nyårslistan.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja jag släppte allt annat i mitt liv och började i skolan.

Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inte några nyårslöften faktiskt.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min kusin fick en liten gosse så ja

Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack o lov!

Vilka länder besökte du?
Har suttit fast i Sverige detta året.

Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011?
(höga krav)  Ett extra jobb & mer cash kanske  :)

Vilket datum fråm år 2010 kommer du alltid att minnas?
Den 4/12 ~ dagen då vi förlovade oss!

Vad var din största framgång 2010?
Absolut att jag kom in på utbildningen som jag hade bestämt mig för.

Största misstaget?
Har faktiskt inte gjort något större misstag.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har legat i en vecka nu men annars har jag klarat mig ganska bra.

Bästa köpet?
Min dator, min kamera, min mobil & förlovningsringarna 

Vad spenderade du mest pengar på? >Kläder och skor tror jag  ^^

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag har så mycket att glädjas av att något specifikt blir svårt.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Speciellt Rihanna feat Eminem - Love the way you lie.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket gladare och lyckligare.

Vad önskar du att du gjort mer?
Ätit nyttigare och tränat.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Låtit oviktiga människor ta så extremt mycket energi.

Hur tillbringade du julen?
Den 23 dec spenderade jag hos pappa med den sidan av släkten. Den 24 dec spenderade jag hos mormor med henne & mamma. Resten spenderade jag hemma i soffan deckad av förkylning.

Blev du kär i år?
Jag var redan kär så in i bomben när året började

Favoritprogram på TV?
Vampire Diaries.

Bästa bok du läste i år?
Dynamisk psykiatri maybe? Nej men serien av Vampire Diaries böckerna.

Största musikaliska upptäckten?
Hmm, svårt. Tror jag får säga pass.

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Tråkmåns som jag är så önskade jag mig bara pengar.

Något du önskade dig men inte fick?
Nepp.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Firade med middag hemma med några kompisar och sen gick vi vidare till en kompis inflyttningsfest och hade skit kul.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nej inget förutom materiella saker jag bara vill ha  ^^

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Så bekväm som möjligt ~ baggy eller supertajt spelar ingen roll.

Vad fick dig att må bra?
Min familj, som jag kommit mycket närmre senaste året, & mina vänner.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Kändis? Hmm, forever Johnny Depp ?

Vem saknade du?
Varje dag min Yllka som flyttat till Gbg & min Lizette som flyttat till Växjö.

De bästa nya människor du träffade?
Nästan varendra människa i min psykklass

Trackbacks ()

presentkort.

Precis innan jul upptäckte jag att mitt presentkort på Ellos höll på att springa över sitt
utgångsdatum så jag satt mig vid datorn och hittade dessa underbara skapelserna.

Kilklack, mocka &  gammelrosa - de bara skrek Maria så fort jag såg dem!






 

 


"Boots i platåmodell med dragkedja på insidan
av mockaimitation med syntetfoder.
Innersula av skinn och yttersula av syntet.
Klackhöjd ca 9,5 cm."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Trackbacks ()

ett stort *ta i trä*!


Idag mår jag riktigt bra, iallafall om jag jämför med sedan i torsdags. Har t.o.m orkat städa lite och satt igång med planeringen inför nyår, blir liten middag hemma hos mig och sambon tillsammans med Palle & Henrietta. Så nu får jag äntligen dricka upp min rosa "champange" som jag hade tänkte vi skulle ha haft på förlovningen men som aldrig kom fram utan nu har legat i kylskåpet sedan dess.

Men det är inte ännu. Idag är idag - och det är idag som jag äntligen ska få komma ut ur denna lägenheten som jag legat fast i under såå många dagar nu för ikväll ska vi åka och handla. tjoho! Aldrig någonsin har jag längtat så mycket efter att bara få åka och handla mat. Men jag blir helt enkelt knäpp av att jag ligga hemma i samma miljö dag ut och dag in. Klättrar nästan på väggarna så fort jag får energin tillbaka.

Ska stå och skåla med ett sånt här fint rosa glas i handen på tolvslaget!

Trackbacks ()

Utbildning.

Jag går ju, som de flesta vet, på en av mina drömutbildningar - KY Psykiatri på BTH (BCY) i Karlskrona.

Såhär står det om den på hemsidan :

"Den 2-åriga utbildningen är efterfrågad, såväl från landsting
och kommuner som från sökande. Det har resulterat i att den
nu finns som stationär i Karlskrona men även drivs för mindre
grupper på olika studieorter i landet."


Såhär anser jag :
Nu har jag bara gått ett halv år av två år, men jag är jätte nöjd. Får massa grundkunskaper inom många olika områden. De kurserna som vi läst hittils är jag jätte nöjda med , Kontaktmannaskap & Psykiatriskomvårdnad var mer eller mindre allmänt vetande om hur du ska förhålla dig till en patient / klient / medmänniska. Sen kom den lite tyngre kursen Utvecklingspsykologi, bara en massa teoretiker som skulle tryckas in, men kommer bli riktigt rolig och intressant när jag väl fattar den röda tråden som går genom alla, enda från Freud - Mahler - Erikson - Piaget - Bowlby - Stern & Tomkins. & efter jul nu så kommer vi börja med den tredje kursen som är Psykopatalogin med olika delkurser. Första är Kriser, psykoser och schizofreni - och jag längtar som tusan!

"Utbildningen ger de baskunskaper som behövs för att arbeta med
psykiatriskt relationsarbete inom såväl landsting som kommun. Efter
utbildningen får du en självständig, ansvarsfull och professionell
yrkesroll med eget omvårdnadsansvar. Du kan arbeta på mottagning,
avdelning, dagvård, dagverksamhet, psykogeriatrik, missbruksvård,
kriminalvård och du kan arbeta både med barn och vuxna."

Självklart finns det negativa delar också, vi jobbar enligt PBL (problembaserat lärande) i grupp och diskuterar allting - vilket tar extremt mycket på krafterna då alla dagar i gruppen inte är de bästa.. Men jag skulle verkligen rekommendera utbildningen för är intresset till psykiatri stort så är 2 år på en yrkesutbildning inte ett stort pris att betala.

Läs själv.

Trackbacks ()

I ♥ Junkyard!

 


Min plånbok ekar som ett stort tomt hål men bara på grund av det så tänker jag
inte skita i att kolla in Junkyards rea - som jag riktigt har längtat efter!

Jacka
Ugg
Topp
Sweater

Trackbacks ()

helt borta.


Min hjärna känns som gummi. Är fortfarande helt knockad av denna jäkla förkylningen,
men hade nog iallafall sån tur att det inte var någon influensa.  ta i trä!!!

Men idag har jag bestämt mig för att göra lite nytta ändå. Ska ge mig på att fixa lite i mina
lådor under sängen, lägga iordning alla mina älskade skor som ligger och dräller lite överallt
i lägenheten. Bestämma vilka som ska slängas, säljas & behållas. Kommer vara jobbigt detta..


.. eller nej, tror jag ska ligga i soffan hela dagen & fortsätta kolla på Eureka..


Trackbacks ()

it's all over.


Nu är julen äntligen över - inga mer måsten. Fy vad skönt det är!

Trackbacks ()

Självmedicinering.

Här sitter jag. Feber, snuva och med en hals som t.o.m gör ont när jag sväljer - skit kul att spendera dagen såhär.. Det har gått sålångt nu att jag valde att ta några klunkar whiskey av sambon endast för att lindra smärtan i halsen. Jag hatar att vara sjuk! Hoppas eran julafton är bättre än min.

Trackbacks ()

ännu en julafton.


Här kommer ett stort (halvhjärtat) God Jul från denna sjuklingen som mer än något annat skulle vilja stanna
kvar i soffan idag. Mår ungefär några steg högre upp än att må skit. Jag hatar jul - jag hatar snö - jag hatar kallt.
M´s idé om att spendera det kalla halvåret någonstans i ett varmt land istället låter super bra just nu faktiskt.

Förkylningen har slagit ut min kropp och mitt sinne totalt så nu ska jag
försöka laga till mig en kopp honung och försöka lindra smärtan lite.

Hoppas ni alla får en underbar dag  :)

Trackbacks ()

photos from yesterday.

Hade vår egna lilla invigning av julmat hemma igår.

 


& till o med katten var nöjd med matvalet.


Trackbacks ()

liten uppdatering.


Dagens största händelse hittils är att jag vaknade av att
katten hoppade upp i sängen och började äta på mitt hår!
Våran lilla kisekatt som är så himla normal på morgonen..


Dagens andra största händelse kommer bli  lille julafton firande hemma hos pappa med släkten.
Farmor, farbror, kusiner & kusinbarn - kommer bli super mysigt. Om bara alla kan komma, snön
ligger super tjock på marken och jag kan inte ens föreställa mig hur mycket som har kommit bara
under natten. För igår när vi gick och la oss var det inte alls såhär farligt. Men mer snö betyder för
min del ett jäkla stort lidande. Har märkt att jag mår riktigt dåligt av detta, tårarna bränner bakom
ögonlocken så fort jag tittar ut - sen att lägenheten inte hållet tätt utan vi går och fryser enormt
hela tiden gör inte det bättre. Usch usch vad jag klagar.. Men så är det.


Men nu ska jag klä på mig mössa, halsduk, tjockjacka, termobyxor & stövlar för det är
min uppgift att skotta fram bilen (eller iallafall försöka skotta fram den) så M kan ta sig
hem till pappa ikväll efter han slutat.

Håll tummarna för att jag inte ska flyga iväg så fort jag kliver utanför dörren.


Trackbacks ()

Mitt nya beroende! And I love it <3

20101222176 (MMS)

Mitt nya beroende! And I love it <3


Trackbacks ()

Dag 30 – Ett sista ögonblick


Just nu har skolan tagit väldigt mycket tid från mig så glömde totalt
bort bloggen, men nu är jag tillbaka & nu ska jag minsann bli ändringar.

Börjar med att berätta en rolig nyhet, var i Ronneby och jobbade (för första gången på ett halvår) på samma
ställe där jag jobbade i somras och s*tans så lycklig jag är att jag får den chansen. Trivs som handen i handsken
och blir glad av att bara komma dit. Hoppas det blir mycket jobb nu för mig under lovdagarna & hoppas även på
fortsatt efter nyår och när skolan börjat.

Men över till något tråkigt, det börjar närma sig onsdag - vilket betyder stort prov i utvecklingspsykologi för min del.
Freud, Erikson, Mahler & Piaget är gubbarna & gumman som jag ska plugga in för att sen sitta på skrivning i 3 timmar
& 30 minuter. Men det finns ett ljus i slutet av tunneln - efteråt när jag har lämnat in provet så är det jullov! & så som
jag längtar till detta lov har jag nog aldrig längtat efter ett lov tidigare. Ska bli så skönt att få koppla bort allt vad som
gäller basgrupp & utvecklingsteori under ett par veckor. Jag skriker efter ledighet, lugn & ro och ensamtid.

Men nu ska jag hoppa ur min rosa mysdress och börja göra mig iordning för jag ska träffa mamma och gå upp på
stan för att leta efter termobyxor som jag själv ska få i julklapp. Anledningen till detta är enkel : igår gick jag från
jobbet 16.30, kom ner till stationen 16.40, köpte biljett till 17 tåget, gick ut och ställde mig på perrongen för att
snabbt upptäcka att tåget hade fått ändrad tid till 17.48 (!!!!!). Inte för att det då utan kom 18. & när jag väl
äntligen kom tillbaka till Karlskrona så fick jag stå här och vänta på bussen hem i en kvart - needless to say att
jag var stelfrusen när jag kom innanför dörren hemma. Därför ska jag skaffa mig ett par termobyxor för om jag
vet tillräckligt om SJ och deras snöhantering så kommer detta hända mycket mer i framtiden..


Trackbacks ()

Dag 29 – Min favoritplats


Min favoritplats är mitt på ett berg utanför huset där jag bodde innan.
Det är det enda ställa där jag, när jag totalt saknade säkerhet i livet, känt mig säker. Det ligger precis vid
vattnet och jag satt alltid där och kollade på solnedgången eller soluppgången. Jag har spenderat väldigt
mycket tid med att filosofera sittandes därute och gjort fler än några stycken livsomväldigande beslut.



Trackbacks ()

bäbislängtan!


Om jag hade fått välja helt själv så hade detta lätt varit en av min bäbis första par skor!!


799 kr på sportamore.se

Trackbacks ()

onödigt att stiga upp.


Tjoho, första riktiga inlägget på säkert en vecka! Jag lever och andas endast skolan just nu, meningen är att vi ska
lära oss fyra olika teoretiker - Freud, Mahler, Erikson & Piaget - tills provet som vi har nästa onsdag.. Fyra personer
och deras synpunkter (som är jäkligt stora) på fyra veckor. Därför är jag disträ och har inte tid för så mycket annat.

Men idag blev det lite annorlunda, gick till skolan och hade handledning, mellan halv nio och tio, och sen splittade vi
upp oss och jag gick hem. Det är bara Piaget kvar nu och sen är det bara till att trycka in kunskapen - o det kommer
ju blir så himla roligt! Men slipper iallafall grupptenta denna gången och det är jag lycklig över  ^^

Men i vilket fall som helst, det känns jäkligt onödigt att ens ha gått upp i morse för att bara vara i skolan i två ungefär
två timmar och sen åka hem för att gå och lägga sig igen. Vilket jag ska göra efter att jag har skrivit klart. Värd det!

Ohh min säng - ohh mitt täcke - ohh min kudde!

Trackbacks ()

Dag 28 – Det här saknar jag


Mellan skola, sambo, kompisar, släktingar, katt & allt annat som måste göras
så finns det en speciell sak som jag saknar. Mera tid för mig själv..



Trackbacks ()

Dag 27 – Några av mina favoritbloggar med beskrivning

God morgon!

Tänkte kasta mig in i denna uppgiften nu direkt när jag vaknat så
det blir klart för sen är det dags för att ge mig ut i det fina vädret  :)
Jag har några bloggar som jag läser varje dag, det är som en ritual
på morgonen - eller iallafall så fort jag öppnar datorn under dagen.



Jenny.
En av mina favoriter. Hon skriver om allt hon hittar på och använder mycket egna vackra
bilder, en massa bra tips och tricks plus att hon är så vacker att man smäller av.  :)


Annieellen.
Skrivs av en tjej som jag känner otrolig respekt för. Hittade henne genom en gemensam
grupp på Facebook och sedan dess var jag fast. Det hon skriver rör upp mycket känslor
och många sanningar. Hon är ärlig om sitt liv & bakgrund vilket är sällsynt med tanke på.


Linda.
För mig som älskar allt som har med smink & skönhet att göra så är denna bloggen ett
ont måste. Ett måste för att hon skriver och visar bilder så fruktansvärt bra och ett ont
av den enkla anledningen att varje gång hon visar något nytt så vill jag ha det! Sen vill
jag  så grymt gärna lära mig att sminka lika bra som hon vilket kommer bli väldigt dyrt  :)


Desirée.
Mycket mode, skönhet och bilder. Lever familjelivet och har en fantastiskt söt dotter.
Detta är, enligt mig, en grym tjej med ett grymt motto som verkligen tilltalar mig :
"I prefer a trip to hell in high heels than to walk flat-heeled to heaven."


Trackbacks ()

Dag 26 – Mina rädslor


Vad jag är abolust livrädd för, eller det är mer en riktigt fullfjädrad fobi, är spindlar. De är håriga, de har
många ben & de rör sig så jäkla snabbt. Detta är anledningen till att våran balkongdörr alltid är stängd på
kvällarna under sommaren - vi bor vid vattnet och det krylla av småkryp. Det spelar ingen roll om de så
sitter i taket ute i köket & jag sitter inne i vardagsrummet, jag känner på mig att den är någonstans i
lägenheten och då ska den DÖ!! Jag är lite drastisk när det gäller sånt men jag mår fysiskt dåligt om jag
ser en spindel som är för nära helt enkelt  :)

Att något så litet kan vara så äckligt!!





















Trackbacks ()

Dag 25 – En första


Denna första får bli dagens inlägg också. Idag händer nämligen en lite små ledsam stund, det är dags att åka till
veterinären för att vaccinera min lilla älskling. Stackarn ska först få tvingas in i transportburen (vilket hon hatar),
sen ska hon ner i bilen och åka ut till Lyckeby (vilket hon hatar) och sen ska hon få en spruta (vilket jag gissar på
att hon hatar). Men har köpt lyxgodis till henne tills vi kommer hem sen plus att sängen är bäddad för hennes komfort.

Går det att gissa sig till att katten är vår lilla bäbis?





Trackbacks ()

Dag 24 – Det här får mig att gråta

(Skolan tar för mycket energi vilket gör att bloggen blir lidande..)


Jag har en väldigt nära relation med musik, både lugn och snabb (??). Det spelar ingen roll för
jag lyssnar alltid mer eller mindre efter hur jag mår & vilket humör jag är på just idag. Men musik
framkallar sånna känslor i mig att jag inte ens klarar av att hålla dem inne.



Trackbacks ()

Dag 22 – Mitt favoritminne


Detta är mitt absoluta favoritminne (har självklart många högt
värderade minnen), men detta kommer jag aldrig någonsin glömma.







När jag och en kompis spenderade en hel natt i ormbunkarna vid vattnet där
jag bodde innan. Vi spenderade en helt natt men att bara pratade om livet,
känslor och framtiden - vi var ganska unga och naiva. (var visserligen inte så
jätte många år sedan..)

Något jag minns är också att det var fruktanvärt kallt - för det var mitt i vintern
om jag inte minns helt fel.. Eller det är möjligt att det var sen höst men svinkallt
var det iallafall. Men kärleken gjorde oss varma  :)

Det är ett - av många - tillfällen som jag omvärderade hela mitt liv.
Och det var ett riktigt lyckligt minne från en väldigt jobbig period.

Trackbacks ()

Dag 21 – En ”Dagens”-lista


Dagens utseende…
Dagens kläder: Jeans & hoodie - så mysigt som möjligt.
Dagens frisyr: Nersläppt slängigt.
Dagens smink: Vanlig bas med lite rosa ögon, väldigt diskret för jag skulle på jobbintervju.

Dagens känslor…
Dagens vill ha:
Dagens köp: 24h foundation från Maybelline & skrubbvantar.
Dagens planer: Plugg plugg & ännu mera plugg om Mahler till handledningen imorgon.
Dagens bästa: JAG KLARADE FÖRRA VECKANS OMPROV!!
Dagens sämsta: Huvudvärk så in i bomben.
Dagens roligaste: Jobbintervjun.
Dagens tråkigaste: Alla bussar som är försenade.
Dagens misslyckande: Jag gör inga misslyckanden! ;)
Dagens lycka: När jag fick tillbaka provet.
Dagens humör: Glad men lite små stressad.
Dagens sjuka: ???
Dagens längtan: Till sängdags.
Dagens fundering: Om jag kommer kunna få in 4 olika teoretiker på 3 veckor.
Dagens beroende: Julmust.
Dagens saknad: Lugn och ro.

Dagens övrigt…
Dagens låt(ar): One Republic - Apologize
Dagens film/program/serie: Alltid Vampire Diaries.
Dagens måsten: Plugga plugga plugga.
Dagens motion: Gå på stan  ^^
Dagens väder: Snö, is och kallt.
Dagens godis/snacks: Ostkex.


Trackbacks ()

Dag 20 – Därför bloggar jag


Det blir ett ganska enkelt och okomplicerat svar idag.
Det började självklart med att jag "skrev dagbok" när jag var fast i ett förjäkligt ställe i mitt liv, jag behövde skriva av mig helt enkelt och sen fastnade jag bara. Jag tycker det är givande att skriva just idag och sen kunna läsa det om ett tag igen och minnas precis detta tillfället. Jag tycker helt enkelt att det är kul  :)


Trackbacks ()

present.


Tack för alla gulliga kommentarer i det förra inlägget.  :)
Dagen igår var jätte mysig. M jobbade till tidiga eftermiddagen så efter det bara njöt vi av varandras sällskap fram
tills en vän till M skulle komma hit på en liten middag. Hade fått ett väldigt gott recept från en gruppkompis som jag
skulle prova mig på att göra & jag kan säga att det var så gott så vi alla tre överåt lite. Tog inte mer än en halvtimme
men kände och smakade jätte lyxigt.

Så det fanns faktiskt tre höjdpunkter igår ; den första var självklart att äntligen få ta på oss ringarna (som legat i smycka
påsen sedan i tisdags och bara väntat) , sen var det maten som var fruktansvärt god & sen var det även förlovningspresenten
som vi fick av M's kompis - Jamie Oliver's Mat för hela året.
Nu har jag äntligen en ordentlig kokbok som jag ska slänga mig över nu när jag skrivit klart.


Trackbacks ()

Relationsstatus förändrad.

Detta inlägg är även Dag 19 – Det här får mig att må bättre.


Maria ♥ ♥ Micke
4 december 2010



Trackbacks ()

en kväll ensam.


Sambon är iväg hos en kompis hela kvällen så jag har lägenheten helt för mig själv! Vilket betyder att jag skämmer
bort mig lite - vardagslyx helt enkelt. & just ikväll betyder det att bädda rent sängen med de nya lakanen som jag
fick av mina kusiner i födelsedagspresent. Så mysigt att jag nästan längtar efter att få gå och lägga mig!  ;)


Trackbacks ()

Dag 18 – Ett annat ögonblick


Idag hade snön uppehåll så jag gav mig ut för att skotta vår balkong  :)
Kände mig faktiskt väldigt dum när jag satte igång och byggarbetarna
på det andra huset stirrade på mig och undrade vad jag höll på med.




Trackbacks ()

jag måste berätta.


Jag måste bara berätta om ett ställe där jag älskar att handla mina väskor. Alltid super kvalité och de ser
verkligen lyxiga ut men för en lagom peng. Stället jag pratar (skriver) om är självklart Bags and Fashion!

Jag satt senast igår kväll och kollade igenom deras sortiment då jag behöver en ny halvskolväska.
En som inte ser ut som en skolväska men där det ändå får plats med minidator och någon bok i,
hittade en underbar mellan stor som jag skulle kunna döda för att få. Eller det kanske vore lite
drastiskt men ni fattar  ;)

Hur underbart snygg är den inte?! Jag har haft mina ögon på den enda sedan de la ut den på hemsidan första
gången och jag absolut älskar den. Den skriker "Maria, klicka hem mig!" varje gång jag ser den.  ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


De stora fördelarna med att handla från Bags and Fashion är ju klart att leveransen alltid är snabb,
det blir aldrig fel, sköna priser för plånboken & billig frakt. Tror ni inte på mig, prova själva  :)

Trackbacks ()

Jewels.

Sponsrat inlägg

Vad tycker ni om för spel? Brädspel, tv-spel eller poker på internet?

Efter att min M skaffade sig sin HTC bratia så har jag blivit lite små "beroende" av spelet Jewels, samma spel
som heter Bejewels på min mobil. Men dock är touchen så tråkigt dålig på min mobil så det är inte lika roligt
att spela på den. Tyvärr. Men ändå, jag förstår inte direkt vad jag tycker är roligt med det men när jag väl har
börjar så har jag väldigt svårt för att lägga ner. Blir ett väldigt behov att slå spelet vilket gör det ännu roligare!
Vad tycker ni om det, roligt eller slöseri med tid?


Men det som jag mest av allt tycker om vad det gäller spel är helt enkelt vanliga brädspel. Under min LIA nu
så spelade jag Fia med Knuff för första gången sedan sommaren och jag tycker verkligen det är helt underbart.
Har du några tips på nya spel som jag kan köpa, skriv en kommentar vettja!

Trackbacks ()

en riktig mariafrukost.


Annas pepparkakor och varm choklad till frukost.


Trackbacks ()

Dag 17 – Detta ångrar jag


Jag har gjort väldigt mycket som jag ångrar i mitt liv.
Eller ja, ångrar och ångrar skulle jag inte välja som ord för jag är ändå ganska glad över allt då det har gjort
mig till den jag är idag. Alla de erfarenheter jag har skulle jag inte vilja byta mot någonting i hela världen. Dock
så skulle jag gärna vilja ändra på lite saker och ting, speciellt på det faktum att jag har betett mig som en riktig
häxa mot en speciell kompis - jag var inte ödmjuk, jag var inte ärlig & jag var så långt ifrån äkta som det bara
gick. & det faktum gör ont i mig varenda dag. Att jag har agerat så mot en människa som jag älskade av hela
mitt hjärta finns det inga ursäkter för, det är nog det enda som jag skulle vilja vrida tillbaka tiden och göra om..




Trackbacks ()

Dag 16 – Min första kyss

Oj oj oj vilken fråga, oj oj oj vilka minnen.

Min första kyss var med en kille som gick i samma klass om jag, vi gick i ettan eller tvåan. Killen (eller pojken)
hette Robin och var en av mina bästa kompisar just då. Det fanns ett stort samlingsrum på fritids där vi brukade
spela fotboll - vi stängde de stora dubbeldörrna, kröp ner bakom hörnsoffan och där hände det. haha. Kändes
väl vid den tiden inte som något stort utan var mer bara något som var en kul grej. Jag var inte mer än sju eller
åtta år vad jag kan minnas. Om man nu kan räkna det som första kyss när man är så liten..?


Trackbacks ()

Dag 15 – Mina drömmar


Drömmar är någonting som är svårt för mig,

jag har alltid haft svårt för just den frågan..

Men med handen på hjärtat så kan jag säga att jag lever just nu en väldigt stor del av mina drömmar.
Jag har ett bra liv, många som älskar mig och som jag älskar tillbaka, jag läser på den utbildningen som jag velat
sedan jag var 7 år. Jag har nästan allt som jag har strävat mot i flera år nu. Men det som jag saknar och fortfarande
drömmer om det är en riktig familj - min egna familj. Jag drömmer om förlovning, barn, villa & volvo (nej helst inte
volvo men hela den bilden av livet). Jag har haft så mycket problem och skit i mitt liv att jag drömmer om en lugn
och stabil samvaro. Så enkelt är det egentligen, jag drömmer stort och realistiskt  ;)

Trackbacks ()



Till startsidan igen?


Maria Persson. 23 år.
Bor i Karlskrona, Blekinge.
Plugga Psykiatri på BCY.
Förlovad med världens mest underbara Micke.

Jag skriver av mig om allt det som ligger mig varmast om hjärtat. Har en stor passion för make up & mode - framför allt skor & väskor. Älskar vardagslyx!

Som maskrosbarn lever jag mitt liv till det yttersta för att inte missa någonting och mitt motto är att ta en dag i taget och inte låta rädslan styra livet! Drömmar är till för att uppfyllas!

bloglovin