blogglös dag ♥

Inget att skriva om idag, mår skit...

Trackbacks ()

6 månader ♥

As long as it's you and me everything is gonna be alright

Min fina överraskning som M kom hem med innan   ♥

 

Sen efter två så bär det av till Kalmar för lite kvalitetstid tillsammans och sen bio ikväll, blev Percy Jackson - kampen om åskviggen.   =)

Bye Bye ♥


Trackbacks ()

gårdagen i bilder ♥

Linn hittade en massagestol ute på Expert som hon bara var tvungen att prova.

 

Nytt vårigt nagellack inköpt från Viva La Diva,
ska egentligen vara två lager så det täcker lite mer men
hade inte hunnit det när jag tog bilden.
Hiss eller Diss?

Bye Bye ♥


Trackbacks ()

min braiga dag fortsätter ♥

Nu är alltid fixat med Expert och jag väntar bara på att få tillbaka mina pengar. Sen så är även en ny dator beställd från The Phonehouse   =)

En silvrig Sony Vaio som bara skriker "Maria, ta hem mig!"

Bye Bye ♥


Trackbacks ()

nu har jag bra dag ♥

Expert har äntligen fixat det, kommer antingen att få en ny dator innan dagen är slut eller så kommer jag få pengarna tillbaka   *jippi*   =)

Så nu ska jag vandra bort till M's jobb och diskutera lite vad han tycker att jag ska göra - men jag kommer få en ny dator innan dagens slut.   WOHO!!!

Det blev en bra dag ändå!

Bye Bye ♥


Trackbacks ()

teoriprov ♥

God morgonon alla glada   =)

Vet inte direkt om jag kan säga att jag har haft en bra morgon..
Vaknade tjugo över sju, som jag har gjort nu i flera veckor, och hoppade upp och satte mig för att göra det avslutande teoriprovet i pedagogiskt ledarskap. Provet var faktiskt riktigt roligt och intressant men vetif*n hur det gick egentligen.. Får hoppas på det bästa helt enkelt, håll tummarna för mig!

Men nu tänker jag inte sätta mig och deppa över det utan nu ska jag sätta igång dagen. Sminka mig, klä på mig och äta frukost innan jag ska gå upp på stan och träffa Linn. Kanske blir lunch på Caspien eller något.
Sedan hoppas jag att han från Expert ska höra av sig för jag saknar min dator redan   =(

Smink nu.

Bye Bye ♥

Trackbacks ()

händelserik dag ♥

Nu är jag hemma och äntligen kan sätta mig och ta det lugnt, sprungit runt som en.. jag vet inte vad idag. Åkte till Karlshamn med mamma tidigt, mest bara för att komma iväg, men hittade en massa fynd.

Glitter eyeliner från Lovie - 45:-
Nagel Serum från Depend - 25:-
Foundationborste från Lindex - 49:-

Sen så hittade mamma en sminkförpackning i toalettskåpet så den fick jag   =)

Puderborste, ögonskuggsborste, ögonfranskam, läppborste & skumborste.

Ja det var dagens shopping det, nu över till det roliga.. eller ja.. mest händelserika iallafall.
När vi precis hade kört från Karlshamn så dyker det helt plötsligt upp en polisbil med blåljus på som bara susar förbi, först en - sedan två. Efter det så dröjer det lite innan den tredje kommer, vilket betyder att vi körde på enfilig väg så vi ska köra in till kanten - men det var bara den grejen att det var så j*vla dåligt skottat att vi åker av vägen istället och hela passagerar sidan hamnar i diket. Jätte kul verkligen. Fick inte upp dörrer mer än 1 dm vilket gjorde att jag fick krypa (!!!) över på körsidan och hoppa ut för att kunna putta på. Hade sån riktig tur att en gubbe stannade sin bil och hjälpte till annars hade vi aldrig tagit oss upp. Men vi fixade det tillslut och vi klarade oss enda hem   =)
Bara för att åka med mig till tandläkaren och sen hämta datorn för att åka ut till Expert och bitcha om min h*lvetes dator som än en gång nu blivit inlämnad och ännu en reklamation är gjord så nu hoppas jag f*n ta mig att jag antingen får en ny produkt direkt eller att jag får pengar så jag kan köpa en Vaio av M   ^^

Men nu ska jag försöka mig på att göra en ny bloggdesign för jag hittar ingen som är sugen att göra en till mig   =(

Bye Bye ♥

Trackbacks ()

åker iväg ♥

Idag bär det av till Karlshamn   =)

Trackbacks ()

önskelista ♥

Högst upp på min önskelista :

- Nokia N97 Mini Cherry Black      länk
- Canon EOS 450D                         länk
- Rosa skinnjacka från Jofama     länk




Drömma går alltid att göra...

Bye Bye ♥

Trackbacks ()

fullpackad dag med lite shopping ♥

Idag har det varit väldigt dålig uppdatering känner jag, detta är lite av terapi för mig men eftersom jag knappt har varit hemma alls så har det inte blivit riktigt bra.

Gick "hemifrån" vid lunch då mamma hämtade mig och vi körde ut till Leksakshuset där jag skulle köpa Wet n' Wild coverall concealer palette som självklart var slut denna gången också. Väldigt ledsamt och det tog ner min några steg faktiskt - var inställd på att äntligen få en men fick åka därifrån utan   =( Sedan blev det en snabbis till McDonalds för att få i mig lite näring, huvudvärken var nära.
Blev en snabbis in i lite andra affärer innan hon körde in mig till stan igen och jag sprang runt som en skållad gris och blev förföljd inne på Kronan. Lämnade tillbaka lite grejer och köpte lite nya grejer innan jag träffade Marie och vandrade bort till mötet - vilket inte var direkt kul i detta super kalla vädret.

Concealer brush nr202 från Åhlens för 75:-
Blush nr4 Papparazzi från Viva la Diva för 50:-
3 in one Concealer nr1 från Viva la Diva för 79:-

Tjocka stumpor 2 pack från Rusta för 24,90:-


Nu ett stort hopp här för jag måste lägga in någonstans att jag gjorde varma mackor till kvällsmat! Blev så sjukt sugen på det för några dagar sedan och nu kunde jag inte hålla mig längre. Så överraskade M med det ikväll - väldigt uppskattat  =)

Bye Bye ♥

Trackbacks ()

årets nya almanacka ♥

För någon dag sedan så upptäckte jag att min älskade almanacka, som jag fick av M när vi var i Malmö i somras, snart tar slut så bestämde mig för att leta upp en ny - men hittade ingen som jag fastande för. Så hittade en länk in på tryckdig.se, där kan du göra egen designade - passar mig super bra   =)
Man bestämmer själv hur framsidan ska se ut och vad som ska stå på första sidan när du öppnar kalendern. Sen kan du lägga till ett par bildsidor om du vill och så får du bestämma hur själva kalendersidorna ska se ut. Jag la dit; Veckans "att-göra", Veckans prov & Veckans träning. Och det absolut bästa av allt är att man kan bestämma själv när den ska börja, så jag valde första mars   =)

 

Såhär kommer min framsida att se ut   =)
Passande med skor och lite så, men riktigt jobbigt att jag inte kan printa direkt från internetsidan bara - jäkla dumma dator!
Får se om mamma och jag kan ta en runda ut till Leksakshuset senare så kan jag springa in på expert och ställa till med lite bråk   ^^

Kommer fler bilder sedan när jag har fått hem den.
Men nu ska jag sminka mig och hoppas på att någonting kan hända en sånhär tråkigt onsdag..


Bye Bye ♥

 


Trackbacks ()

storhandling på apoteket ♥

Nu är jag äntligen hemma igen!

Efter att jag varit hos tandläkaren och blivit torterad så bestämde pappa och jag lunchdejt - blev pasta på PM och sen en snabbis ner på apoteket för att stor handla. Fått massa tips av tandläkaren ju   ^^

självklart så var jag tvungen att köpa mini tandborstar som är rosa!
var tvungen att ha minsta storleken, de som man brukar ha till barn.

Bye Bye ♥


Trackbacks ()

vilket hemskt sätt att vakna på!

"Du o jag sitter och tittar på solnedgången, ett glas vin i handen och vi pratar om framtiden.."

Sedan efter det vaknar jag av att mobilen piper och säger att det är dags att gå upp för om 2 timmar så ska jag vara hos .... tandläkaren..! Det är det enda som jag faktiskt tillåter mig att dra mig ifrån och undvika för det är bland det värsta som finns.

Hinner inte ta kort nu så får lägga upp det sen istället. Ha en super dag, det kommer inte jag ha   =(

Bye Bye ♥

Trackbacks ()

handfat ur funktion ♥

M kom hem från jobbet och går direkt på att ska försöka ta bort proppen som satt i röret upp till handfatet på toa - gick inte så bra är väl allt jag kan säga.. Slutade med att det gick sönder och nu finns det inget rör.

Söt han är i mina rosa diskhandskar, eller hur?   ;)



Men nu har det iallafall blivit så att det inte överhuvudtaget går att använda handfatet och det luktar spunk i hela lägenheten.. hoppas hyresvärden kommer och fixar det redan imorgon annars kommer jag flippa - inte vara hemma på hela dagen imorgon isåfall.


(nu har jag kommit "hem" igen, varit hos Marie och hämtat en nyckel så jag kan träffa den gamla kassören och få reda på vad mina jobbuppgiften kommer bli)

 

Nu har jag även skickat iväg min beställning på almanacka till 2010 som jag bara väntar på nu, kommer rulla tummarna fram till den kommer.. Spänd som s*tan.

Bye Bye


Trackbacks ()

veckans blogg ♥

Jag vill lyfta upp denna veckans blogg.

(Tryck på bilden för att komma till henne)

 

Hon heter Annie och skriver såhär om sin blogg :

Ett f.d. maskrosbarns strävan mot en ljusare värld. En värld utan oro och ångest.
En värld där man kan leva. Leva på riktigt.


Jag är inne och läser varje dag på morgonen (ingår i min morgonritual med alla bloggar) och sen har jag även henne på Bloglovin' och Facebook så jag ser så fort hon skriver. Jag känner empati och väldigt intresse för allt hon skriver då hon skriver passionerat om sitt liv som maskrosbarn - uppvuxen med en alkoholiserad far.


Jag trycker på extra för denna bloggen för hon ger en enorm insikt. Tack för att du delar med dig av din resa.   --> länk.

Bye Bye ♥

Trackbacks ()

mina hörlurar ♥

Sitter och njuter i mina nya fina rosa hörlurar, kärlek på hög nivå!!

Vad tycks, passar jag i dem?   =)

Bye Bye ♥

Trackbacks ()

present ♥

Efter middagen hos pappa
- fläskfilé & potatisgratäng -

så fick jag en liten present
från hans utlandsresa.

(Red Delicious från DKNY)

Bra utbyte mot min Escada som jag luktat sommar. Men nu ska jag återgå till tvn och Taking the Stage.

Bye Bye ♥

Trackbacks ()

härlig söndagsmorgon ♥

Eller ja, såhär som den kan bli när jag sitter här med ont i halsen och en granne som spelar gitarr...

Men iallafall, jag har spenderat morgonen med ett väldigt simpelt nöje - kolla runt på internet efter lägenheter   =) Så sjukt sugen på att flytta, behöver bara vinna lite pengar först. Eller iallafall få en stabil inkomst.

Har fastnat för denna : http://www.hemnet.se/beskrivning/586940?r=3 (en sån lägenhet som min farmor bor i fast hennes inte är nyrenoverad. Hade den bara varit vänd i samma riktning som farmors så hade den varit helt perfekt.)

Sen hittade jag denna också som verkligen inte är fel : http://www.hemnet.se/beskrivning/596337?r=3 (utsikt så det bara skriker om det och sjukt fint)

Sen fanns det för ett tag sedan en lägenhet på Stumholmen som såldes - i mitt absoluta drömhus. Lite tråkigt att den skulle säljas just nu och kanske inte runt nästa år istället, får hoppas att det kanske kommer några fler lite längre fram   =)
Men det får fortsätta vara en önskedröm några år till.

Idag blir det middag hemma hos pappa och sen till mötet och bara ta det lugnt, blir nog inte direkt att göra något speciellt. Sen ikväll ska jag kanske hjälpa mamma att skotta fram bilen om det slutar snöa eller så blir det bara att ta det lugnt om det fortfarande snöar. Håll tummarna för att det slutar snöa för då ska mamma och jag till Kalmar och IKEA imorgon - längtar iväg så mycket att det kryper i kroppen. Varit still för länge nu.. Det blir inte bra i längden.

Men nu ska jag börja göra mig iordning - gräva i sminkväskan.
Bye Bye ♥

Trackbacks ()

ansiktspeeling och vitare tänder ♥

Nu har jag haft lite hemkemi i köket. Fixade till ansiktspeelingen som jag fick nys om igår, socker + olivolja + mjölk = en väldigt nöjd Maria. Nej men allvarligt, den var faktiskt riktigt riktigt bra budget variant. Sen vet jag inte om det blev lite bättre för att jag hade mina skrubbvantar på mig samtidigt så det kan ju vara ett tips. Ett stort plus var ju också att den luktade precis som min Mangoscrub från The Body Shop.

Försökte mig även sedan på att göra egen ansiktsmask på äggvita + citron + honung den var däremot inte någon direkt höjdare - tyckte inte alls om den. Får försöka hitta något annat alternativ någon annan dag för nu ska jag låta mig hud lugna ner sig och andas lite.
Den behöver en hel dag utan något på för det är verkligen inte något som är vanligt längre.

Bye Bye ♥

Trackbacks ()

jag vill, jag vill, jag vill.

Nu sitter jag och lyssnar på den j*vla grannen som aldrig någonsin slutar spela på sin gitarr och nu har han börjat sjunga också så nu går det mig verkligen på nerverna. Jävligt synd att han inte kunde ha börjat spela innan jag fick i mig maten - var på riktigt kinkigt humör då så hade jag nog kunnat gå upp och skälla ut honom. Men kan säga det att om han inte slutar spela innan klockan är åtta, då jag ska lägga mig i badet, så kommer det inte finnas någon som kan rädda honom! J*vla idioter.
Blir att skruva upp tvn så mycket som jag bara kan så jag iallafall kan hänga med i serien lite.

Men nu ska jag pigga upp detta inlägget lite med ännu en grej till önskelistan:
Jag föll totalt head over heels in love när jag såg dessa skorna för första gången. Nu har jag letat efter dem hur länge som helst och inte hittat dem någonstans - väldigt deprimerande för jag skulle älska att få köpa dem. Någon som vet vart jag kan köpa dem eller några liknande?

(bild lånad av http://wictoriawester.blogg.se/)

Tyvärr så finns de bara kvar i 38 & 39 på DinSko's hemsida =(

Bye Bye ♥


Trackbacks ()

egen ansiktspeeling ♥

Denna har jag tyvärr inte hunnit provat själv
men ska göra det ikväll då M ska iväg och
jag slipper höra hans skratt när han ser mig
.



Blanda
1½ dl strösocker
2 msk olja
2 tsk mjölk


Blanda ihop och skrubba ansiktet försiktigt och skölj med varmt vatten
-
avsluta med en ansiktsmask eller bara låt huden vila.


Edit
Nu har jag provat denna och kan säga att
den är jätte bra, blir mjukt och väldigt rent
plus att den luktar precis som min scrub som
jag köpt på The Body Shop. (billigt och bra.)
Rekommenderas.

Trackbacks ()

god morgon ♥

Jag har inte direkt något att dela med mig om såhär tidigt på morgonen så blir två bilder från igår istället, hann inte ta mer kort innan vi blev insläppta på bion   =)

 

Jag kan inte gå på bio utan popcorn, det är en del av hela upplevelsen.

 

 

Bye Bye ♥


Trackbacks ()

bio tajm.

Nu har jag precis kommit hem, eller hem typ. Sitter i M's datastol i en tom och öde lägenhet och jag dras mer och mer ut på lång promenad - trots att det är bland det läskigaste som finns att göra själv.. Saknad.

Kvällen har spenderats med Linn i "super sköna" biostolar, filmen blev Shutter Island och den var bland de bästa jag har sett faktiskt. Thriller / Drama med väldigt mycket psykos inblandat, en perfekt Maria film   =)

Baserad på Patient 67 av Dennis Lehane.


Handling
"It's 1954, and up-and-coming U.S. marshal Teddy Daniels is assigned to investigate the disappearance of a patient from Boston's Shutter Island Ashecliffe Hospital. He's been pushing for an assignment on the island for personal reasons, but before long he wonders whether he hasn't been brought there as part of a twisted plot by hospital doctors whose radical treatments range from unethical to illegal to downright sinister. Teddy's shrewd investigating skills soon provide a promising lead, but the hospital refuses him access to records he suspects would break the case wide open. As a hurricane cuts off communication with the mainland, more dangerous criminals "escape" in the confusion, and the puzzling, improbable clues multiply, Teddy begins to doubt everything - his memory, his partner, even his own sanity."


Jag ger den 4/5  för den satte sig hos mig, ingen film jag kommer glömma bort lätt.

(Har du inte redan sett den, spring och se den - värt varenda krona!)

Bye Bye ♥

Trackbacks ()

kärlek vid första ögonkastet ♥

Jag brukar inte bli kär i bikinis, bara för att jag har så himla egen smak på sånt men jag föll pladask för denna underbara skapelsen från snyggunder. Vad jag hade känt mig snygg på stranden i denna, jag vill ha!

Hur tuff är den inte på en skala?   =)
(Från Panos Emporio och kostar 699 kr)

Bye Bye ♥


Trackbacks ()

dagens sminkning ♥

Dagen till ära så fixade jag till mig lite extra, invigde även mitt nya läppstift från Viva La Diva. Måste bara dela med mig om en riktigt betydelsefull sak (iallafall för mig). Alla vet väl att vissa läppstift har en speciell doft? Lite.. ehm vet inte hur jag ska förklara det men det är en parfymig lukt. Och detta stiftet luktar precis likadant som dem som min farmor alltid hade när jag var liten. Hon gav mig alltid en puss på kinden och kallade mig hennes lilla trollunge. Så detta läppstiftet påminner mig om min älskade farmor, något som gör mig väldigt lycklig.


Bye Bye ♥


Trackbacks ()

besöksrekord ♥

Jag hade besöksrekord igår, inte med så mycket men ändå   ^^

Idag blir det till att vandra upp en runda på stan och lämna in mitt CV för sommarjobb på lite olika ställen och sen till biblioteket och låsa upp mitt kort så jag kan hyra lite böcker och sätta igång med min uppsats om Irland. Var så skönt att få första delprovet gjort igår så har fått upp ångan för att fixa av det andra också nu   =)

Men nu blir det frukost, skriver mera senare.

Bye Bye ♥

Trackbacks ()

nyshoppat ♥

Här kommer resten av de grejerna mamma och jag köpte igår  =)

Bh Ella M från Lindex (249 kr)
(blev helt crazy när jag hittade denna bh:n, var inne på Dag&Natt och kollade upp min riktiga
storlek och fick fram ett väldigt oroande resultat - har egentligen 65DD vilket betyder att det
knappt är möjligt att köpa bh i rätt storlek i denna staden. Men hittade denna älsklingen
inne på Lindex i 70D som funkade så nu är jag överlycklig)



Lång kofta från Cubus (199 kr)
(Bilder gör inte färgen rättvis, den är mer lila och inte blå)

Bye Bye ♥

Trackbacks ()

nyshoppat ♥

Var en runda på stan med mamma igår och då blev det lite shopping   =)

Nagellack nr105 från Åhlens (25 kr)
Läppstift nr21 Pink Beige från Viva la Diva (60 kr)
Puder nr12 Sandy från H&M (49.50 kr)

Shampoo Color Booster Nordic Balance från Hårslingan (106 kr)
Balsam Color Booster Care Nordic Balance från Hårslingan (106 kr)


Nu har jag suttit och försökt ladda upp resten av bilderna på det jag handlade i 2 timmar utan att det funkar så nu är jag sur, slänger snart ut den genom fönstret för jag orkar inte! Får lägga upp dem senare om blogg.se slutar strula någongång!! GAH!

 


Trackbacks ()

låååång dag.

Idag har det varit en lång dag och det kan jag berätta om imorgon för nu ska jag gå och lägga mig.

God natt

Trackbacks ()

god morgon.

Oj oj oj, kan berätta att jag är mer död än levande idag. Sovit och drömt jätte knas i natt så kände mig helt vimmelkantig när jag slog upp ögonen. Men känns som en bra dag idag för den konstiga känslan jag hade i magen igår har försvunnit.   =)

(min filosofi idag)

 

Nej men igår var en härlig dag, eller kväll iallafall. Först final i Biggest Loser och sen drog jag fram skolböckerna och gjorde klart sista inlämningsuppgiften i Pedagogiskt ledarskap och skickade in den. Sen kände jag mig ändå inte nöjd utan jag satte mig och började med första inlämningsuppgiften i Rehab/Hab, vilket är kursen jag börjar läsa om 4 veckor vilket betyder att det är 6 veckor tills den uppgiften ska vara inne - känner mig duktig nu när jag för en gång skull är ute i så god tid   ^^

Nej nu blir det frukost och varm o'boy (nej mjölken är ju slut)

Bye Bye ♥


Trackbacks ()

varm o'boy.

Nu har jag äntligen plockat klart, gått runt och bara fixat hela dagen typ. Tillslut blev det bara torkning av golvet i hallen och dammsugning i köket kvar, o så självklart disken som vi skjutit upp ett tag nu.
Men nu är det fint och rent överallt, har t.o.m fått ner mina skor i "under-sängen-påsen" så jag kunde få in symaskinen i garderoben istället för att den ska stå i hörnan i köket - lite tråkigt att ha den framme hela tiden. Är bara min lägenhet som är kvar att fixa iordning nu, men har bestämt mig för att ta en hel dag där och sen sova i min egna säng omringad av alla mina grejer. Vilket jag faktiskt saknar, jag har alltid varit en hemma korre. Borta bra men hemma bäst.

Men nu ska jag gå och göra lite varm o'boy för jag fryser något enormt och är på dåligt humör
(behöver lite sockerrush för att klara mig hela kvällen).


Bye Bye ♥

Trackbacks ()

vårkänslor.

Nu har jag lugnat ner mig lite sedan jag skrev sista inlägget, har fått vårkänslor - trots att det är grått och molnigt ute   =(

Den rosa skinnjackan på bilden under är högst upp på min önskelista
och ska finnas i min garderob till sommaren.

vårkänslor.

Bye Bye ♥


Trackbacks ()

datajäkel!!

Nu blir jag riktigt förbannad på expert (eller verstaden som de skickar till btw), jag fick tillbaka min dator i fredags och då skulle den ha varit "lagad". Tro fan att den inte är lagad!!!! Den är så seg i uppstarten att det tar 15 minuter innan jag ens kan komma in i den, den låter som ett jetplan från processorn (??), cut and paste funktionen funkar bara 2 av 10 ggr och nu har den börjat skrika igen. Fattar inte vad det är som är så jobbigt för dem att antingen fixa den eller byta ut den, vem f*n klarar sig utan dator nu för tiden?! Inte jag när jag håller på och pluggar iallafall.

J*vla verstad!!

Bye Bye ♥


Trackbacks ()

lunchdejt ♥

Nu har jag haft besök här "hemma". Pappa kom upp med lunch och vi satt vid matbordet och pratade lite - hör inte till vanligheterna direkt och det känns. Jisses vad ledsen jag känner mig nu när han gått   =S

Det var längesedan pappa och jag satt själva och bara pratade när vi åt, när jag bodde hemma så satt vi oftast antingen framför tvn eller så satt vi på två olika ställen i det stora huset. Min pappa har hjälpt mig igenom väldigt mycket på sista åren och när jag var yngre så var hans hus en fristad för mig - ett ställa som jag alltid kunde rymma till när helvetet hos mamma blev för mycket. Vi har aldrig haft såhär bra kontakt innan och det är väldigt skönt att vi båda har lärt oss att respektera varandra.

Pappa, även att jag har tagit dig för givet förut så uppskattar jag allt du gör för mig.



Bye Bye ♥

Trackbacks ()

The body shop ♥

Nu har jag lagt till ännu mer till min önskelista -
har kommit så långt att jag behöver fylla på min sminkbox
med flera penslar då mina har blivit så gamla och äckliga.


Bye Bye ♥


Trackbacks ()



Till startsidan igen?


Maria Persson. 23 år.
Bor i Karlskrona, Blekinge.
Plugga Psykiatri på BCY.
Förlovad med världens mest underbara Micke.

Jag skriver av mig om allt det som ligger mig varmast om hjärtat. Har en stor passion för make up & mode - framför allt skor & väskor. Älskar vardagslyx!

Som maskrosbarn lever jag mitt liv till det yttersta för att inte missa någonting och mitt motto är att ta en dag i taget och inte låta rädslan styra livet! Drömmar är till för att uppfyllas!

bloglovin