födelsedag.

Idag säger vi grattis till den underbara Annie som fyller 25 år idag!!


Trackbacks ()

kärlek till..

.. Intensive cravings!
♥♥♥

Idag när jag kom hem så låg det ett väldigt litet, väldigt efterlängtat, paket innanför
dörren som innehöll denna lilla rosettring (som jag fått lagad) från Madeleine.
Älskar hennes smycken och äger några fler som kommer komma i bilder här ett tag
framöver så håll utkik och gå in på hennes blogg och kolla in alla underbara kreationer!


Trackbacks ()

me today.

Idag står det två studiebesök (PIVA & Ringhemmet) och eftermiddagsplugg på schemat.
Vilket betyder att vi har sovmorgon tills elva - fast att jag varit uppe sedan halv åtta...
Så sitter parkerad i datastolen i min rosa mysdress och lyssnar på Glee musik.
Härlig start på en extremt stressig vecka.



Trackbacks ()

Bild nr 21.

Dag nr 21's bild skulle föreställa en bild från i somras.
Kan ju säga att det inte var speciellt lätt att hitta en bild från i somras som inte bara var på antingen vatten
eller gräs typ. Men jag lyckades efter en stund letande hitta en tillslut. Denna föreställer egentligen mig och
sambon (som gömmer sig bakom den svarta pluppen) när vi var på Grönadal tillsammans med en kompis.
Dock så var vattnet så kallt att vi aldrig badade riktigt utan bara gick runt med vattnet upp till vaderna.





Trackbacks ()

Dag nr 20.


Trackbacks ()

Utbildning.

Jag fick en, tråkigt nog, anonym kommentar till föregående inlägg som frågade om den utbildningen
jag går och vad jag tyckte om den. Så jag rotade fram ett inlägg som jag skrev vid jul någongång
så där kan du läsa (lämna gärna en kommentar till så jag vet vem du är) :)



Trackbacks ()

längtan är stor!

Ännu en grå söndag har rullat in - trött som tusan är jag efter gårdagen. Det enda viktiga nu, förutom skolan självklart, är att lyckas få det där lilla magiska kortet som kallas ett körkort. Galen som fått för mig att göra båda sakerna samtidigt men ingen idé att skjuta upp det längre - ska försöka få det lagom till Mickes födelsedag i maj.

Däremot är anledningen varför jag sitter här redan halv tio en söndag morgon en helt annan - eller ja, jag ska plugga också men det var längtan efter mitt vinnarmail som gjorde att jag vaknade. Tävlingen avslutades i fredag och idag kl 09.00 fick jag guldmailet - prefekt sätt att vakna på - "du har vunnit jackan från ASOS värde xxxx kr."

Lycka!


Trackbacks ()

Bild nr 19.

Dag nr 19's bild skulle föreställa mina favorit skor, men eftersom jag redan visat
mina favorit stövlar - dag 9 - så valde jag denna gången att visa mina favorit säsongsskor.

Först mina rosa converse som favorit vårskor..



& sen mina blåa sandaler som favorit sommarskor..



& sist mina svarta boots som favorit höstskor.




Har inga absoluta favorit vinterskor för blir nya nästan
varje år och de svarta stövlarna hänger med året runt  :)




Trackbacks ()

Bild nr 18.

Dag nr 18's bild skulle föreställa en bild på mig själv.





Trackbacks ()

Bild nr 17.


Trackbacks ()

Undrade vad fan det var som lät i sovrummet..

100media_imag006 (MMS)

..då har katten klättrat upp i trådhyllorna inne i garderoben.


Trackbacks ()

Bild nr 16.

Dag nr 16's bild skulle föreställa en bild på min fritid.
Väldigt lätt med tanke på att precis hela min fritid går ut på att plugga.
Antingen psykologi till skolan eller körkortsteori. Vilken innehållsrikt liv jag har!




Trackbacks ()

kärlek ♥

Stövlar "Sweet skull o mine" från Dunken.
Hur snygga hade de inte varit på fötterna till ett par ljusa stuprörsjeans, vitt linne & skinnjacka?!
Någon som vet vart de går att köpa? Love a first sight!!


Trackbacks ()

Bild nr 15.


Trackbacks ()

skola skola skola.

Det enda som mitt liv nu kommer bestå av är skola & en massa plugg.
Började ny kurs idag - Psykopatalogi - och första delkursen är kriser, psykoser & schizofreni.
Hur härligt tror ni inte är det är?! love love love

Trackbacks ()

Bild nr 14.

Dag nr 14's bild skulle föreställa en bild på mig och min kärlek.

Så efter att ha grävt fram våra gamla bäbisalbum så hittade jag två
ursöta foton som jag tänkte dela med mig av. Kärlek på hög nivå. ♥♥





Trackbacks ()

sunday.

Vilken kväll det blev igår!
Började som sagt hos Ida med en jäkla massa tjejsnack - med andra ord vin & sexsnack. haha!
Ida hade farligt stora vinglas - ett fullt glas var väl ungefär en halv flaska. Icke icke bra men det slutade lyckligt för vi hamnade iallafall på Harrys & Sliver. Hur kul som helst. Lyckades få lite tips från en lumpare, som Ida kände, om något som hette NLP - neuro-lingvistisk programmering.

"NLP är en beteende-psykologisk modell som bygger på studier
av skickliga professionella kommunikatörer och deras sätt att skapa
förändring genom sin kommunikation. Utbildningen är en upplevelse-
baserad utbildning som ger verktyg för att genom kommunikation kunna
påverka, utveckla och förstå både sig själv och andra människor.
NLP-modellering är ett tillvägagångssätt för att kunna skapa en modell av
och lära sig andra människors sätt att använda hjärnan och språket."

Dock så vet jag inte om slutet blev så lyckat.. Stod uppe på torget i -8 grader och väntade på taxi i 30 minuter innan jag fick ringa igen och de berättar att den hade blivit avbeställd på något konstigt sätt. Så det kom en ny direkt utanför dörren hos Ida och körde mig hem för ungefär halva priset. Nästan värt att stå och frysa lite. Väldigt skönt att komma hem till en varm lägenhet och en kärleksfull sambo.



Trackbacks ()

Bild nr 13.

Dag nr 10's bild skulle föreställa en bild som påminner mig om gamla tider.
Detta blev ett väldigt lätt val, en tid som jag saknar fruktanvärt mycket - den långa tiden när jag dansade.
Tyvärr så opererade jag mig och var tvungen att ha uppehåll och hittade aldrig tillbaka för gruppen lades
ner.. Minnena från alla knäppa uppvisningar, alla knäppa korregrafier och alla knäppa kläder - jag mådde
så himla bra då och det var en stor del av min identitet.. Hade jag haft chans hade jag inte tvekat en
sekund för att börja igen! Dansen hjälpte mig igenom väldigt jobbiga tider och gjorde mig stark nog till
att våga ta plats i mitt egna liv. Jag fick känna att jag var del i en grupp och att jag förtjänade det.


Vill inte lämna ut de andra på fotot..



Trackbacks ()

kvällen bjuder på lek!

Nu blir det kort inlägg för måste börja göra mig iordning inför kvällen.
Ska till Ida på tjejkväll och sen vidare ut. Tjoho!

Trackbacks ()

Dag nr 12.

Dag nr 12's bild skulle föreställa en bild på mig och en klasskompis.
Blev väldigt lätt att välja bild denna gången då jag bara har kort på en klasskompis - nämligen söta Gabrijela.


Kolla in listan.

Trackbacks ()

Bild nr 11.

Dag nr 11's bild skulle föreställa en bild / flera bilder från mitt hem.

Såhär ser det ut (små detaljer) hemma hos oss!


Trackbacks ()

Dagens fruktansvärda tenta är du avklarad ...

100media_imag006 (MMS)

Dagens fruktansvärda tenta är du avklarad så det firar jag med fika på Waynes med Linn. :P


Trackbacks ()

Bild nr 10.

Dag nr 10's bild skulle föreställa en person som jag kan berätta allt för så här
kommer en bild på min vackra stötepelare här genom livet - Marie. En ängel ♥♥




Trackbacks ()

speciellt.

Jag har en speciell blogg som jag har läst ett bra tag nu och aldrig någonsin tröttnat på utan vill bara läsa mer och mer. Hon som driver den heter Annie och är ett maskrosbarn som jag fått den stora ära att hämta kraft och inspiration av i jobbiga stunder. Hon ger inte upp trots allt hon varit med om.

Hon har precis börjat blogga på Drugsmart, vilket är väldgit häftigt, och hennes första inlägg satte sig rakt i hjärtat på mig. Läste och började gråta efter redan andra raden. Dikten som hon lagt upp gav mig, ännu en gång, styrka i denna väldigt nerbrytande situationen.


Trackbacks ()

when children cries.

Nu tänker jag dela med mig av något som ligger mig väldigt varmt om hjärtat
och något som jag, i mitt framtida liv, kommer vilja jobba mer och mer med.

"400 000 barn i Sverige lever hos föräldrar med riskabel alkohol- eller narkotikakonsumtion.
Det är vart femte barn i Sverige. Uppskattningsvis tre barn i varje klass.
De här barnen känner sig ensamma, oroar sig mycket och en del far riktigt illa.
Ju fler som vet om deras situation, desto större chans att någon ser de här barnen i tid."

\\  Vart femte barn  //


Trackbacks ()

Bild nr 9.

Dag nr 9's bild skulle föreställa fem plagg ur min garderob som jag älskar.
Alla ni som känner mig och har sett min garderob kan ju tänka er hur jäkla svårt detta var. Att bara
välja ut 5 plagg är diskriminering och mobbning mot alla de andra underbara klädesplagg som hänger
eller ligger i min garderob. Så efter mycket tänkade fram och tillbaka så valde jag iallafall dessa fem.

Först är det min favoritjacka : Den svarta skinnjackan från Jofama by Kenza som jag
mer eller mindre bor i såfort vädret blir lite varmare och vinterjacka åker ner i källaren.

Andra är mina favoritklänning : Den blommiga långklänningen med volanger från Gina Tricot.

Tredje är mina favorit klackar
: De svarta stövlarna med kilklack och snörning från Skopunkten
som alltid får mig att känna mig extra snygg & sexig  ^^

Fjärde är min favorit väska
: Den svarta från Åhlens i precis perfekt storlek och med både korta
och långa handtag. Funkar till både skola och vardags. Kommer aldrig hitta en lika bra..

Femte är mina favorit jeans
: De mellanblå stuprörsjeansen från D Brand som jag önskar jag t.o.m
kunde sova i då de känns som de är sydda efter mig.




Kolla in listan.

Trackbacks ()

från andra sidan världen..

Som sagt så har ju min käre far varit ute och rest lite i världen och tagit med lite presenter hem till mig  :)

Ett armband från Chicago,
ett par rosa Converce från New York
& det absolut bästa - underkläder från Victoria's Secret.







Jag skickade ju med en liten önskelista med olika saker som jag skulle vilja se i min ägo - allting fick jag också.
Bortskämd som tusan såklart. Fast det enda som jag absolut utan tveksan ville att han skulle komma hem med
var en påse från Victoria's Secret. Tror att han trodde jag hade blivit galen när jag sa de till honom.
"Vill du inte köpa något där så är det helt okej men snälla snälla snälla köp iallafall med dig en påse hem till mig!"

Så nu ska det göras plats uppe på min del av byrån i sovrummet där den ska placeras och njutas av!


Trackbacks ()

dagens schema.

Idag känner jag verkligen att jag har tagit vatten över huvudet för hur f*n ska jag få dagens schema att gå ihop?

Mellan 8.30 & 10.00
är det dags att vara på den sista handledningen för denna kursen. Viktigt.
Efter de kl 10.45 ska jag infinna mig på Hälsohuset vårdcentral och ta en massa prover.
Efter det vid 12 ska jag vara tillbaka i skolan och ta en kaffe med Ida som hälsar på.
Efter det vid 13 ska jag vara tillbaka i basgruppen för att jobba men grupptentan som är imorgon.
Mellan kl 16.00 & 18.00 ska jag sitta bänkad framför en dator på bilskolan och göra prov.

Eftersom jag misstänker att jag har åkt på en magkatarr så är
meningen att jag ska förinta all stress i min tillvaro - frågan är bara hur..?

Trackbacks ()

Dag nr 8.

Dag nr 8's bild skulle föreställa en person som jag saknar och efter att ha letat
efter precis rätt bild så valde jag denna på en av mina närmaste kompisar som
heter Lizette som numera bor i Växjö och som jag inte träffar så ofta som jag vill.


Tryck på bilden för att besöka hennes blogg.


Trackbacks ()

svårt att hålla tårarna tillbaka..

Hur chockad tror ni inte att jag blev när älsklingen min klev innaför dörren med en stor påse i handen
vars innehåll visade sig bestå av denna vackra blombuketten och en plåtask i form av ett hjärta full
med choklad i. Perfekt nu till slutspurten inför tentan.



♥♥ Omringad av kärlek  ♥♥

Trackbacks ()

present.

Idag när jag kom hem så låg det ett litet kompakt paket på dörrmattan och gissa vilken överraskning
när jag öppnade och hittade ett par supersnygga rosa-metallic pilotbrillor! Så länge som jag velat ha
ett par sånna men inte hittat några så nu är jag överlyckling. Kommer bo i dem i sommar kan jag säga!
Ett stort tack till vem det nu är som skickat dem ♥♥

Trackbacks ()

efter en trött dag i skolan..

..så mötes jag av detta när jag loggade in på facebook.  ♥♥


Trackbacks ()

Dag nr 7.

Dag nr 7's bild skulle föreställa en bild på en favoritpryl.

Eftersom jag inte kan välja någon av mina skor eller väskor som skulle
vara min favoritpryl så väljer jag självklart min älskade förlovningsring.


Kolla in Dag 1's bild. //  Kolla in Dag 2's bild. //  Kolla in Dag 3's bild. // Kolla in Dag 4's bild. // Kolla in Dag 5's bild. // Kolla in Dag 6's bild.

Kolla in listan.

Trackbacks ()

All I want..


Trackbacks ()

resa långt långt bort!

Sponsrat inlägg!

Såhär mitt i vintern går det inte att undkomma drömmen om att resa till varmare breddgrader, eller hur?
Ett av de ställerna som jag skulle vilja resa till är Turkiet. Hade inte tackat nej till att få bada i Svarta havet.
Sen är ju både Micke och jag "lite" smågalna i historia så hade varit underbart att få se allt där, stadsmuren
runt Troja, den blå moskén & staden Efesos - det hade varit häftigt!

I Alanya finns det en mäktig borg längst upp på en klippa, där det har bland annat varit romare som huserat
runt för många hundra år sedan. Dock så är det bara murarna kvar men fästningen bjuder ändå på en fantastisk
utsikt över staden.


 

 

 

Efter att ha sett dessa bilderna så är det nästan omöjligt att inte vilja
dit så går in på http://turkietresa.nu och hitta din inspiration nu direkt!


Trackbacks ()



Till startsidan igen?


Maria Persson. 23 år.
Bor i Karlskrona, Blekinge.
Plugga Psykiatri på BCY.
Förlovad med världens mest underbara Micke.

Jag skriver av mig om allt det som ligger mig varmast om hjärtat. Har en stor passion för make up & mode - framför allt skor & väskor. Älskar vardagslyx!

Som maskrosbarn lever jag mitt liv till det yttersta för att inte missa någonting och mitt motto är att ta en dag i taget och inte låta rädslan styra livet! Drömmar är till för att uppfyllas!

bloglovin