Dag 14 – Vad hade jag på mig idag


Till detta inlägget valde jag att berätta om de smink jag använde istället  :)

Bas
Photofinish primer från Smashbox
24 h foundation från Maybelline
Sandy puder från H&M

Ögon
Flytande eyeliner från H&M
Eyeliner från H&M + Isadora
Mascara från MaxFactor

Läppar
Pink Lipsyl

Trackbacks ()

(mobilblogg)

20101130137 (MMS)

Ännu en dag trotsar jag snön och tar mig iväg till skolan. Dags att läsa om Freud i gruppen - tjoho!


Trackbacks ()

(mobilblogg) Jag lyckades överraska mig sj...

(mobilblogg) Jag lyckades överraska mig själv i morse. Var så pass med i spelet att jag kunde mana bort alla idiotiska tankar och faktiskt kunna tänka som en normal person. Gå på magkänslan helt enkelt. Och det blev ganska bra! Resultatet blev att jag äntligen fick prata med en kompis jag inte pratat med på över ett år. Väldigt ytligt men ett steg i rätt riktning känns det som. I'm happy. Bra start på veckan.


Trackbacks ()

nu tänker jag intala mig själv allt detta!


Bara för idag..


..
ska jag släppa benägenheten att reda ut mina problem med hjälp av mitt intellekt.

Inget analyserande mer, inget ifrågasättande. Nu fattar jag ett medvetet beslut att
överlämna mitt liv och min vilja i en högre makts händer och vård. jag ger upp tanken
på att jag är tvungen att "sköta allting själv" och styra mitt eget liv.

.. ska jag låta det förflutna vara, släppa all min skuld och allt jag ångrar om "det som
hände då". Att hitta fel och lägga skulden på mig själv eller andra håller mig bara kvar
i det förflutna.

.. ska jag släppa all ångest inför framtiden. Denna dag vill jag leva med så mycket glädje,
tillit och sinnesro som jag bara kan, med insikt om att det är bara idag som jag rår över.

.. ska jag ta ansvar för mitt liv på alla områden : mina val, mina känslor, min fysiska och
psykiska hälsa, mitt andliga välbefinnande, utvecklingen av mig själv som individ och de
principer och värderingar jag har.

.. ska jag ta mig an denna dag med entusiasm, med tro på mitt egenvärde och mina inre
förtjänster, fast besluten att njuta av det dagen ger och göra det bästa jag kan av den.

 


Trackbacks ()

snöoväder.


Minus 4 grader och snö utanför fönstret - känner mig jätte motiverad att gå till skolan verkligen.
Men jag har längtat efter denna dagen, längtat efter att träffa alla i klassen men även längtat efter att få dra igång
den nya kursen - utvecklingspsykologin ska tydligen vara jäkligt tuff. Jag saknar tufft i mitt liv just nu. *ta i trä*
Jag vill bara ha lite tufft inte nedbrytande tufft. Men tillbaka till det jag skulle skriva. Klockan är 07:17 och det är
snart dags för mig att gå bort till bussen, vet dock inte hur jag ska klara det för är totalt dundersäker på att jag
kommer blåsa bort direkt när jag går utanför dörren. Ibland önskar jag att jag vägde lite mer   ;)

Ha en bra dag - nu ska jag dricka kaffe och äta frukost.

Trackbacks ()

Dag 13 – Den här veckan


Min vecka är ganska glest planerad som ni ser  :)


Måndag :

Sätter mig i klassrummet klockan 8.30 efter att ha varit ute på LIA under tre veckor,
nu drar människans utveckling igång och ska pågå i 4 veckor innan det blir dags för
jullov.

Tisdag :
Skoldags igen. Det viktigaste händer idag - omprov på den individuella tentan vara
mellan 13.00 & 15.00.

Onsdag :
Äntligen är det onsdag och det är myskväll på ACoA möte för min del.

Torsdag :
Skola och själverfarenhet är det enda som står på schemat för dagen.

Fredag :
LEDIG! (tror jag..) Här blir det storstädning av hela hemmet som gäller.

Lördag :
Här är det hemliga planer  ;)

Söndag :
Klockan 11 kommer Henriette & Palle på besök.

Trackbacks ()

Dag 12 – I min handväska


Jag har en tendens att alltid har för mycket grejer med mig i min väska så här visar jag bara
det som jag alltid tar med mig från väska till väska.  Med andra ord det allra nödvändigaste.


De två sakerna i min handväska som jag inte skulle kunna gå utanför dörren utan är ;
min rosa kalender, min nokia n97 mini & mina fyra kort (bankkort, legitimation, h&m + makeup store).

Extra saker som alltid finns med är även;
rosa korsordspenna , tändare , läppstift , rosa busskortshållare , huvudvärkstabletter & doftprov.

Trackbacks ()

nattliga funderingar.



Jag har ångest & jag har haft det hela veckan. Minsta lilla sak kan utlösa den och jag förstår inte varför.
Det finns ingen logik i det - det gör bara ont. Så fruktansvärt ont i vissa situationer. En stor sten i
magen  som jag inte kan lösa upp, mina skyddsmurar har rasserat totalt - jag har inte gett mig själv tid
att ta hand om mina egna känslor. Nu behövs en nytändning för jag går endast på auto-pilot..


Trackbacks ()

Dag 11 – Mina syskon


Detta  inlägget blir inte direkt varken långt eller intressant
med tanke på att jag inte har några riktiga syskon. Haha - jag är
ensambarn helt enkelt & trivs fruktansvärt bra med det  :)

Trackbacks ()

noll.fem.fyrtio.nio

(mobilblogg) Det är inte humant att gå upp såhär tidigt endast för LIAn. Efter den kvällen igår så har jag sprängande huvudvärk och så svullna ögon att jag knappt kan se - drömmen är att krypa ner i sängen igen.. Hoppas det blir en lugn dag.


Trackbacks ()

Dag 10 – Det här hade jag på mig idag


Minus fyra grader, blåst & snö ute - nu är det varma kläder som gäller. Halsduk & öronmuffar får åka på också!


Tröja : H&M (födelsedagspresent från min farbror + co)

Jeans : Dbrand
Stövlar : DinSko

Trackbacks ()

Dag 9 - Min tro


Jag tror på människan,
jag tror på änglar på jorden - i vardagen. Jag tror att det är vi själva som styr våra
liv dit vi vill och att det vi utstrålar och vänder oss till, också är det vi får tillbaka. Ibland har vi livsöden som
gör att vi kanske behöver lite hjälp på traven, lite guidning, sådant är livet. Och med detta vill jag inte ha sagt
att allt är fantastiskt och lätt som en plätt, långt ifrån. Men jag för min del tror att vi väljer hur vi förhåller oss
till situationer, och att det inte är situationerna i sig som får oss att känna och tänka på ett visst sätt. Det är så
jag tänker, jag tror på människan.


Trackbacks ()

Dag 8 – Ett ögonblick


Detta är det ögonblicket som jag har valt, när jag & mannen min satt i soffan med årets första kopp
glögg och nästan årets första lussekatt i handen. Torsdagsmys på hög nivå framför Vampire Diaries.  ♥♥


Trackbacks ()

lycka utan gränser!


Jag tog ett stort beslut igår, att köpa en ny mjukisdress då min gamla svarta har ett stort hål i byxorna.
Så tittade ut en fin ljusrosa på Cubus barnavdelning som jag var sugen på och idag när jag kom dit så
fick jag ett riktigt lyckorus, det var 30% på alla kläder. Så istället för att betala fullpris så fick jag det
för endast 209 kr - ett riktigt fynd! Håller tummarna för att M blir lika glad som jag för detta leder ju till
att jag faktiskt slipper sno hans hela tiden. Alla vinner något på detta köpet  ;)

Nu ska jag krypa upp i soffan i denna fantastiska kreation och vänta på att sambon min ska komma hem
så jag kan börja laga pannkakor någon gång - så hungrig att jag snart äter upp soffbordet med allt på!

Ignorera mitt ansiktsuttryck!


Trackbacks ()

snöparadis.


Sovmorgon.
När jag slog upp ögonen och kollade ut innan så möttes jag av en himlans massa snö. När jag gick och lade
mig igår så var gatorna praktisktaget helt nakna och nu ligger det ett täcke av säkert en dm snö - helt otroligt.

Vyn från vårat köksfönster. Visst är det vackert?


Trackbacks ()

Dag 7 – Min bästa vän


Detta är en klurig sanning att skriva om då jag förlorade min bästa vän förra året,
det blir för jobbigt & för flummigt att skriva om så jag tar lätta vägen ut - skiter i det.


Trackbacks ()

dagens kortaste händelseförlopp


Herregud, jag kom precis innanför dörren hemma och kunde inte för allt i världen förstå varför katten satt
som ett litet gulligt ljus framför mig medan jag tog av mig ytterkläderna och hon skrek inte en enda gång.
Onormalt.
Dock så borde jag vid denna tiden förstått att något var fel.. Men nej då, så naiv som jag är så
tänker jag inte längre än att hon kanske har en riktigt bra dag helt enkelt. Oj oj oj vad fel jag hade - detta
var vad som mötte mig när jag gick över trösklen och in i köket. En krossad kruka och en blomma som ser
väldigt dålig ut. & vart tror ni det lilla odjuret som försöker spela oskyldig är? Jo i sängen där hon sitter så
fint hon bara kan för att jag inte ska skälla på henne. Haha. Sötingen.

 


Trackbacks ()

picture.

20101124128 (MMS)

Snön har kommit till Karlskrona!


Trackbacks ()

Dag 6 – Min dag


06.26

Slår upp ögonen och är övertygad om att jag försovit mig trots att mobilen aldrig slagit igång
(läs mobilen borde ha väckt mig sakta till ljudet av Evanescense's My immortal).

08.30
Sätter mig ner i stolen och börjar på omprovet för grupptentamen som jag inte lyckades med.

09.15
Knackar på lärarens dörr och lämnar in provet, fick till svar att jag kanske får resultatet nästa vecka.

11.00
På plats hemma i soffan med febertermometern i högsta hugg. Domen blev 37,9 i temp.

13.30
Öppnade mailet från min lärare och fick reda på resultatet på tentan.
(klicka här för att få veta)

15.03
Lagade lite pasta för att få i mig lite mat.
(jag lyckades få det till att både lukta och smaka knäck - I don't know how I do it!)

17.45
Med risk för att låta otoligt bortskämd men min personliga handlare (lilla pappa) kom med kvällsmat
till mig & M och fick prata av mig lite om de olika tentorna.

19.45
Slängde på mig mina snygga rosa diskvantar och led mig igenom det stora berget med disk.

21.00
Ny börjar NCIS äntligen, dock så väljer sambon att hoppa mellan detta och fotbollen till min
stora sorg!

22.30
Kryper ner i sängen och säger God natt till alla som läser.




Trackbacks ()

en bild säger mer än tusen ord ♥


Jag är överlycklig just nu!!



Trackbacks ()

fyrtiofem minuter tog det

(mobilblogg) Nu har jag varit duktig - provet är klart och inlämnat till läraren. Fyra hela sidor om relationsbehandling var mer än vad jag förväntade mig skriva så känns bra, nu är jag bara nyfiken på resultatet. Kommer börja gråta om jag inte klarade det. Kan det lika bra som min egen bakfika med så jäkla svårt att skriva ner det. Men men, är nöjd ändå. Så nu väntar jag bara på att Gabi ska bli klar och sen får gärna regnet avta innan jag ska gå till bussen och åka hem till min sköna soffa. Feber i massa gissar jag på idag.


Trackbacks ()

endast tomten är vaken..


Vet inte varför det är den första frasen som jag får upp i huvudet varje dag jag vaknar och det fortfarande är svart
svart ute - känns som om det vore mitt i natten.. Men jag är vaken och påklädd, dock inte redo för provat jag ska
sätta mig och skriva om 1½ timme. Pluggat i typ 10 minuter och känner mig säker på att jag kan det men är inte
vaken.. Tror faktiskt t.o.m att jag håller på att bli sjuk - blää! Sista veckan på LIA'n så vill inte missa mer tider nu..
missar hela dagen imorgon då vi ska till Ronneby för stora föreläsningar hela dagen och sen på torsdag är jag ledig
& efter det så är det bara fredag och lördag kvar sen är det slut. Ledsamt. Men ska bli skönt att komma tillbaka till
skolan och börja på ny kurs. Har massa att visa lärarna nu.

Men nu är det dags för mig att slänga i mig 2 huvudvärkstabletter
och lite frukost innan det är dags för att springa till bussen i spöregnet.

Trackbacks ()

Dag 5 - Vad är kärlek?





När hjärtat värker av känslor,

när huvudet inte riktigt är med på vad som sker, när magen
& hjärtat avgör vilken riktning livet tar. När jag skrattar
ärligt, och ögonen avslöjar vad jag känner. När jag kastar
mig rakt ut i livet med hjärta & sinne öppet att bli uppfångad.
Jag är där nu. Med ett inre lugn som talar om för mig att det
är här jag ska vara. Här där jag kan skratta, gråta, prata,
finnas, diskutera stora frågor, att ha en extra stark famn
som hjälper mig upp om än på ganska darriga ben. Att veta
att livet kommer storma även flera gånger, att det är då det
är viktigt om nånsin att ta hand om varandra. Att stötta,
uppskatta & finnas.Att dela olika åsikter, planera för dagen,
imorgon & längre fram. Att dela på livet med ett leende, att
fånga dagen & bara finnas.

Här & nu.






Trackbacks ()

saknar min kudde!


Jag är så trött, jag har bomull i huvudet, jag har ont i varenda led i hela
kroppen & jag ska iväg till min LIA från 12 till 20. Tjoho vad pigg jag är på detta!

Trackbacks ()

söndagsmys ♥


Nu sticker jag & min kärlek till Biostaden för att gå på Harry Potter and the deathly hallows.


Trackbacks ()

Dag 4 – Det här åt jag idag

Frukost
2 mackor på grovt bröd med skivat ägg och ett glas bubbelvatten.




Mini mål
1 apelsin



Middag
Spagetti & järpar med bubbelvatten
(ser inte alls lika mumsigt ut som det var..)





Mini mål
Popcorn på bion





Trackbacks ()

levande även denna söndagen.


Tjoho! Jag kom upp ur sängen denna söndagen också, även att det var jäkligt svårt.
Vanknade av att jag fick världens hostattack som inte ville gå över, sen så stod även katten våran uppe
på mig och då finns det inte så mycket att göra än att vakna. Hon är inte så smidig och hon är inte så lätt
heller utan det känns när hon kommer upphoppandes i sängen. Men fick iallafall sova till ungefär halv tio
så jag är nöjd.

Vilket fall som helst så är det en helt vanlig söndagsplanering idag.
Upp till Fågelmara för att lämna sommardäcken hos M's mamma där de ska förvaras under vintern, ikväll
är det dags för bio - Harry Potter - & någonstans mellan allt detta så ska vi hinna med att springa upp och
ner i tvättstuga också. Det blir en tajt planering men jag gör som jag alltid brukar - tar det som det kommer.

Trackbacks ()

iväg på släktmiddag.


Nu är jag redo för eftermiddagens bravader.
Kläder, smink & hår är fixat så jag är redo för att åka hem till far min för att fira min och farmors födelsedagar eftersom vi fyller så himla nära varandra. Så hela familjen kommer. T.o.m min kusin som precis fött barn som jag inte har hunnit träffa än för hon födde tidigt så de har legat i Lund en bra stund. Men nu ringde M så nu måste jag springa.


Trackbacks ()

Dag 3 – Mina föräldrar


Det är svårt att skriva detta inlägget då båda mina föräldrar
är väldigt personliga av sig & vi faktiskt bor i en småstad.
Vill inte skada någon i min närhet så blir väldigt kort.


Min pappa heter Anders och min mamma heter Naemie, båda kommer härifrån Karlskrona och bott här hela sina liv.
Pappa jobbar på bank och mamma min är frisör. De hade varit tillsammans länge och väl innan de började fundera på
barn & sen kom jag tillslut  :)

Vi bodde tillsammans i ett stort hus tills jag var nära 5 år då de separerade så jag hade en väldigt splittrad barndom
men jag är 100% säker på att de gjorde precis allt de kunde för att jag skulle känna mig säker & älskad. & jag beundrar
min mamma väldigt mycket då hon alltid (med vissa brister) kunnat ta hand om oss så vi haft både tak över huvudet och
mat på bordet - hon var mer eller mindre själv med mig & jobbade heltid på sin egen firma.

Men trots min barndom så älskar jag mina föräldrar och litar på dem med mer än det mesta.


Trackbacks ()

stadsvandring i regn.

Nu ska jag ta på mig en massa ytterkläder & vandra upp till M på jobbet -
vi ska ta en runda in på Smycka och kolla runt lite. I just can't wait!!


Trackbacks ()

Dag 2 – Min första kärlek


Jag tänker berätta om mitt första seriösa förhållande och
därmed min första kärlek - utan att nämna namn självklart.


Jag var 12 år när jag för första gången träffade denna killen, vi gick på samma skola och kände samma människor  (till vissdel). Det sade verkligen klick direkt och vi träffades mer och mer men det tog flera år innan något riktigt hände. För att vara exakt så tog det nästan 6 år. Jag var lycklig och flög fram (det var som en drog), men när vi bråkade och var ovänner så föll jag långt ner. Ett väldigt stormigt och känslosamt förhållande som bara varade 1 år men ändå så är de lyckligaste minnerna från min barndom tillsammans med honom - ligga på berget på Långö mitt i natten & kolla på stjärnfall. Eller somna i ormbuskarna - hehe.

Han hjälpte bygga upp mig till den jag är idag men relationen mellan oss funkade inte ändå. Det var  fina år som jag alltid kommer tänka tillbaka på med glädje, men det var helt enkelt inte rätt. Endast rätt för stunden, han var min tonårs-kärlek och han var min första kärlek.

Trackbacks ()

Dag 1 – Presentera mig själv



En omtänksam tjej vid namn Maria, föddes på Karlskrona BB fredagen den 13 november 1987.
När jag var 4-5 år gammal så separerade mina föräldrar och jag flyttade med mamma ungefär 5 minuter
bort från pappa. Var alltid ett lugnt barn och var hos mormor min (som var dagmamma) fram till jag
började förskolan.

Nu är jag 23 år och bor tillsammans med min sambo i en mysig 2a lite i utkanten av Karlskrona centrum.
Det är med andra ord jag, M och vår kise Piri-Piri. På gymnasiet gick jag en data/samhällslinje i 3 år
men lyckades inte så bra med det utan gick ut med samlat betygsdokument så sedan 2006 har jag
försökt hitta rätt för mig & min framtid. Vilket ni som brukar läsa vet är KY Psykiatri på BTH.

Envis, ärlig och nyfiken är väl de ord som brukar förklara mig bästa.

Har en väldig vacker syn på livet efter att ha jobbat mig igenom en väldigt djup depression med ångest
& panik med hjälp av 12 stegs behandling från juli 2008 till mars 2009. Har lärt mig att aldrig ta något förgivet
(för det kommer ändå tillbaka och biter mig i röven) & vara extremt tacksam för varje dag som jag får ta egna
beslut och leva mitt liv. Ser på livet genom tanken : att ta en dag i taget och inte låta rädslan styra livet!


Imorgon kommer det nytt - håll ögonen öppna!

Trackbacks ()

Typiskt! Det är så fruktansvärt typiskt at...

Typiskt! Det är så fruktansvärt typiskt att LIAn ska ligga under den perioden på året som jag mår sämst, blir alltid sjuk i november och detta året är f*n inget undantag.. Huvudet dunkar, näsan rinner, halsen känns som om någon hällt rakblad & lim i och febrig känsla i kroppen. Men jag är inte den som klagar på att gå upp klockan 5 för att jobba heldag ändå ;) Det är sådan hysteri för att få ihop timmarna under dessa veckorna att jag inte ens varken orkar eller vågar låta mig bli sjuk - hur friskt är det då..? Men idag kanske det bli bra. Schemat ser ut såhär : 7 - 10 avd 1 , 10.30 - 12 skola , 12.30 - 15.30 avd 11. Lite annorlunda så jag hoppas på det bästa!


Trackbacks ()

30 dagar av personliga sanningar!

Jag får ibland utmaningar från mina läsare och det är inte alltid jag tycker dem är
intressanta men den här tyckte jag verkade rolig, speciellt såhär efter en så tråkig
föreläsning. Under 30 dagar kommer jag alltså att jobba mig igenom denna listan.



♥ Dag 1 – Presentera mig själv.
♥ Dag 2 – Min första kärlek.
♥ Dag 3 – Mina föräldrar.
♥ Dag 4 – Det här åt jag idag.
♥ Dag 5 – Vad är kärlek.
♥ Dag 6 – Min dag.
♥ Dag 7 – Min bästa vän.
♥ Dag 8 – Ett ögonblick.
♥ Dag 9 – Min tro.
♥ Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
♥ Dag 11 – Mina syskon.
♥ Dag 12 – I min handväska.
♥ Dag 13 – Den här veckan.
♥ Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.
♥ Dag 15 – Mina drömmar.
♥ Dag 16 – Min första kyss.
♥ Dag 17 – Detta ångrar jag.
♥ Dag 18 – Ett annat ögonblick.
♥ Dag 19 – Det här får mig att må bättre.
♥ Dag 20 – Därför bloggar jag.
♥ Dag 21 – En "Dagens"-lista.
♥ Dag 22 – Det här upprör mig.
♥ Dag 23 – Mitt favoritminne.
♥ Dag 24 – Det här får mig att gråta.
♥ Dag 25 – En första.
♥ Dag 26 – Mina rädslor.
♥ Dag 27 – Några av mina favoritbloggar med beskrivningar.
♥ Dag 28 – Det här saknar jag.
♥ Dag 29 – Min favoritplats.
♥ Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Trackbacks ()

Aldrig varit med om en bättre föreläsning!

Föreläsningen om relationsbehandling blev omvänd första timmen då gubben drar hela sin livshistoria istället för att gå in och berätta om det han faktiskt ska! Hur kul är det? Jag kan ärligt säga att jag saknar min praktik och funderar på att skippa detta och gå dit istället.. Sitter ändå bara av tiden på båda ställerna. Vilket är bäst - pest eller kolera?? Förjäkla tråkigt att den är frivillig för jag har själv valt det. Gah, ska sluta bestämma sånthär själv för det går inte bra i slutet.


Trackbacks ()



Till startsidan igen?


Maria Persson. 23 år.
Bor i Karlskrona, Blekinge.
Plugga Psykiatri på BCY.
Förlovad med världens mest underbara Micke.

Jag skriver av mig om allt det som ligger mig varmast om hjärtat. Har en stor passion för make up & mode - framför allt skor & väskor. Älskar vardagslyx!

Som maskrosbarn lever jag mitt liv till det yttersta för att inte missa någonting och mitt motto är att ta en dag i taget och inte låta rädslan styra livet! Drömmar är till för att uppfyllas!

bloglovin