Nu har jag varit på cirkus med jobbet :) ...

20100629025 (MMS)

Nu har jag varit på cirkus med jobbet :) har gått jätte bra och jag längtar tillbaka igen!


Trackbacks ()

en bild säger mer än tusen ord ♥


På dörrmattan låg det magiska kuvertet idag när Lizette & jag kom innanför dörren.
Jag skakade i hela kroppen när jag öppnade och läste orden som stod i svart på det
vita pappret - orden som skulle bestämma min framtid & de närmaste två åren i livet.



Jag börjar min ultimata dröm utbildning den 30 augusti!

Trackbacks ()

Jordgubbar & loka i solen.

Nu sitter jag ...

20100628023 (MMS)

Jordgubbar & loka i solen.

Nu sitter jag och Lizette på Stakholmen och gassar i solen samtidigt som vi äter jordgubbar. Vi firar de goda nyheterna som jag fick i posten innan :)


Trackbacks ()

sommarens sol & värme ♥

Igår var det en härlig dag som spenderades först ute hos min far med släkten ute på Långö
där vi grillade och åt gott, t.o.m Piri-Piri var med och gick runt (även att hon inte riktigt trivdes.)
Sedan var det dags för mig att åka iväg till mitt möte med termosen med kaffe i högsta hugg.
Efter mötet var det dags att gå hem till Palle & Henrietta för lite fika och skit snack innan vi gick
hem och slappade resten av kvällen, så mysigt så.  =)





Trackbacks ()

Älskade balkongen.

20100627018 (MMS)

Min utsikt från balkongen (där jag njuter av solen i min nyinvigda bikini) ser just nu ut såhär underbart! Det enda som skulle kunna göra det bättre vore om M kunde vakna upp & göra mig sällskap.. Drömma går alltid =)


Trackbacks ()

midsommarafton ♥


God morgon..?

Eller nej jag har varit uppe i några timmar men inte orkat skriva förrän nu,
inte haft någon inspiration och ville inte bara slänga upp en bildbomb till.

Dagen igår var iallafall riktigt lyckad.
Började med att vi åt frukost och satt & solade på balkongen till solen försvann bakom hustaket,
vilket gick allt för snabbt.. Så för min del blev det att gå in och ta en powernap för att orka med
kvällen som skulle spenderas hos kompisar ute i Ramdala - grillning och trevligt sällskap.
Så vid halv sex slängde vi in allt i bilen och körde iväg (efter gps:en som hjälpte oss att hitta),
dit vi skulle låg mitt ute i skogen så hade aldrig hittat själva  ^^

Men vi hittade och det blev grillning direkt när vi kom dit vilket sen följdes av kubb och boule (??)
vilket Linn & Jag förlorade stort i tyvärr, men vi hade kul och det var det som var tanken så tjoho.







Trackbacks ()

bildbomb ♥

(från i onsdags, mys i parken & sen grillning på Långö..)













Trackbacks ()

mobilblogg : midsommarmiddag.

20100625017 (MMS)

Midsommarmiddag hos kompisar i Ramdala. Köttet på grillen och cola i glaset. Blir kubb sen - en riktigt lyckad kväll tror jag det kommer bli.


Trackbacks ()

midsommar ♥

Idag är det midsommar och vi ska senare idag iväg till några kompisar och grilla så
kommer inte bli så mycket dator idag skulle jag tro. Solen skiner ju så ska ta med M
ut på en promenad sen när han har vaknat och vi fått i oss lite frukost.

Ha en roliga & trevlig midsommar allihop!  ♥ ♥ ♥

Trackbacks ()

älskade naglar ♥

20100624016 (MMS)

Nu behövde naglarna fixas igen så drog fram ett gammalt silverlack från H&M som jag köpte 2007. Metallic naglar är ju såå inne nu så tänkte "varför inte?". Men måste säga att det var super lätt att få fint och jämnt medan det ändå torkade snabbt - så h&m's gamla håller kvar sin första plats i min bok.


Trackbacks ()

sommaren är här ♥

Med all pina som bara finns, det värsta är att behöva raka benen var och varanann dag så nu har jag
och Lizette (blogg) bestämt oss att anmäla oss som team till smartson. Om vi blir utvalda så får vi
chans att prova en Philips Epilator och jäkla vilken rolig grej det hade varit. Aldrig fått prova en riktig
sådan innan men har hört att de brukar hålla bättre än rakhyvel  ^^


Trackbacks ()

Njuter av solen med Linn & Nicke (som aldr...

20100623013 (MMS)

Njuter av solen med Linn & Nicke (som aldrig vill vara med på kort), nu blir det glass :)


Trackbacks ()

sol & sjutton grader varmt ♥


Idag är det strålande sol, klarblå himmel och sjutton grader varmt så det blir lunch
i solen med Linn och bara njuta medan man kan för nästa vecka börjar jag jobba  ^^

Men nu ska jag inte drilla tid med att sitta här tyvärr utan jag ska hugga tag i min
Dove Silk Glow och smörja in precis hela kroppen så jag inte bränner mig och sen
blir det ut i det fina vädret!  ♥

Trackbacks ()

Usch är nästan allt jag har att säga!

Usch är nästan allt jag har att säga! Jag sitter i tandläkarens väntrum och om 5 minuter är det min tur.. Jag vill inte laga. Ångest riktigt krampar i mitt bröst och jag vill springa härifrån, min tandläkarskräck kommer jag nog aldrig växa ifrån tyvärr..


Trackbacks ()

(himlen i uppror)











(sen fick jag sällskap av katten ute på balkongen också)

Trackbacks ()

högst upp på önskelistan ♥

(efter en systemkamera..)



Jag älskar dessa skorna! Hur häftiga är de inte och hur snygga vore de inte
till ett par ljusa jeans och min snygga korta beiga jacka? I just love them!  ♥

Trackbacks ()

tips ♥


Jag måste tipsa om denna tävlingen som jag är med i,
det som lottas ut är en designad HP minidator som hade varit perfekt att ha fram&tillbaka till
jobbet i sommar och sedan i skolan i höst. & vill ni inte vara med i tävlingen (vilket funkar för
mig för då är det större chans att jag vinner) så stanna kvar och läs bloggen för den är super.


Trackbacks ()

mina vänner är de bästa som finns! ♥


Satt och var allmänt trött och hade tråkigt
när jag loggade in på facebook & hittade
denna fina kommentaren på en kompis sida.

Ibland undrar jag vad jag har gjort för att förtjäna
att ha alla dessa härliga människor i mitt liv!  ♥♥♥

Trackbacks ()

rösta på mig ♥


Jag är med i en riktigt go tävling där man kan vinna goodie bags & 3 stycken
med mest röster vinner varsin IPhone. Så se till att gå in och rösta på mig!



Trackbacks ()

god morgon ♥



Jisses vilken tidig morgon det blev helt plötsligt, gick upp tio i sex och var riktigt pigg t.o.m,
så bestämde mig för att gå upp och lägga mig i soffan och kela med katten istället. Inte för
att katten ville ligga där och kela med mig utan hon ville att jag skulle ligga på golvet och
klappa henne samtidigt som hon åt på sitt jäkla gräs.

Dagen idag bjuder på ganska mycket roliga saker tror jag, ska upp till Fågelmara skogarna
och hälsa på svärmor men först måste jag bygga upp mod att ringa hon som är schema-
ansvarig på mitt sommarjobb för en av dagarna som jag har mina introtimmar ska vi iväg
på bröllop så blir lite sådär tajt att jobba först.. Men får se, jobbar ju hellre än går på
bröllop om jag ställer till med problem - så får väl se vad som händer.

Men inte mer om det nu för duschen väntar på mig och sedan ska jag ut i solen och bara njuta.

Trackbacks ()

redan uppe & iväg ♥

Jag vet mycket väl att jag är bortskämd med mina dagar nu när jag har pluggat på distans & själv kunnat äga
min tid, så nu när jag redan när klockan är 9 sitter på mammas salong så känns det hemskt för jag vill hellre
vara hemma. Hon hade en jäkla permanent som hon behövde hjälp med så nu sitter jag här och bara pillar
och väntar - riktigt drygt!

Jag vill hem till min kära gosiga katt & min gosiga soffa & gosiga kudde.

Men nu får jag inte tänka så längre, får gå vidare. Fick ju mitt schema för sommarjobbet igår så ska sätta mig
och kolla igenom det lite, vad jag fick ut igår så ska jag jobba 4 nätter och en väldigt tidig morgon. Blev bara
lite jobbigt och nervöst när jag upptäckte att mitt första pass är en jour natt.. tur att jag får vara med på intro
och prova mina vingar lite innan. Men får hoppas att det inte är allt för mycket barn den natten och att det inte
blir allt för stökigt för då kommer jag nog stänga in mig på en toa och stanna där tills morgonpersonalen  ^^
Nej skämt åt sido, det kommer bli jätte bra.

Trackbacks ()

mobilblogg : på bussen.

Klockan 7.45 gick bilen, som skulle köra mig till Ronneby, hemifrån ner till jobbintervjun (vad jag trodde).

Nu är klockan 11.40 och jag sitter på bussen påväg hem igen med ett super sommarjobb i bakfickan,
ska vara på ett kortisboende med jätte mysig personal. Ska vara där minst 7 veckan och det känns
verkligen jätte bra. Mitt liv är äntligen på rätt väg, tog mig 4 år att nysta upp all skit men jag skulle
inte byta alla mina erfarenheter mot någonting annat.

Så nu ska jag bara fixa ett pendelkort & ett par sköna inneskor sen är allt klart - bara kvar
att hålla tummarna för att jag kommer in på utbildningen efter sommaren också.

Trackbacks ()

allt för trött för att göra något ♥

Idag har det inte direkt blivit speciellt mycket skrivande gjort här eftersom jag mer eller mindre har varit
iväg hela dagen, gick hemifrån halv tio och kom inte hem igen förrän kl 8 nu ikväll. En allt för lång dag
med allt för mycket springande runt. Mamma hämtade mig som sagt halv tio och vi åkte iväg till salongen
för att färga hennes hår samtidigt som vi tvättade mitt - måste vara fin och respektabel imorgon till min
arbetsintervju i Ronneby
. Så efter kl ett när vi var klara där så stack vi upp en runda på stan, mamma
köpte en liten fin skylt till Piri-Piri som ska sitta på ytterdörren där det står "Varning för lat katt" och
hon fick tag i lite jobbkläder. Dock hittade jag inga snygga sandaletter som jag skulle ha så vi åkte ut till
skopunkten och köpte de som jag hittade igår - lagom pris då de var 100 kronor billigare än ordinarie pris.
Blir ett par bröllopsskor som passar super till min långklänning.


Det var väl ungefär vad som har hänt i mitt liv denna dagen men nu ska jag gå och ta bort sminket och sen
krypa ner i sängen för jag ska vara pigg och klar i huvudet imorgon - ska vara i Ronneby redan halv nio..


Trackbacks ()

Blir vansinnig!

Blir vansinnig! Hela dagen har det varit problem med blogg.se, jag vet inte hur många av mina inlägg som har försvunnit och nu verkar det inte funka alls. Jag blir så trött på alla problem att jag helst vill byta men jag vet inte vart - funderat på Wordpress men där kan jag inte ha egen design om jag inte betalar för det, eller är det bara jag som inte fattar? Någon som vill hjälpa mig med tips? :) Släng iväg en kommentar så blir jag jätte glad!


Trackbacks ()

mobilblogg : förmiddagens utmaning

20100615022 (MMS)

Mitt nya nagellack (nr 190 från Depend) är nu på plats efter många timmars arbete då det inte täckte så bra på mina redan fransk manikyerade (?) naglar. Men nu sitter det där och glittrar som solen.


Trackbacks ()

kärlek ♥



~ dagen spenderar jag själv i soffan med mina drömmar ~

Trackbacks ()

push ♥

Gå in och rösta på mig ;)



(Tryck på bilden för att komma till mitt bidrag.)

Trackbacks ()

things I want... ♥

.. and I want it bad!!

Högst upp på min önskelista just nu är lätt dessa skorna, de rosa självklart!

Kostar 499 kronor och säljs på skonamig.se och de är så underbara att det

blir total ögonorgasm, hade varit perfekta till brunbrända ben & en fin klänning.


Trackbacks ()

I don't wanna wake up.. ♥



Solen skiner ute och det är blå himmel men jag vill bara krypa in i mitt eget skinn och sova vidare.
Sova bort hela denna dagen som gör så ont. Fick t.o.m upp i natt för att skaffa fram smärtstillande
för så jäkla ont hade jag - längesen jag var med om något sånt men får väl räkna med det nu när
kroppen inte har vant sig vid de nya pillerna än.. Men fan vad hemskt det kändes när jag hade
mer eller mindre kramp enda från under brösten ner till tåna, men två ipren gjorde susen för sen
slocknade jag som en liten bäbis. Bara det nu att klockan inte är så mycket och jag inte kan ta fler
tabletter innan kl 10 och jag har super ont - nej blir nog att spendera dagen i soffan igen.

Trackbacks ()

mobilblogg : kvällens underhållning.

Trots att jag mest har suttit och väntat på att klockan skulle gå idag så har det varit ganska kul & behagligt,
bara tagit det lugnt och flytit med som aldrig förr (känns det som). Men efter mötet som slutade vid sex så
åkte jag och M bort till min far som fixat grillat och efter vi åkt därifrån så stannade vi till hos Palle &
Henrietta för att hämta upp det som de hade köpt till oss uppe på IKEA. Lite ramar och tavelstaffli som ska
stå uppe på hyllan över tvn - stör mig på att den nästan är tom så blev ett ganska bra lagom pojekt att
skaffa bilder och måla ramarna och stafflien svarta. Inte lätt med tanke på att penslen mer eller mindre var
torkad med färg sedan förra gången, hade inte direkt huvudet på skaft där nej.. Men funkade ändå :)

Men nu sitter jag helt enkelt och väntar på att färgen ska torka så jag kan sätta iordning allting innan sängen
lockar allt för mycket & ögonen faller ihop totalt - de är redan på väg ner en bra bit.



Trackbacks ()

mobilblogg : kvällens underhållning.

Trots att jag mest har suttit och väntat på att klockan skulle gå idag så har det varit ganska kul & behagligt,
bara tagit det lugnt och flytit med som aldrig förr (känns det som). Men efter mötet som slutade vid sex så
åkte jag och M bort till min far som fixat grillat och efter vi åkt därifrån så stannade vi till hos Palle &
Henrietta för att hämta upp det som de hade köpt till oss uppe på IKEA. Lite ramar och tavelstaffli som ska
stå uppe på hyllan över tvn - stör mig på att den nästan är tom så blev ett ganska bra lagom pojekt att
skaffa bilder och måla ramarna och stafflien svarta. Inte lätt med tanke på att penslen mer eller mindre var
torkad med färg sedan förra gången, hade inte direkt huvudet på skaft där nej.. Men funkade ändå :)

Men nu sitter jag helt enkelt och väntar på att färgen ska torka så jag kan sätta iordning allting innan sängen
lockar allt för mycket & ögonen faller ihop totalt - de är redan på väg ner en bra bit.

Trackbacks ()

sommarlistan - kopiera & svara ♥


1. Ditt favoritställe på sommaren?

- Sittandes på berget på Saltö i solen och titta på vattnet.

2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?
- Helst inte på stranden utan vill verkligen vara ute i en båt på havet med vänner.

3. Vad lägger du helst på grillen?
- Absolut kött är det bästa som finns på grillen.

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
- Ut med en kompis båt sen när M har semester.

5. Dina bästa sommarfärger?
- Beige, vitt, rosa och lila.

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
-
Åka till något typiskt ställe som Bulgarien eller Spanien bara för att det är vanligt.

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
- Varenda dag ute i vårt gamla sommarhus på Grönadal som farfar hade byggt.

8. Havet, sjön eller poolen?
- Havet. Så länge det är riktigt fräscht vatten.

9. Vad väljer du i glassbaren?
-
Väldigt sällan jag väljer glassbaren men isf salt lakris & tutti frutti marschmallow. Fast väljer hellre Calippo.

10. Vart går din drömsemester?
- Jag vill verkligen till Italien och Venedig.

Trackbacks ()

mobilblogg : sommarlov!

Vad skönt det är med sommarlov!  Äntligen så kan jag slappna av och bara ta dagen som den kommer
istället för att snurra runt och stressa med massa olika ställen för att hinna med allt skit i skolan. 
I fredags så slutade M tidigare och vi gick iväg till skolan och hans syrras student, första
gången jag träffade den delen av hans släkt så det var lite läskigt faktiskt. Men det var trevligt och
vi åkte sedan vidare till några av hans kompisar och satte oss på hans balkong och hade trevligt.
Men eftersom det hade varit en lång dag och vi skulle upp tidigt och hjälpa Palle & Henrietta att
flytta så bestämde vi oss för att gå hem istället.

Så igår var det upp tidigt och hjälpa kompisar att flytta. Riktigt kul var det trots jobbigt men
absolut roligast var det att se deras nya lägenhet som verkligen var super fin!
Men efteråt så blev det inte så mycket gjort, var och hyrde filmer och bäddade ner oss i soffan
beredda på filmmaraton - Outlander (helt okej trots att jag somnade mitt i), Mutant Chronicles
(riktigt bra faktiskt men lite konstigt slut) & (500) Days of Summer (romantisk komedi som faktiskt
höll vad den lovade för en gångsskull).

Idag kommer det dock inte bli så mycket gjort, slapp fram till mötet och sen kanske hem till pappa
för att äta lite god middag. Hoppas på fint väder så Piri-Piri kan följa med och leka i gräset.

Trackbacks ()

studentskiva ♥

Om 1 timme ska M och jag ner till gymnasieskolan för att se hans lillasyrra springa ut.. men det
totalt ösregnar ute. Riktigt tråkigt för inte alls kul för de som tar studenten o sen är det ju inte
direkt så kul oss som får stå där och vänta ute i en halv timme på att de ska komma ut..
Men men, vad gör man inte för kärleken?

Sen är det även första gången jag träffar den delen av M's släkt så känner mig lite nervös.

Trackbacks ()

inredning före & efter ♥

Nu har äntligen hyllan i hallen kommit upp efter att ha stått bakom dörren
i snart ett år.. Men nu är det bara själva grejerna som ska stå på som är
problemet, vet inte vilken sida av hyllan som beliveskylten ska stå.

Så nu kommer jag förmodligen att gå och pilla på det i flera dagar innan
jag blir nöjd. Det enda som saknas nu är att det ska sitta några ljushållare
över och köpa elvärmeljus istället för riktiga (måste tänka på katten).




Trackbacks ()



Till startsidan igen?


Maria Persson. 23 år.
Bor i Karlskrona, Blekinge.
Plugga Psykiatri på BCY.
Förlovad med världens mest underbara Micke.

Jag skriver av mig om allt det som ligger mig varmast om hjärtat. Har en stor passion för make up & mode - framför allt skor & väskor. Älskar vardagslyx!

Som maskrosbarn lever jag mitt liv till det yttersta för att inte missa någonting och mitt motto är att ta en dag i taget och inte låta rädslan styra livet! Drömmar är till för att uppfyllas!

bloglovin