lyxkaka.

Efter denna, rent ut sagt, helvetes dag där det största som absolut inte fick gå fel - gick fel.
Vi (läs jag) klippte ihop vår film till grupptentan och när allt vad klart så vägrade programmet
läsa filen. Som vi förövrigt hade suttit och klickat upp och ner hela eftermiddagen.

Det enda som jag tänkte på var att jag inte skulle kasta ut datorn från balkongen
så jag ställde mig ute i köket och slängde ihop mig efterlängtade lyxkaka istället.

Chocolate chip walnut brownies från A Piece of Cake.


Trackbacks ()

städmani.

Idag slängde jag mig helhjärtat in i rollen som hemmafru.
Dammsugit alla rum inkl. toan och sen svabbat precis överallt. Nu är det dags att slänga
upp lite nya gradiner och sen ska jag slänga mig på all jäkla disk som vi lyckats få ihop.
Tvättstugan är också igång men har lagt över det ansvaret på M för en gång skull.

Men först ; ett stort iskallt glas med Cola.

Trackbacks ()

wishes.

Jag längtar efter vår och sommar.
Sol & värme.


Trackbacks ()

vinnare.

Jag lyckades vinna :)


Trackbacks ()

fredagsångest.

Jag har hamnat i en situation, ofrivilligt, som jag inte vet hur jag ska hantera.
Har en stor jäkla klump i magen och ångesten börjar komma krypande, skit
jobbigt för jag önskar att jag inte kände såhär. Jag är jätte glad för denna
människa som situationen inblandar men ändå så känns det skit jobbigt.

Tårarna pressar bakom ögonlocken konstant och jag vaknade med ångest vid två i natt.

Trackbacks ()

...

Jag mår skit ikväll så blir inget att skriva idag.
Imorgon återkommer jag med bilder.

Trackbacks ()

jag lyckades.

Efter att ha bort här i ungefär ett år så lyckades jag äntligen ramla i trappan..
Mjölken blev lite mörbultad, äggen trycktes mot möjlken (men höll) och min kind störtade rakt in i M's spända
fotbollsvad. Jag har ont i käken och kinden så nu hoppas jag på att jag inte lyckas få en snyggt litet blåmärke.
Men jag är tuff - jag har varit med om värre  ;)

Trackbacks ()

quickie.

Äntligen hemma efter en föreläsning som var mer sövande än inspirerande, tyvärr.

Så nu är det dags för lite mat innan jag slänger mig på ordlistan om Tomkins och
redovisningen tills imorgon. För ikväll kommer det inte finnas mycket tid. Ska till
Långö och inspektera lägenheten innan den nya tjejen flyttar in och storhandla
för idag kom äntligen CSN intrillande på mitt ekande tomma konto.

Trackbacks ()

alltid redo.

Jaha, klockan är bara 06.49 och jag är redan klar & redo för ännu en dag i skolan.
I lite väl god tid men så kan det gå. Sambon alarm ringde nämligen redan 05.45 då hans destination
för dagen är Malmö. Inte alltid en dans på rosor att vara butikschef. Inte alltid en dans på rosor för
en flickvän heller.

Men i vilket fall som helst - dagen i skolan kommer inte vara lätt. Först är det handledning sen gruppträff
och sen är det dags för den sista av de korvstoppande föreläsningarna i denna kursen. Idag är det dags
för Tomkins och sen imorgon är det "uppsamlingsföreläsning" eller något liknande. Sen är snart denna
kursen slut och då går vi in i psykopatalogin - något jag ser fram emot jätte mycket.

Trackbacks ()

irriterande.

Sminket är borta, tänderna är borstade & pyjamasen på.
Klockan har slagit dags att krypa ner i sängen - ögonen och benen berättar
att jag är trött för det gör så jäkla ont. Men hjärnan vill inte lägga av. Det
enda som snurrar är att jag inte fått koll på allt till handledningen imorgon.
Inte för att jag är orolig för det utan för att jag känner att det helt enkelt
kommer bli pannkaka eftersom jag låter det bli det. Irriterande tankar..

Speciellt såhär mitt i natten.
Men något bra kom ut av det,
jag fick mina räkningar betalda.

bild från weheartit


Trackbacks ()

inte riktigt nöjd.

bild från weheartit


För precis en vecka sedan så bestämde jag mig (väldigt snabbt) för att klippa lugg igen av den enkla anledningen
att jag var trött på hur det gamla barret såg ut - men jag är fortfarande inte riktigt nöjd. Känns inte så som jag ville
att det skulle. Det känns precis lika tråkigt ut som innan. Mirakeloljan som jag fick av mamma gjorde det mycket
mindre risigt men jag vill göra något med färgen. Satt och kollade på lite bilder på We♥it och nu har jag blivit lite små
sugen på att lägga i en rosa slinga som kanske piffar upp det lite - det enda problemet är bara att mamma aldrig
någonsin skulle få för sig att göra det på mig. Men men, tillslut kommer det en bra idé om detta också  :)

Någon som har tips att dela med sig?



Trackbacks ()

misslyckat.

Nu när jag äntligen fått tummen ur r*ven och ringer upp chefen så har hon gått för dagen. Så jäkla typiskt.
Så nu koncentrerar jag mig på mat (stekt potatis) och läxan tills imorgon (mentalisering & theory of mind).


Update ; när t.o.m jag väljer att städa toan hellre än att plugga då har det gått långt..

Trackbacks ()

anknytningsteori & power point.

Jaha, nu är det måndag igen och jag sitter ännu en gång i skolan.
Den 9de är det dags för redovisning om anknytningsteori och en PowerPoint presentation ska knåpas ihop.
Jag börjar bli riktigt duktig på detta nu igen - var ungefär fyra år sedan jag läste det på gymnasiet men de
dolda talangerna och erfarenheterna börjar komma upp till ytan igen. Tjoho.

Men tänk er utmaningen, vi är åtta stycken i gruppen och det betyder att det är åtta stycken olika personer
och åtta olika delar som ska integreras i en redovisning som endast får vara tjugo minter och tio minuter
som ska vara till diskussionsfrågor. PBL-arbete är inte alltid lätt.. Men just nu är det fruktansvärt kul.

Jag lyckades få en riktig nystart nu i samma veva som skolan startade och snön började smälta bort. Inte
för att snön försvann för det kommer bara mer och mer men i min hjärna och mitt hjärta så kommer den
snart att vara borta. Extremt stark förnekelse eller vad?!

Pappa sa att han lovade att det skulle vara borta tills de kommer
hem från USA om två veckor. Han tar med sig solen från Karibien.


Trackbacks ()

jag vill ha..

Jag vill ha en tvättmaskin som tar tvätten från korgen, stoppar in den själv, startar
rätt program, plockar ur, stoppar in i torktumlaren, plockar ner det i korgen igen & börjar
sedan om så jag slipper springa upp och ner för 3 snurrtrappor ett ex antal gånger per dag.


Trackbacks ()

♥ iron fist.

998 :- hos MyHysteria


Trackbacks ()

eget hemlagat.

Ser inte alls lika god ut som den faktiskt var!


Trackbacks ()

snabbis.

Update.

Storstädning av sovrummet, halva köket, hallar x 2 & vardagsrummet är klart.
Sambon har gått iväg till sin datagrej och den egengjorda pizzan är inne i ugnen.
Alla grejer som ska kastas står på ett och samma ställe istället för lite överallt.
Katten är kammad, mår bra och hon har fått toalådan rengjord från grunden.

Nu får jag min belöning - ett iskallt glas med sprite och vodka päron  ♥♥

Trackbacks ()

önskelista ♥

IC - Noir Et Rouge
IC - Thorny
IC - Snirkligt kors


Jag är så fruktansvärt sugen på att slänga iväg en beställning på dessa tre till Intensive cravings.
Bara öronhänget är ju to die for och redan första gången jag såg det visste jag att det var kärlek!
Korsringen är fruktansvärt vacker också, passar perfekt med halsbandet jag fick av kära svärmor.


Trackbacks ()

sovmorgon.

God morgon alla söta.
Jag är vaken, efter en välbehövlig sovmorgon, och jag är på super humör!
Lite trist att det inte är någon sol idag men det ska inte få stoppa mig. Var
duktig nog att sitta med både mina Tomkins PBL-frågor och en liten ordlista
så nu ska jag inte plugga honom på hela helgen utan blir bara lite om
redovisningen som ska vara klar till på måndag.

Planerna för idag är inte stora, det enda som är planerat är att jag ska upp på stan en runda för att leta
efter ett par billiga snygga strumpbyxor och säkert en liten snabb lunch tillsammans med min kärlek.
Ett stort MAYBE är också att jag kanske ska till Ida och försöka hjälpa henne komma ifatt då hon varit
sjuk hela veckan. Det ska bli fruktansvärt kul!

Nu ska jag fixa till en mysfrukost innan jag hoppar in i duschen och börjar min dag.


Trackbacks ()

desorganiserad anknytning..?

Jag är instängd, i detta lilla rum med fönster mot gården.
Jag hör henne vandra fram och tillbaka utanför dörren, men snabba tunga steg.

Hon är arg, fly förbannad för något som jag inte gjort - så som hon oftast är.
Jag räknar sekunderna som det tar tills hon stannar, ett - två - tre - fyra - tyst.
Hon stannade!

Jag fäster blicken på handtaget sekunden innan hon drar ner det och kommer
störtande in i rummet, jag försöker skydda både huvud och kropp men slagen
haglar från hennes ilska. Hon skriker och slår men jag hör inte vad hon säger.

Jag är knäpptyst som alltid, finns ingen idé att säga emot eller skrika för då
säger hon bara till mig att hålla käft så inte grannarna hör.

Jag förstår inte hur ingen kan höra henne - hur ingen kan förstå.
Mina blåmärken säger mer än tusen ord..


















Trackbacks ()

lek i hela lägenheten.

Det största som Piri-Piri & jag har gemensamt är verkligen våra små ryck som vi får tillsammans.
Hon får ryck och springer runt i lägenheten med "galen-ögon" och jag hakar på lika snabbt så vi
springer runt i hela lägenheten och leker och stökar som två galningar.

Det hela slutade med att katten hoppar upp i sängen och lägger sig platt fall med mig bredvid.
Kan det blir bättre?


Trackbacks ()

vad har hänt?

Varför gick min statistik upp som ett skott idag? Någon som har nått att berätta för mig?

Trackbacks ()

kiss and make up ♥

Älskar Lindex - den enda affären här i Karlskrona har NY förgreningen utav MayBelline.
Idag blev det ett vårigt läppglans och en ljus aprikosfärgad rouge som fick följa med mig hem.
Numret på läppglanset är 569 och numret på rouget är 101.


Trackbacks ()

iskallt.

Jäkla skit vad kallt det har blivit nu igen!
Däremot så är jag varm i hjärtat så jag klagar inte  ;)

Dagen har varit skönt. Var länge i skolan och höll på med genomgång av gårdagens
föreläsning om Stern och affektteorier. Vi jobbade lite över gränserna och satt blandat
med de andra två grupperna så var riktigt lyckat och roligt faktiskt. Sen blev det dags
att åka ut till sjukhuset för ett litet besök och sen in till stan för att träffa min kära Marie.
Vi gick ner till stationen för att hämta ut ett litet paket som väntade på mig och sen gick
vi vidare upp till PM för en liten fika i värmen. Diskuterade lite fram o tillbaka och hon
berättade en riktigt rolig idé hon har som jag numera hakat på. Hoppas det blir av.

Så snart blir det kanske något helt annat här i bloggen

Trackbacks ()

pink nation.

Som bilden ovan berättar så är jag med och tävlar om en riktigt speciell plattång inne hos Pinknation.se, en blogg
som drivs av en härlig tjej! Läser varje dag och blir aldrig något annat än glad när jag klickar mig in. Vilket brukar
bli ett x antal ggr per dag. Så gå in du också och läs vad hon skriver - eller bara kolla på de vackra bilderna  :)


Trackbacks ()

dagens stora händelse.

Idag blev det ju faktiskt en lite avig dag.

Började med att jag försov mig (trodde jag) och stressade så jag kom till skolan redan vid tio i åtta. Duktig som jag
är så gick jag in i klassrummet för att vänta på resten av min grupp och läraren. Tiden gick och gick men ingen kom.
(För att lägga in en mer förklarande del så ska jag berätta att jag hade sett några
polisbilar utanför skolan när jag hoppade av bussen men tänkte inte mer på de..)


Efter en stund så ringde min gruppkompis och undrade vart jag var - mitt svar blev självklart "I klassrummet."
Varpå hon nog dumförklarade mig för hon fortsätter prata och säger : "Vi står alla vid Preem för skolan är avstängd.
Det är en man med kniv som springer runt där så Niklas har ställt in handledningen." Nu var ju inte detta den direkta
sanningen utan överdriven så det var väl ingen farlig situation men här börjar jag förstå varför polisen var där men
kopplade inte längre än de. Utan svarar lite utan att tänka vilket betyder att mitt svar blev möjligtvis lite avtrubbat,
för jag säger: "Jaha... men då kanske jag skulle ta och gå ut då." Knäppgök skulle jag nog klassa mig själv som.

Men för att göra en lång berättelse kort så slutade det med att vi åkte hem till en gruppkompis i stan och hade
handledning där istället. Vi satt 8 stycken i hennes lilla pyttelilla etta men det var mysigt som tusan faktiskt!
& eftersom allting "redde" ut sig ganska så snabbt så fick vi vår efterlängtade föreläsning om Stern tillslut.



Tryck på bilden för att komma till artikeln.

Trackbacks ()

drop dead gorgeous.

Things I want - so give me!!  (http://www.ji-style.se/)


Trackbacks ()

inbokat besök.

Nu är det snart dags för mig att vandra iväg till min kära frisör (mamma min) för en liten makeover - hoppas jag.
Fick ett litet anfall nu för en liten stund sedan att jag vill göra någon förändring så det blir nog lite skillnad iallafall  :)


Trackbacks ()

utåtagerande.

Jag blir fruktansvärt frustrerad på dessa jäkla teoretikerna som vi läser om just nu.
Pluggade som tusan i torsdagskväll & igår men fattar fortfarande ingenting om den jäkla
Stern - det är inte logiskt för 5 öre. Allting är bara som en klumpig, grå gojja i mitt huvud.

Men hoppas att dagens basgruppsträff kommer göra det lite klarare.

Trackbacks ()

hopplöst.

Jag har ingenting att skriva om - med andra ord så händer det ingenting just nu.
Men inspirationen kommer snart tillbaka - bara vänta.


Trackbacks ()

äntligen i min hand.

Min rosa prickiga termosmugg full med kaffe är det bästa som finns en trött & seg söndagsmorgon.


Trackbacks ()

mitt nya inköp.

Härrom dagen så insåg jag att det var dags för mig att köpa en ny extern mus till min dator.
Sladden har skavts sönder i en hörna så varje gång jag använder den så får jag en "liten"
stöt, vilket jag chansar på inte är så bra. Utan jag gav mig iväg till Elgiganten för att inhandla
mig en super söt lila/blommig trådlös Logitech som passar utmärkt i mina små händer.


Trackbacks ()

helt plötsligt fredag.

Idag är jag ledig - precis som alla andra fredagar hittils - och hade t.o.m planerat in en (vad jag trodde) välbehövlig sovmorgon. Men icke sa nicke, jag vaknade helt utvilad och full av energi redan 7.30. Vilket betyder att nu sitter jag bara och väntar tills någon annan vaknar. Möjligtvis kanske Gabi då vi pratade om att ta en nöjestripp till Kalmar idag. Höjdpunkten är ju att CSN trillar in på bankkontot idag & jag har en lång inköpslista.


Trackbacks ()

tävling.

Nu måste jag lite snabbt tipsa om denna härliga tävlingen som Henrietta har i sin blogg.
Jag är med och tävlar vilket jag också tycker att ni ska gå in och göra - vinsten är super!


Trackbacks ()

förvånad som tusan.

Idag har jag fått världens största present - perfekt start på vårterminen 2011.
Provet som var på Freud, Mahler, Erikson och Piaget fick vi tillbaka idag på handledningen och vi klarade oss
allihopa. Blev så chockad att jag var tvungen att läsa Evas kommentar tre gånger innan jag faktiskt trodde på
det! Så sjukt skönt att det blev godkänt så jag slipper göra om det samtidigt som vi håller på med denna nya
kursen om Bowlby, Stern och Tomkins. Anknytningsteorier, självutveckling och affekterier är roligt men det är
fruktansvärt mycket och förvirrande. Men det går nog bra ska vi se. Har 6 veckor på mig innan det är prov igen.

Glädje!


Trackbacks ()



Till startsidan igen?


Maria Persson. 23 år.
Bor i Karlskrona, Blekinge.
Plugga Psykiatri på BCY.
Förlovad med världens mest underbara Micke.

Jag skriver av mig om allt det som ligger mig varmast om hjärtat. Har en stor passion för make up & mode - framför allt skor & väskor. Älskar vardagslyx!

Som maskrosbarn lever jag mitt liv till det yttersta för att inte missa någonting och mitt motto är att ta en dag i taget och inte låta rädslan styra livet! Drömmar är till för att uppfyllas!

bloglovin