneakers till mig. Börjar bli svårt att gå i de jag har som är så himla utslitna, efter en halvtimme känns
det som om jag går på glas - aldrig haft problem innan och förstår mig inte på mig det nu heller. Men blir
iallafall bye bye till billiga skit skor nu ett tag framöver, jag hade hoppas att ett par Converse hade passat
in i min budget nu denna veckan men jag är osäker på om det kommer gå.. Ska flörta med mamma om
det idag iallafall, om det ens går att hitta ett par i denna lilla skit staden.  ^^

Nu måste jag hoppa upp ur soffan och gå och sminka mig för mamma
kunde komma ifrån tidigare så nu blir det bråttom som s*tan helt plötsligt.

Trackbacks ()

äntligen tillbaka ♥

Nu är jag äntligen tillbaka efter ett litet uppehåll.

Fick ju som sagt lilla Piri-Piri till oss i söndags så nästan hela dagen igår koncentrerades på
henne ju så klart, var och köpte en glitterboll till henne på Kattbiten så nu har hon lite att leka
med när vi är upptagna och inte kan (eller orkar) kela med henne. Kan ju däremot säga att
hon och jag inte har varit bästa vänner direkt i natt, hon har sprungit runt och låtit, hoppat upp
i sängen och sen gått och väckt mig med sin stora svans rakt i ansiktet. Slutade med att jag
klagade till M och hans härliga svar tillbaka var; "det är bara nu, en liten övergångs-period."
Typiskt han som kan sova sig igenom vad f*n som helst! Lätt för mig som sover så lätt.
Det som vi behöver är en klöspelare med någonstans där hon kan sova och ligga skönt så hon
slipper ligga och trycka bakom soffan. Men tur att hon är så söt att jag kan ta det utan att vara
allt för tjurig idag.  ^^





Igår började min nya kurs på distans, Socialt behandlingsarbete som jag ska läsa i 5 veckor nu,
sen är jag helt klar och har mitt slutbetyg så då är det bara till att hålla tummarna för att jag
kommer in på KY-utbildningen som jag har sökt detta året också. Men det kommer jag inte få
reda på förrän vid midsommar så det är bara att koppla av det sålänge, ingen idé att ta ut något
i förskott - varken bra eller dåligt.

Men nu tänkte jag gå vidare, ska skicka iväg ett mail till min gamla lärare så hon kan skicka det
nya provet till mig vid nio, mitt word kunde ju inte öppna dokumentet när jag skulle gjort det i
söndags. Inte direkt roligt.


Men nu blir det frukost så jag hinner bli klar till provet.

Trackbacks ()

ligger och trycker bakom soffan.. ♥

Nu ligger fina Piri Piri och trycker bakom soffan, eller ja egentligen ligger hon i det lite hörnet som
blir mellan soffan och väggen. Men hon är ju inte den stora överglada katt som jag träffade när
hon bodde hos Palle & Henrietta, men hon är fortfarande lika fin och go för hon vågade t.o.m sitta
bredvid mig när vi fikade. Hon sprang runt i hela lägenheten och kollade på allt så hon känner sig
nog ganska hemma ändå - tur att hon känner M så bra som hon gör.   <3


Men nu ska jag se till att få i mig lite mat och få bort den stora klumpen jag har i magen.

Trackbacks ()

god morgon soliga söndag ♥

Igår blev det inte speciellt mycket gjort, vi var iväg nästan hela dagen. Först åkte vi ut till stugan på
Trummenäs och gick en liten promenad, blåste något så enormt så gick inte speciellt långt utan vände
tillbaka till stugan i samma stund som pappa och lotta kom dit så stannade kvar en liten stund innan vi
slängde oss i bilen och åkte upp till Holmsjö marknad där Henrietta stod och sålde grejer från
Pysslingens hantverk. & trots att bilen höll på att skaka sönder på vägen upp dit så var det lyckat för
jag hittade en som sålde sockervadd på burk, visserligen både kola, blåbär och jordgubb i samma men
det funkade faktiskt. Huvudsaken var att jag fick det rosa fluffet  ^^

Sen åkte vi hem till Palle & Henrietta för att hämta startpaketet till kisen som vi ska få av dem idag, fick
alla grundläggande grejer så nu kommer det nog bli bra - måste bara lista ut vad hon tycker är godast
att äta. Vilket nog kommer ta ett bra tag för hon kommer ligga och trycka under sängen i några veckor
såklart, stackars katt som inte mått bra på det stället hon bott på nu ett tag.
Hittade en super plats till lådan också så den slapp stå inne på toa, blev jätte bra så nu ska vi bara se till
att hämta den lilla klöspelaren som ligger någonstans uppe på vinden på Långö. Sen är allt på plats, eller
nej, inte katten som kommer först till kvällen förmodligen.

- Bildbomd -





























Trackbacks ()

lätt underhållning ♥

Efter en snabb visit på Cityhallen för att handla lite som M sen skulle bära hem efter han slutat så gick Linn
& jag upp till RedLight för att äta lite pizza - en barn vesuvio med sallad och cola, super! Men eftersom det
var så mycket folk och så högljutt så bestämde vi oss för att vandra ner till Hemmakväll och handla lite
godis innan vi hoppade på bussen och åkte hem till henne. Kul att en kompis körde bussen och jag fick åka
på barnbiljett, sparade åtta kronor så jag klagar inte  ^^
Efter vi kommit hem till henne så började vi spela Wii, bara provat sports spelen en gång så det var en rolig
upplevelse. Började med bowling som gick sådär, sedan gick vi vidare till paddling - som inte heller gick så
bra. Det var svårt att hålla kontrollen rakt när han svingade armarna från höger till vänster så jag hamnade
hela tiden utanför markeringarna som gjorde att Linn vann. Men det absolut roligaste var att spela 100 pins
bowling
, inga rännor och det kan knappt gå fel faktiskt! Har ni inte spelat det så måste ni prova helt enkelt.

Ignorera min och Linns röst på videon  ^^



- Bildbomb -












Trackbacks ()

fredag den tjugotredje april tvåtusentio ♥

Idag har jag en hemsk huvudvärk, hade ett litet sammanbrott igår så därför resulterade det i minimigrän
idag. Inte så konstigt kanske egentligen.. Men efter lunchen så kom M med goda nyheter så nu känner jag
att jag kan koppla av igen, kanske t.o.m kan klarar av att varva ner så mycket att jag kan ta en tupplur
innan jag ska iväg och träffa Linn för att äta pizza & ha spelkväll. Hennes sambo ska vara iväg och pilla
med bilen hela kvällen så det kom ett fint sms där hon frågade om jag ville hitta på något ikväll - så då
föreslog jag pizza som jag har varit så sugen på ett bra tag nu. Ska bli skönt att slappna av rikigt efter
denna jobbiga period som varit nu.

Haft lite jobbigt med mamma & mormor sista tiden, träffat den två tillsammans många gånger nu och har
upptäckt att min kära mamma har det (eller iallafall haft) lika jobbigt med sin mor som jag har det med
henne. Vilket gör det väldigt jobbigt för då använder mamma mig som psykolog, ännu en gång, och då
ska jag hantera både hennes om hur hon tycker att mormor beter sig och så ska jag hantera hur jag
tycker att mamma beter sig mot mig. Vilket är precis likadant som hon tycker att mormor beter sig mot
henne. Någon som förstod den där väldigt snurriga förklaringen..? Kan inte direkt klandra er om ni inte
gör det för jag hade nog faktiskt inte gjort det.

- Minne -

Jag kommer ihåg en grej som hände när jag var ungefär 8 eller 9 år, vi bodde i den stora trean på
Pantarholmen och mormor bodde precis 2 hus bort. Hon var nere hos oss, vilket hon väldigt ofta var
efter mamma och pappa separerat, och mamma och jag började bråka av någon anledning som jag
inte kan komma ihåg. Jag rymmer in i mitt rum och mormor följer efter. Sen kommer jag bara ihåg
att mamma kommer in när jag sitter i mormors knä och mormor tittar på henne och skriker : "Ska
jag ta henne och hjälpa dig uppfostra din dotter?!"


Det är ett jäkligt smärtsamt minne för av någon anledning så har det grävt ner så så djupt ner i min
hjärna att jag aldrig kommer glömma det och jag kommer alltid att känna mig lugn när jag tänker
på det. Jag har alltid varit på det klara med att väldigt mycket i min uppväxt har varit helt fucked up
och därför förstår jag varför jag har blivit så konstig på alla sätt och vis & varför jag passar så sjukt
bra in på ACoA och på behandlingen där jag har gått. Jag behöver konstant hålla koll på mig själv,
speciellt nu när vardagen sätter en väldigt stor press på oss två.
Men jag repeterar : aslong as I have him, everything will be alright.


Trackbacks ()

Idag hinner jag inte skriva, för jag måste se till att göra mig iordning och komma iväg till
apoteket så jag kan få något som tar död på denna jäkla klåda innan jag förlorar förståndet.
Stor shopping på apoketet och sen lunch med min älskade M   ♥

Trackbacks ()

hela dagen i sängen ♥

Här kommer bilder på byggarbetsplatsen som vi bor i just nu.


Vardagsrummet


Sovrummet, med en lite preview på den nya tapeten.


Köket.


Hallen, med en lite preview på den nya tapeten.

Trackbacks ()

jag får fnatt!!

Jag håller på att flippa, går snart i taket, börjar snart gråta - orkar verkligen inte mer!
Har fått sådan konstig klåda på höger revben plus att det kliar på ryggraden och det hugger
till (som om någon sticker mig med en nål) på höger sida av mittenryggen (??). Jag har inga
utslag eller är röd i huden som kan förklara varför det kliar, har provat att byta tröja om den
andra hade för mycket medel på sig - har försökt duscha och skrubba med vantar om det hade
blivit något från solning eller vad som. Men ingenting hjälper!

Jag blir galen för nu har det blivit värre plus att jag väcks flera gånger om nätterna och inte kan
somna om, plus att det börjar lite smått på vänster revben också. Jag vet inte vad jag ska ta mig
till, någon som har någon idé om vad det kan vara eller vad jag ska göra?
Har googlat (haha) symptomer som är just detta men inte direkt något kronkret som kommer upp,
as jobbigt börjar det bli nu iallafall då det är så start att jag måste släppa allt jag håller på med
bara för att klia. Känns ungefär som om jag har ett myggbett som inte syns.


Trackbacks ()

nu sitter jag här igen ♥

Ja nu sitter jag här i soffan halv död, huvudvärk som bara spränger och en sol som lyser rakt
in på mig. Väntar på att målaren ska komma, men är lite orolig för han dök aldrig upp igår och
han hörde heller inte av sig. Så hoppas verkligen inte att han inte kommer idag heller för jag
orkar inte bo såhär under hela helgen, har ju inte ens kunnat städa ordentligt eftersom det står
stora saker överallt. Nej nu tycker jag att han ska dyka upp - annars hade jag inte behövt gå
upp såhär satans tidigt heller.. En av det värsta grejerna som finns är att ligga och sova när det
ringer på dörren, får sån jäkla panik och huvudvärk så jag inte kan bli människa på hela dagen.

Men idag blir det ändå bara till att sitta hemma och plugga, har slutprov i Rehab / Hab imorgon
och sen ska sista inlämningsuppgiften vara inne på söndag. Plus att jag måste ringa mina andra
lärare för jag är inte människa till att förstå varför mitt vanliga lösenord till portalen inte funkar
helt plötsligt.

Men nu kom målaren och ringde på dörren så jag ska gå in och slå mig ner i sängen istället,
lika bra att hålla mig undan för att det ska gå så snabbt som möjligt för honom. *hoppas*

Trackbacks ()

clueless ♥



Jag förstår inte hur en vuxen människa kan vara så dum.. En sak löser sig och sen
när man kommer hem så står nästa skit och knackar på dörren. S*tan också!!

Trackbacks ()

lilla familjen ♥

God morgon!
Klockan är 7.25 och jag är inte alls pigg men jag har varit uppe i 45 minuter och ställt iordning stora rummet
så att målaren kan komma in där och fixa idag. Ska bli skönt att få bort de gula tapeterna och få en enhetlig lägenhet som inte ser ut som något taget ur en 60-tals hemtidning.

Igår fick vi ett väldigt roligt besked, vi har fått chansen att utöka vår lilla familj med en medlem till, det är ju
lite saker som ska fixas och trixas med innan det vore dags men alla som känner mig vet att jag har längtar
efter detta sålänge jag kan minnas. Jag skulle aldrig säga nej om det inte var absolut måste och det inte gick
att fixa alls & allt går alltid att fixa bara man vill - finns det hjärterum så fick det stjärterum. haha.
Men M är lite hårdare (bra? dåligt? det vet jag inte.) Men jag hoppas på att även han ska bli super positiv som
jag och då kommer det verkligen att hända saker som förändrar - skojsigt.

Idag får vi se vad som händer, det enda som är bestämt är att jag ska träffa mormor och följa med henne till banken vid lunch och sen ska M & jag hem till några kompisar och fika ikväll. Ser fram emot en dag att bara
ta det lugnt så som jag flög runt runt runt igår, först stan - sen hem - sen stan - sen hem - sen mormor - sen tvätta bilen - sen ställa iordning sovrummet & ställa in alla grejer från stora rummet till sovrummet.
Inte konstigt att jag slocknade som en klubbad säl igår. Plus att det var skönt att sova i sängen efter att ha
sovit på golvet.

Men nu blir det kaffe för att väcka mig själv till liv & sen får vi se om det blir en mysig frukost på café senare,
får spunk av att vara hemma när det är såhär stökigt.


(fika från min & linns stadsvandring igår.)

Trackbacks ()

wihooo! ♥

Nu har vi ett vitt tak i sovrummet igen!!


Trackbacks ()

som man bäddar får man ligga ♥

Eftersom målaren tog bort elementet i sovrummet igår så bestämde vi oss för att sova på
vardagsrumsgolvet i natt, & nu kommer det absolut roligaste - vi la ju bara den tunna
madrassen på mattan utan något annat under vilket var ganska hårt jämfört med sängen.
Men jag måste säga att jag har sovit bättre i natt än jag har gjort på länge, t.o.m när jag
har sovit i den super sköna sängen som vi har! Helt sjukt, jag är inte speciellt logisk direkt.



Så, vad har hänt såhär långt på dagen? M har nästan precis åkt iväg mot Malmö för möte och jag
sitter bara och väntar på att klockan ska bli sju så målaren kommer hit. Sitter och funderar på om
jag på något sätt kan sno internet kabeln som sitter i M's oinkopplade dator men tror inte det funkar
eftersom modemet inte är kopplat heller. Hmm, synd för jag hade velat kolla på lite film idag men
funkar inte med min 3 mobila bredband. Då får jag helt enkelt komma på något annat att fördriva
tiden med idag. Kanske någon är ledig och vill vandra runt med mig?

Nu ska jag se till att fixa ihop en vaniljlatte och hoppas på att jag piggnar till lite iallafall. Men måste
påpeka något som är riktigt kul med att målaren kommer så tidigt och håller på att föra oljud, vi får
ge igen en massa på grannarna under som har fester och spelar gitarr  ^^

Trackbacks ()

avslappning ♥

Det var inte så farlig att ha målaren här idag faktiskt, han målade alla snickerier vita igen så de blev
jätte fint och sen spacklade han överallt nästan så nu väntar vi bara på att det ska torka så han kan
börja sätta upp väv i taket och tapeter imorgon - hoppas jag på. Kommer nog bli lite jobbigt att ha
honom här jobbandes varje morgon nu minst hela veckan för de ska ju ändå göra om i nästan fyra
olika rum (om vi räknar in hallen då).

Efter att målaren hade jobbat klart för dagen så tog jag en tripp upp till stan för att luncha med M och
ta en runda på stan, hittade en t-shirt till honom som var riktigt snygg & jag kunde bara inte lägga ner
den efter jag plockat upp den så fick bli att bara vandra direkt till kassan med den. Inte för att M direkt
klagade. Sen var vi uppe på Te-boden för att kolla upp om de hade syrup så jag kan göra egen
vaniljlatte hemma istället för att gå till Waynes hela tiden, 250 ml för 75 kr tyckte jag var helt okej då
hon sa att de brukade ha ca 2 ml varje gång. Blev även en runda bort till Cubus där jag hade sett att
de hade två halv tjocktröjor för 299 kr istället för 199 kr, precis sådana toppar som jag har letat efter
hur länge som helst så shoppade loss och bar hem en vit v-ringad hals och en persikofärgad kofta.
Det enda som behövs är att jag syr in dem lite vid midjan för de var så himla fyrkantiga vilket inte jag
är direkt..






Ikväll ska jag och M iväg och fixa bilen inför hans resa till Malmö imorgon, jag hade sett fram emot att
följa med men Linn hade redan kanske lovat bort sig till jobbet så blir ingen resa tyvärr. Men som tur
är så kommer jag får chans att trösta mig med en glass ikväll. Sitta i solen och bara mysa tillsammans.

Trackbacks ()

före målaren ♥








Trackbacks ()

nollsex . trettiosex ♥

God morgon ?

Blir nog mer bara morgon för mig idag, har sovit skit dåligt i natt bara för att jag visste att vi
var tvugna att gå upp så tidigt och inte fick försova oss. Målaren kommer ju idag kl 07.00 (typ)
och jag hatar att fortfarande vara halv sovande när människor kommer på "besök". Plus att vi
har satt alla möbler i mitten av rummet vilket har gjort det väldigt konstigt att vara där inne i
natt, har inte varit samma känsla som i vanliga fall ju - kanske lite överkänslig nu? haha.

Men nu blir det en snabb frukost och sen ska jag nog låsa in mig i stora rummet och plugga
hela dagen. Stänga alla dörrar och bara ha en liten väg ut till toa och kök för nödproviant.
Låter som en bra idé, då måste jag ju få något gjort tycker jag allt.

Trackbacks ()

ingen ork till rubrik ♥

Ledsen för dålig uppdatering men händer mycket nu, sovit halva dagen och sen iväg på möte
där jag mer eller mindre spenderade hela tiden med att känna mig jäkligt besviken och sviken
för jag sitter ändå där frivilligt och på min fritid & det verkar inte som om det är på allvar för
en person. Känner mig lite ur fas och t.o.m Marie märkte det för hon kunde inte förstå hur jag
kunde vara så tyst genom alla diskussioner. Så det var riktigt skönt att komma hem och känna
att jag fick stötta mig lite på M, jag är lyckligt lottad som har honom och Maria - mina stötepelare!

Nu ska jag mysa ner mig i soffan, titta på Casino Royale & gråta en skvätt.


Trackbacks ()

artonde april tvåtusentio ♥

(jag har tappat inspirationen till att skriva rubriker)


God morgon alla denna soliga söndag!
Klockan är egentligen allt för tidigt för att jag ska gå upp och känna mig levande men tackvare vår j*vla
granne som inte har något innanför pannbenet så vaknade jag kl nio av att han sitter med sin gitarr och
sjunger - inte direkt så jag ville vakna efter att ha varit en lång dag igår med tjugofem års fest på kvällen.
Men nu har jag komponerat en fin liten lapp som kommer trilla ner i deras brevlåda när jag går till mötet
sen. & med tanke på att vi ska dra undan alla möbler och hålla på idag så ska jag f*n se till att ge igen!

Men trots mitt dåliga morgonhumör så tänker jag berätta om gårdagen. Vi gick iväg till Jessica som fyllde
år ju och jisses vad mycket folk det var i hennes lilla vardagsrum, det enda tråkiga var "små barnen" som
satt i köket (2 cm från varandra) och skrek och tjejer som skulle vara ännu mer högljudda för att få
uppmärksamhet av rätt kille. & med tanke på att de stod precis bakom ryggen på mig så slutade det med
att jag fick med mig en ganska kraftig huvudvärk hem. Så jäkla typiskt när små barn ska finnas på fester.

Hoppas iallafall att denna dagen kommer bli bra trots att jag har vaknat på totalt fel sida av sängen (soffan)
och att det kommer rulla på utan allt för stora bumps in the road. (glass ska nog göra mig på bättre humör.)


Trackbacks ()

sjuttonde april tvåtusentio ♥



Idag blev det först en runda till färgaffären för att välja ut de nya tapeterna till målaren
som kommer på måndag - vilket absolut inte var ett lätt val för det var så himla mycket
att välja på ju.. Men vi lyckades komma fram till några stycken och sen kunde vi ändå
komma överrens om några tillslut, utan att bli ovänner dessutom. Efter det så blev det
en utflykt ut till svärmor för att M skulle byta däcken på bilen, vilket tydligen inte heller
var någon lätt uppgift vad jag förstod. Men duktiga han lyckades tillslut efter lite spott
och fräs så vi kunde åka hem igen och sova middag innan vi nu ska dra iväg på Jessicas
25-års fest. Bye Bye!


Trackbacks ()

bildbomb med nya kameran ♥










Trackbacks ()

hopplöst ♥


Har inte ork med mer idag, nu slänger jag in handduken för det känns hopplöst ändå!

Trackbacks ()

god morgon ♥

Herregud vad jag har sovit gott i natt!

Min söte underbara M gav min massage igår innan vi gick och la oss så det som högg i ryggen var helt
plöstligt borta, riktigt härligt. Nu kan jag t.o.m böja mig ner utan att känna mig som en gammal gumma.

En rolig nyhet är också att jag fick min efterlängtade kamera igår, snabb leverans från NetOnNet och det
var jätte skönt. För nu har jag en kamera som fungerar innan Jessicas födelsedagsfest imorgon. Har även
fått nya kläder från ONLY tills imorgon, ett par härliga mjuka svarta jeans som känns som ett par leggings
på benen och en topp med paljetter på och bred mudd nertill. (kommer bilder imorgon)

Men nu blir det frukost och sen ska jag sätta mig och göra mitt delprov i Rehab / Hab.

Trackbacks ()

today I'm wearing this ♥



Skor : Skopunkten
Leggings : Gina Tricot
Långt linne : Gina Tricot
Kort linne : H&M
Armband x4 : Lindex
Öronhängen : Ur&Penn

Trackbacks ()

vänteläge ♥

Vilken härlig dag!!

Solen skiner och himlen är totalt blå så jag bestämde mig för att ta datorn och sätta
mig på balkongen för att plugga det sista på förra veckans inlämningsuppgift. Blev
inte så jätte mycket gjort för fy tatan var varmt det blev! Fick bli att bara njuta med
ett stort glas isvatten istället. Men nu har jag börjat få tråkigt, finns inget att göra och
jag väntar bara på att kunna börja med maten och sen stå och passa på brevbäraren
när han kommer ^^ Idag borde nämligen min beställning från NetOnNet dimpa ner
hos posten. Woho!

Men nu ska jag gå och fixa mat innan jag dör av hunger
och så jag kan gå ut och njuta av solen en massa sen.


Trackbacks ()

bildbomb från shoppingrundan ♥

(alla bilder från shoppingdagen med mamma & mormor i Tingryd.)












Allt som allt gick det på 904:- men sedan var jag inte nöjd så mamma och jag
åkte till Maxi och handlade de leggingsen som syns längst ut till vänster på bilden.
Får bli en bättre bild imorgon för nu orkar jag inte. Plus att jag får den nya super
kameran imorgon, så då kommer det bli många bilder!

Trackbacks ()

födelsedag ♥

Hipp Hurra för idag är det ingen vanlig dag utan mammas födelsedag.
Vilket betyder att mamma, jag & mormor packar in oss i bilen och far
iväg till Tingsryd och shoppar lite (mamma fick välja destination...)

Men även att vi ska till ett sådant ställe så ska det faktiskt bli kul att
komma iväg, var jätte längesen jag träffade mormor och hon hade
haft spökhändelser hemma så det blir nog det heta samtalsämnet.

Men nu ska jag börja sminka mig och sen göra frukost för klockan
börjar pinga på ganska rejält nu, inte lång tid kvar helt plöstligt.

Trackbacks ()

samsung st500 ♥

Nu har min beställning till NetOnNet skickats iväg, blev en snygg svart/silver
Samsung ST500 och jag kan verkligen inte berätta hur glad jag är!
Ska bli så skönt med en kamera som funkar igen.



Trackbacks ()

jag är helt slut ♥

Förstår inte vad det är med mig, senaste tiden så har jag inte kunnat vara vaken många timmar
innan jag är så fysiskt slut i kroppen att det gör ont och jag vill inget annat än att gå och lägga mig.
Igår gick jag och lade mig vid halv elva och somnade ganska så direkt, vaknade inte förrän halv
åtta i morse och har inte gjort så mycket idag förutom att plugga lite, diskutera med CSN om min
indragna ersättning och gått lite på stan med Linn. Men ändå så är jag så trött & slutkörd att jag
inte kan koncentrera mig på något annat än tankarna på att gå in i sovrummet och krypa ner i sängen.
Jag vet att jag borde ringa läkaren och be honom ta lite prover på mig för att fastställa att det inte är
något som inte klickar i mig men jag vågar inte riktigt för tänk om de säger att det är något fel..
Nej usch, inte tänka så nu.

Måste hålla i lite positiva tankar idag, som de att jag imorgon kommer att kunna beställa / köpa en
ny kamera för äntligen så har Expert förstått vad de håller på med och gått med på att ge mig mina
pengar tillbaka - men det krävde en lång process med kundtjänst för att de skulle skicka ärendet
vidare till regionschefen så de skulle få beslutet från högre krafter. haha.

Don't mess with me!




Trackbacks ()



Till startsidan igen?


Maria Persson. 23 år.
Bor i Karlskrona, Blekinge.
Plugga Psykiatri på BCY.
Förlovad med världens mest underbara Micke.

Jag skriver av mig om allt det som ligger mig varmast om hjärtat. Har en stor passion för make up & mode - framför allt skor & väskor. Älskar vardagslyx!

Som maskrosbarn lever jag mitt liv till det yttersta för att inte missa någonting och mitt motto är att ta en dag i taget och inte låta rädslan styra livet! Drömmar är till för att uppfyllas!

bloglovin