lidande.

Idag har jag nog genomlidit världens mest onödiga skoldag.

Började inte förrän halv elva med handledning fram till halv tolv, jätte roligt att diskutera borderline,
uppfostran och  jobbig uppväxt i en & en halv timme - tre ämnen som ligger mig väldigt nära.
Blev nog lite små avstängd efter det för kommer inte ihåg någonting under den timmen vi satt i
länken på lunchen  =S

Inte för att det gjorde något men lite läskigt.. Men sen vid ett hade vi inbokat Själverfarenhet fram till halv tre.
Johannas tur att berätta om sig själv och sin bakgrund och fy fan säger jag bara! Det är precis som om hon
sitter och berättar om mitt liv. Skit läsigt! Och ångestframkallande till tusen för jag sitter och har flash-backs
hela tiden. Jobbigt som tusan men så får det bara vara.. Påverkades väldigt mycket av utvecklingspsykologin av
en anledning som jag tänker hålla hemlig - och sen nu när vi läst om psykoser i förra kursen och nu borderline
i denna kursen så börjar det bli lite mycket. Bad ju att få ut min journal för inte så längesen och där stod det är
fint borderline. Så lite små läsktigt nu när vi börjar läsa om det för det är mer eller mindre huvudet på spiken
på mitt tidigare beteende. Kan väl tacka gud för att jag lyckades komma ur slutenvård för annars hade jag
suttit någon helt annanstans än i min sköna soffa tillsammans med min älskade sambo och gullekatt Suck..


bild från we♥it.

Trackbacks ()

i'm alive!

Inne en snabbis här för att berätta nyheten innan jag kryper ner i soffan och kurerar mig.

Jag överlevde och till & med klarade av halkbanan! Var skit kul när jag väl kom in i det men skakade så fullständigt att jag knappt inte kunde trycka ner pedalerna. Haha! Nu är det fokus på att inte missa ett enda tillfälle till i skolan innan det är dags för uppskrivning och körprov. Lite små ångest för den långa dagen som jag missade idag.. suck.


Trackbacks ()

en boll av känslor.

Enda sedan jag gick och lade mig igår så har det varit två bauta stora känslor som snurrat runt i hela jäkla kroppen - oro och ångest! Det är nämligen så, mina damer och herrar, att kl 7.30 rullar vi (jag och några till) ut från bilskolan och sätter kurs mot Olofström och halkbanan. Pirrigt som tusan! Och det är först nu som jag faktiskt insett vad detta innebär. Svin dyrt så får inte misslyckas helt enkelt. Men fy tusan vad härligt det kommer vara när det är över - då kan jag inte psyka mig själv längre. Så håll tummarna för mig mellan 7.30 & 14.30 för idag är det första milstolpen.


Trackbacks ()

Äntligen fått tillbaka tentan!

100media_imag007 (MMS)

Äntligen fått tillbaka tentan!


Trackbacks ()

först idag kan jag slappna av.

Tog mig vatten över huvudet..
Först Växjö i fredags hela dagen och sen upp tidigt i lördags för M skulle åka iväg och jag var ju bara tvungen att säga hej då. Sen var det dags för mig att dra iväg till Ronneby och jobba mellan 10 & 19. Sen snabbt hem till en förbannad katt som ville ha mat och som slutade med att jag däckade i sängen vid kvar i 9 och sov fram till kvar i 7 då det var dags att gå upp igen och åka ner till Ronneby och jobba mellan 8 & 17. Visserligen ett par ganska lugna timmar i början då alla barnen sov men tröttsamt ändå. Sen hem och äta min efterlängtade pizza och sen äntligen sova! Men det höll inte så länge för igår var det dags för skola - eller ja, iallafall gå hem till Johanna och träffa gruppen där. Men dagen var inte slut där, jag hade ju lyckats boka in en körlektion utan att jag riktigt tänka mig för så det var bara hem snabbt och ta en power nap innan jag skulle vidare till körskolan.. Lagom trött och tjurig jag var när jag kom hem.. Tur att jag har en M som ville pigga upp mig  :)

Så idag har jag bestämt mig för att jag ska ta det så lugnt att jag nästan kryper fram!
Vilket betyder - skola, ett snabbt bankärende och sen hem och bara sitta i soffan och glo in i väggen!

Trackbacks ()

roadtrip.

Igår var det dags för en efterlängtad roadtrip tillsammans med Gabrijela!

 

Denna gången drog vi, ännu en gång, iväg till Växjö för att shoppa och träffa en kompis till henne.
På något sätt så blir det alltid att vi flippar ur totalt under bilresan. Sen att mamma hade glömt att sätta in radion i bilen gjorde ju inte det hela bättre utan vi fick lyssna på mobilerna istället - lite sådär kvalité men det fixade sig ändå och vi kom fram tillslut! Hehe. Fick med mig hem lite roliga saker som t.ex. ett underbart linne från Gina Tricot och ett knallrött "Devil" läppstift från Make Up Store.

 

 

"Surround myself with happy toughts"

 

 

"Devil från MUS"

 


Trackbacks ()

förvånar mig själv.

Oj oj oj.
Har precis varit på körlektion och samtidigt bokat tid för både teoriprov och körprov inom en väldigt snar framtid. Väldigt ångestladdat för mig så när jag kom hem och öppnade dörren och utropade jag att jag hade ångest och behövde en kram! då kom det en fästman som blev orolig och slängde av sig hörlurarna för att ge mig en bamsekram så jag kom ner på jorden igen.

"Det är bara en pappersbit" kommer bli mitt nya mantra framöver.

Men tror allt att jag är lite smått självdestruktiv eftersom jag lägger allt detta ungefär samtidigt som vi har den stressigaste perioden i skolan. Smart eller hur..?

Trackbacks ()

new nails.

Idag blev det äntligen en tripp till Sophia på Sophorama för att få mina katastrofnaglar tillfixade.
Gömt dem bakom ett laget lila lack senaste veckorna för de var allt för långa.
Hade t.o.m förberett mig med en bild på vad jag ungefär ville ha och hon levererade verkligen!
Super nöjd.



Edit.
Bättre bilder från Sophias blogg.




Trackbacks ()

anledningen till min frånvaro.

Anledningen är enkel, jag vet inte om jag ska fortsätta med denna bloggen eller börja med den som ligger på Wordpress istället. Dock är jag inte riktigt nöjd med den men fortfarande bättre. Ska bara komma på hur jag kan inportera allt från denna till den så blir jag nog nöjd, någon som vet? :)

Trackbacks ()

morn, morn.

Ännu en måndag med sol och värme – hoppas bara det hålla i sig.
Parkerat mig i soffan och diskuterar med mig själv om jag ska ta mig i kragen och vandra till skolan idag eller om jag ska låta mig vara lat såhär på en måndag och faktiskt ta bussen.. Hmm, svårt val. Kändes så fruktansvärt bra att gå i fredags så det lutar nästan åt buss. Haha, latis!

To be continued :)


Trackbacks ()

våren är här!

På med rosa pilotsolglasögon tillsammans
mina skinnconverse & skinnjacka sen är jag redo för dagen.


Trackbacks ()

super mega ångest.

Fy f*n vilken dag rent ut sagt!
Imorgon är det tenta men känner mig endå ganska lagom stressad inför det. Värre var det på själverfarenheten innan.. Fick en fruktansvärt konstig reaktion. Det började visserligen redan förra veckan efter att jag hade berättat klart min livshistoria - fick en jäkla massa olika flashbacks som inte varit av de mysiga sorten.
& allt detta med att läsa utvecklingspsykologi och barn överallt har rört upp en massa i mig. Massa minnen, som visserligen är bearbetade men som ändå innehåller väldigt mycket sorg, ligger kvar djupt begravda.

Nej nu ska jag inrikta mig på min kommande körlektion för jag vill inte tänka på detta nu.

Trackbacks ()

djup önskan.

Första önskan : en mycket större garderob.
Andra önskan : att få fylla den med kläder från Chapnlle.

skor & halsband.

 

klänning.

 

jacka & sandaler.

 

skarfs.


Trackbacks ()

love at first sight..

..after a long day everybody needs a bit of love.  ♥♥


Trackbacks ()

ännu en måndag morgon.

Efter att ha bråkat med en väckerklocka som aldrig ville sluta ringa så sitter jag här i soffan nu, fullt påklädd - dock inte riktigt vaken - och väntar på att klockan ska gå så skoldagen kan börja någongång. Halv nio ska jag befinna mig utanför hamn krogen för vi ska spendera dagen i Jämjö hos en klasskompis och försöka få ihop ell ganska så bra manus till våran psykos-redovisning imorgon.

Nej nu ska jag packa väskan och sen är det dags att gå.

Trackbacks ()

ny uppsatt.

Idag fick jag äntligen tummen ur röven och såg till att sätta upp vår nya klocka i stora hallen.
Platsen över hyllan har varit reserverad enda sedan innan jul men den har legat i kartongen
och för jag har helt enkelt varit allt för lat för att orka sätta upp den. Men nu är den på plats.


Trackbacks ()

sänder en varm tanke.


Idag skickas det iväg extra många krya-på-dig-tankar till underbara Ida.
Hoppas du blir frisk snabbt!


Trackbacks ()

stickor nr 4.

Jag tänkte inte ge mig! Nu hugger jag in på mitt extremt stora
garnnystan för att se om det faktiskt blir en halsduk eller inte.
Vad tror ni, kommer de blir något klart innan våren kommer på
riktigt eller kanske blir det lagom till hösten?  :)


Trackbacks ()

helgens begär!

Kort liten sommarklänning från Halens för 199 kr.


Trackbacks ()

välkommen in i vårat vardagsrum.

Nu är de nya gardinerna på plats i vardagsrumsfönstret. Vad tycks?


Hittade dem upphängda på Indiska förra fredagen men tyckte de var lite dyra för att passa min studentplånbok så stod bara och dreglade över dem en stund innan jag gick vidare och glömde dem. Men tyckte fortfarande att de skulle passa perfekt i vårat stora fönster nu när våren är på ingång. Så när hon ringde mig och berättade att hon hade en rosa påse till mig så blev jag överlycklig!


Trackbacks ()

våren är här!

(mobilblogg)

Idag skiner solen stark på den blåa himlen och jag hälsar den välkommen i min nya skinnjacka och mina nya boots – glömde solglasögonen hemma så de får åka på senare istället.

Bestämde mig tidigt för att spendera så stor tid av dagen som det bara går ute så träffade Linn för att springa lite på stan och leta halsduk till mig. Slutade med att hon kom hem med en jacka men jag ingen halsduk, inte än sålänge iallafall.. hittade en söt på Lindex men den var lite dyr. Får se.

Vad jag gör nu är enkelt, fördriver tid hos Micke innan det är dags att träffa pappa och äta lunch.
Tänkt försöka hinna med att både plugga, städa och byta gardiner idag. Tveksamt om jag kommer lyckas, ska nog vara glad om jag orkar diska.. men gardiner MÅSTE upp – de är ju helt nya och en present från mamma.

Jag bjuder in våren i vårt hem nu!


Trackbacks ()

önskelista ♥


Klänning 399 kr
Cardigan 299 kr
Byxor 199 kr
Lång cardigan 199 kr
Tröja 199 kr

Trackbacks ()

lycka, lycka, lycka! ♥♥♥

Vilken chock jag fick när jag öppnade min inkorg på mailen precis, där låg ett mail från Madeleine på Intensiv Cravings och bara väntade på mig. Läst lite snabbt men förstod nog inte riktigt vad det stod för var tvungen att läsa ungefär 3 ggr innan jag fattade. Jag har vunnit ett presentkort på hennes smycken så det var bara till att gå in på hennes sida och välja och vraka - tror ni jag blev lycklig eller? Vad en väldig stor solstråle mitt i all smärta och stress. Min stackars rygg fick ju sig en riktig tryckare när jag ramlade i trappan härromdagen så efter att ha suttit på väldigt obekväma stolar under en 3 timmar föreläsning idag så kommer jag nog leva med Voltaren ett bra tag.

Men som sagt, kvällen blev genast lite ljusare.


Trackbacks ()

bra kombination.


smärta + smärtstillande = en glad maria



Trackbacks ()

Bild nr 28.

Dag nr 28's bild skulle föreställa en av mina favorit bilder
så här kommer den sista bilden för denna gången.

Representerar mina absoluta favoriter här i livet, dans & musik ♥♥♥

 



Trackbacks ()

zombie.

Just nu är jag så trött att jag inte ens vet om jag kan formulera en mening.

Anledningen till varför jag är uppe såhär tidigt är enkel - Micke ska spendera dagen på en utbildning nere i Malmö så var ingen direkt idé att försöka somna om när hans klocka hade ringt. Jag får mer eller mindre hjärtinfakt när den ringer.. Men dagen idag kommer gå ganska så snabbt. Skolan fram till lunch och sen iväg till läkaren innan det är dags för att åka hem och slänga mig in i skolböckerna. Inte så lång tid kvar till tentan nu tyvärr..

Men nu måste jag börja min dag. Solen skiner ju utanför mitt fönster  :)


Trackbacks ()

Bild nr 27.


Just nu har jag fastnat väldigt mycket för Bruno Mars eftersom hans musik
påminner mig om vår och sommar. Men lyssnar även mycket på The Script.

Favorit ; Just the way you are & Billionaire
Favorit ; The man who can't be moved & I'm yours






Trackbacks ()

you haven't seen the last of me.

Feeling broken
Barely holding on

But there's just something so strong
Somewhere inside me
And I am down but I'll get up again
Don't count me out just yet

I've been brought down to my knees
And I've been pushed way past the point of breaking
But I can take it
I'll be back
Back on my feet
This is far from over
You haven't seen the last of me


Trackbacks ()

Bild nr 26.

Dag nr 26's bild (som egentligen skulle ha kommit upp igår) skulle föreställa en bild på mig själv men efter att jag pratade med min älskade Yllka igår så hittade jag denna gamla bilden, från sommaren 2006, på min bilddagbok som jag verkligen måste visa er alla.



Love you my honey ♥♥♥


Trackbacks ()

sanctum 3D

Jaha, vad kan jag säga om filmen igår?
Eftersom det stod att det var en thriller action så hade jag väl förväntat mig lite mer - speciellt eftersom den var gjord av James Cameron. Märkte att den var ganska häftigt gjord efter att ögonen anpassat sig så det är jag väldigt nöjd med. Handlingen kunde väl ha varit lite bättre, med andra ord så var den väldigt förutsägbar och jag skulle nog mer ha kallat den en action drama. Hade jag sett den hemma så kan jag tänka mig att jag hade gråtit floder! Men den var ändå cool att se i 3D - trots att glasögonen är allt för stora för lilla mig så jag måste sitta och luta huvudet bakåt hela tiden. haha.

Den är klart sevärd men förvänta er inte att få sitta på nålar.


Trackbacks ()

min egna dag.

Micke jobbar idag så jag har fått lite tid för att ta hand om mig själv - något jag verkligen behövde.

Lång varm dusch, inpackning och en bodyscrub som slutade med en jäkla massa hög musik och en maria som hoppade runt i hela lägenheten tillsammans med katten. & nu ligger vi både utslagna i soffan och bara väntar på att "husse" ska sluta jobba och komma hem till oss. Resten av dagen är ganska så fullproppad. När Micke väl kommer hem så sticker vi iväg för att hämta ut våra biobiljetter inför kvällen och sen vidare ut till fadern min för att träffa släkten och äta lite middag. Längtar så efter att få träffa mina söta kusinbarn - blir ju så sällan.
Sen är det dags för oss att parkera våra söta rumpor i en mysig biosalong och sen njuta av filmen Sanctum 3D.

 

En thriller i 3D med James Cameron som exekutiv producent.


Trackbacks ()

alla måste'n..

Vad jag är trött på alla måste'n som finns i mitt liv just nu!
En liten paus är behövlig..

Trackbacks ()

Dag nr 25.

Dag nr 23's bild skulle föreställa en bild på min garderob.
Det blir i delar - min byrå i sovrummet & min garderob i stora hallen.

När jag tog bilderna så var det tydligen väldigt ostädat men jag
kan stolt säga att det är både städat och rensat nu  ^^




Trackbacks ()

ta över efter mig..?

Någon snäll själ som vill lätta mitt samvete och ta över dessa små bakelserna helt gratis? Aldrig använda  ;)

Edit.
Skorna har nu hittat en ny ägare som bär dem med stolthet och stor kärlek.


Trackbacks ()

Dag nr 24.

Dag nr 23's bild skulle föreställa en partybild från förr.
Min födelsedag 2005.



Kolla in listan.

Trackbacks ()



Till startsidan igen?


Maria Persson. 23 år.
Bor i Karlskrona, Blekinge.
Plugga Psykiatri på BCY.
Förlovad med världens mest underbara Micke.

Jag skriver av mig om allt det som ligger mig varmast om hjärtat. Har en stor passion för make up & mode - framför allt skor & väskor. Älskar vardagslyx!

Som maskrosbarn lever jag mitt liv till det yttersta för att inte missa någonting och mitt motto är att ta en dag i taget och inte låta rädslan styra livet! Drömmar är till för att uppfyllas!

bloglovin